Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lav fart til oss

-=CH=-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fartsgrensen på moped burde bli satt opp til 60 km/t slik at vi iallfall kan holde følge med bilene på de fleste veiene. Opplæringen har også blitt ganske god så jeg er helt FOR denne demonstrasjonen. Men uansett... hvorfor ikke ta lett lappen? La oss si at lett lappen koster 12.000, mens moped lappen koster 6000. Du har trimma mopeden din for 5000 og blir tatt i 70 i 60 sona. 10 km/t over er vel rundt 2- 3000 i bot så ser de at du har trim .. da blir det bot på 5000 pluss at du må levere inn trim delene dine. Da har du tapt 13.000, og da kan du bare tenke etterpå at de pengene kunne du brukt på lett lappen og slippi å betalt 13.000 rett ut av vinduet. Så er du en fartsfrik som liker å kjøre fort så kan du ta lett lappen og kjøre i 90/100 lovlig. Dessuten om du har lett sykkel så er det ikke nødvendig å trimme dem.

3547663[/snapback]

du tok ordene fra meg... :)

Jeg fikk ikke lov å ta mopedlappen, siden man får så ekstremt dårlig opplæring!!

En kamerat av meg har tatt mopedlappen, og han vet faen meg ikke hva vikeplikt er..

Og det er ikke kødd engang!!

Endret av halvoralex
Lenke til kommentar
Først, uten å argumentere mot kjernen i synspunktene dine, må jeg få påpekte at å kjøre i 10 km/t ikke er uten risiko, og vil utvilsomt føre til farlige trafikksitiasjoner - idet de aller fleste skulle greie å kjøre forbi en moped. Dermed oppnår du kun det motsate, hvilket er både paradoksalt og ironisk.

Myndighetene har muligens strenge trafikkregler, men skal du altså bryte disse lovene og sette andres liv i fare for å legalisere kjøring på over 40 km/t? Det finnes bedre metoder.

3526449[/snapback]

+ at det er ulovlig å du får en god bot.

At folk ikke lærer det med mopeder og trim ? Sett på trim og ta imot bota eller kjør fra snuten, eller kjør orginal og ta konsekvensen av det ! Du fikk jo vite at mopeden kun gikk i 45 før du fikk lappen, så du kunne jo også tatt og kjøpt deg en trå sykkel !

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det kunne finnes en annen måte å få ned farten med mopedene.

45 km/t er jo fort nok for en 16 åring uten noe erfaring... Er 16 selv, og kjører :p

Det som jeg synes er rart er hvorfor mopedene er strupet ned i eksosanlegget... Hvorfor dreve de om slik at de drar bedre i bakker, og samtidig ikke går over 45km/t?

Slik som min Debi, går i ca. 45km/t bortover, og ca. 35km/t oppover..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hvis man vil kjøre fortere enn 45 km/t, kjøp lett mc. Det er en grunn til at lett mc lappen er dyrere enn moped. Man får jo mye mere kunskap

Ja, men er ikke alle som har råd til lettmc.

Finnes mange nice sommer jobber, men er jo slisomt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...