Gå til innhold

Cg annonsert av NVIDIA

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-06-14 19:10, siDDIs skrev:

Det er jo akkurat det eg har sagt heile veien, men det betyr ikkje at grafikken blir betre med Cg

Svært så sta du var da? :lol:

I filmen sier en programmerer at med Cg får en programmerer muligheten for å jobbe raskere. Han har da bedre tid, og kan heller konsentrere seg om å få håret til en person i spilet til å se bra ut fremfor å bare lage personene.

Hva tror du dette betyr? Personen ser bedre ut, mer detaljert.... hmmmm Kan det bety bedre grafikk?

(hvis du er i tvil, så er svaret JA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-15 00:39, MistaPi skrev:

Quote:

Den 2002-06-14 10:34, Jc-g skrev:

Hvorfor sier du at vi som brukere ikke vil merke noe til det? Hva baserer du det på?? Sjekk videoen. Der sier samtlige av spillutviklerne at dette vil åpne for ny og mer avansert grafikk. Det sies at vi vil komme mye nærmere cinematic rendering, dvs. at grafikk som i Shrek og Toy Story ikke lenger er umulig å lage til PC-spill.

Ikke for å "piss on your parade" men mye av dette er markedsføring fjas.

Disse maskinene som renderer 3D animasjons filmer som Toy Story har en fillrate og en minnebåndbredde som 3D kort ment for forbruker markedet kan bare drømme om.

Det er forsatt mange år til vi vil se "toy story grafikk" på PC spill.

Det gjenstår jo å se om det de sier bare er tomme ord, eller har substans. Så langt har jeg snakket med en del programmere som har prøvd seg litt på Cg. De sier at alt har blitt enormt mye enklere. Assembly er svært mye vanskligere. Kanskje jeg skal prøve meg litt selv også :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...