ekwathne Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Man får en god moped til 10k og en god lettmotorsykkel til 30k. Det er 20k som jeg ikke har. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Man får LETT en god Lett-mc til 20k, en custom utgave med 4takts motor. Eller eldre lett-mcr ( som går betydelig mye bedre enn mopeder uansett ). Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Moped: ca 10k Lappen: ca 5k Totalt: 15k Lettmotorsykkel: ca 20k Lappen: ca 15k Totalt: 35 Btw: Mopedportalen er visst nede Endret 30. september 2006 av ekwathne Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Lettlappen er uansett noe du får mye mer glede av, og du kan kjøre hvor som helst med en kamerat bakpå.. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Såklart er det bedre med lettlappen, men poenget er at det er så dyrt for folk flest. Derfor synst jeg at mopeder kunne gått raskere. Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Fartsgrensen på moped burde bli satt opp til 60 km/t slik at vi iallfall kan holde følge med bilene på de fleste veiene. Opplæringen har også blitt ganske god så jeg er helt FOR denne demonstrasjonen. Men uansett... hvorfor ikke ta lett lappen? La oss si at lett lappen koster 12.000, mens moped lappen koster 6000. Du har trimma mopeden din for 5000 og blir tatt i 70 i 60 sona. 10 km/t over er vel rundt 2- 3000 i bot så ser de at du har trim .. da blir det bot på 5000 pluss at du må levere inn trim delene dine. Da har du tapt 13.000, og da kan du bare tenke etterpå at de pengene kunne du brukt på lett lappen og slippi å betalt 13.000 rett ut av vinduet. Så er du en fartsfrik som liker å kjøre fort så kan du ta lett lappen og kjøre i 90/100 lovlig. Dessuten om du har lett sykkel så er det ikke nødvendig å trimme dem. 3547663[/snapback] du tok ordene fra meg... Jeg fikk ikke lov å ta mopedlappen, siden man får så ekstremt dårlig opplæring!! En kamerat av meg har tatt mopedlappen, og han vet faen meg ikke hva vikeplikt er.. Og det er ikke kødd engang!! Endret 30. september 2006 av halvoralex Lenke til kommentar
scoot Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg kjører sammen med en del folk med mopedlappen, er like skremmende vær gang ENkelte vet jo faen ikke når de bør stoppe for vikeplikt og kjører i sin egen verden. Uff. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Først, uten å argumentere mot kjernen i synspunktene dine, må jeg få påpekte at å kjøre i 10 km/t ikke er uten risiko, og vil utvilsomt føre til farlige trafikksitiasjoner - idet de aller fleste skulle greie å kjøre forbi en moped. Dermed oppnår du kun det motsate, hvilket er både paradoksalt og ironisk. Myndighetene har muligens strenge trafikkregler, men skal du altså bryte disse lovene og sette andres liv i fare for å legalisere kjøring på over 40 km/t? Det finnes bedre metoder. 3526449[/snapback] + at det er ulovlig å du får en god bot. At folk ikke lærer det med mopeder og trim ? Sett på trim og ta imot bota eller kjør fra snuten, eller kjør orginal og ta konsekvensen av det ! Du fikk jo vite at mopeden kun gikk i 45 før du fikk lappen, så du kunne jo også tatt og kjøpt deg en trå sykkel ! Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Du lærer mye mer med lettlappen. Men ja, det koster. Jeg har tatt lettlappen og kjøpt moped. Skal teste hvordan det går med fart og sann. Om det ikke går bra, skal jeg selge moppen og kjøpe lett. Det er når jeg får råd Lenke til kommentar
scoot Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har lettlappen og kjører en tempo corvette per dags dato. ( lettsykkelen overhales ). Kan si at det er litt kjedelig, men veldig avslappende - du kan jo ikke bryte fartsgrensene så mye selvom du vil Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har også lyst på lettmotorsykkel! Lenke til kommentar
scoot Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jobb og spar Da får du råd til slutt. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Har prøvd, det endte opp med en moped. Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har prøvd, det endte opp med en moped. 6985040[/snapback] Da prøvde du ikke hardt nok Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Skjønner ikke hvorfor det kunne finnes en annen måte å få ned farten med mopedene. 45 km/t er jo fort nok for en 16 åring uten noe erfaring... Er 16 selv, og kjører Det som jeg synes er rart er hvorfor mopedene er strupet ned i eksosanlegget... Hvorfor dreve de om slik at de drar bedre i bakker, og samtidig ikke går over 45km/t? Slik som min Debi, går i ca. 45km/t bortover, og ca. 35km/t oppover.. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hvis man vil kjøre fortere enn 45 km/t, kjøp lett mc. Det er en grunn til at lett mc lappen er dyrere enn moped. Man får jo mye mere kunskap Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvis man vil kjøre fortere enn 45 km/t, kjøp lett mc. Det er en grunn til at lett mc lappen er dyrere enn moped. Man får jo mye mere kunskap Ja, men er ikke alle som har råd til lettmc. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvis man vil kjøre fortere enn 45 km/t, kjøp lett mc. Det er en grunn til at lett mc lappen er dyrere enn moped. Man får jo mye mere kunskap Ja, men er ikke alle som har råd til lettmc. Finnes mange nice sommer jobber, men er jo slisomt Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Er ikke alltid like lett å skaffe seg godt betalte sommerjobber i en alder av 14-15. Men moped med trim fungerer også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå