phax Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 hei, har nettopp innstallert windows xp media center edition 2005. men når jeg starter media center'n får jeg beskjed om at skjermkortet mitt ikke støtter media center. programmet startet opp uansett og alt funker fint untatt det og se film! noe som er ganske så irriterende ettersom det er det jeg hovedsakelig kommer til og bruke den til.. har en laptop med et radeon 7500 innebygd. funker helt fint og se film i windows media player.. så skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem i media center! noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Launch Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Er det DVD eller "Divx" du prøver å kjøre? Prøvd andre media avspillere? Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) det er xvid jeg har testet. men regner med det gjelder alt av video egentlig. har testet det i windows media player 10 og der virker det gull. er ikke codec problemer, har ffdshow innstallert.. tipper det har det noe med feilmeldingen jeg får når jeg starter media center og gjøre, den sier at skjermkortet mitt ikke støtter media center av en eller annen grunn..? edit: forstår virkelig ikke det her, media center bruker vel windows media player til og spille av film og musikk ikke sant? Endret 19. januar 2005 av phax Lenke til kommentar
likferd Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 det er xvid jeg har testet. men regner med det gjelder alt av video egentlig. har testet det i windows media player 10 og der virker det gull. er ikke codec problemer, har ffdshow innstallert.. tipper det har det noe med feilmeldingen jeg får når jeg starter media center og gjøre, den sier at skjermkortet mitt ikke støtter media center av en eller annen grunn..? Jeg vet at den nyeste catalyst driveren fra ATI fikset mye bugs med xp media center edition. Du får vel ikke installert den på en bærbar, men har du prøvd omega driverene? Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) nei catalyst får jeg ikke innstallert, har testet det tidligere.. omega driverne hvor finner jeg de? edit: fant de. http://www.omegadrivers.net/ logisk nok. de støtter hverfall alle ati kort står det så ser kanskje lovende ut! Endret 19. januar 2005 av phax Lenke til kommentar
likferd Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 nei catalyst får jeg ikke innstallert, har testet det tidligere.. omega driverne hvor finner jeg de? edit: fant de. http://www.omegadrivers.net/ logisk nok. de støtter hverfall alle ati kort står det så ser kanskje lovende ut! Jepp, du får prøve. Jeg ser de nyeste omega driverene er bygget på forrige catalyst driver, men det kan jo hende det virker fordet. Ellers får du vel vente til omega-driveren er oppdatert til nyeste versjon. Burde ikke ta mange dagene. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 nei funka nok ikke.. men driverne var knall ellers da! får håpe det blir fiksa ved neste versjon da, så får jeg se film på gammel måten så lenge. takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå