Fredrik Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 sa ikke 160 var spesielt mye for lett sykkel. men en scouter i 150 må ha blitt temligt trimmet når en borret lett sykkel går 160 Hehe, ja. Jeg tror det ikke før Erik_S smeller noen bevis og spesifikasjoner på bordet. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Lettsykkel 4---> Måtte lommeboka bli tom for å få 16-års drømmen så er det verdt det! Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Vet det er mange 16 åringer som kjører som noen tullinger, men en moped i 45 i en 60-70 sone er traffik farligt etter mitt syn. Nå bor jo jeg i spania der jeg selv kjører på scooter, men disse er ikke plombert originalt og litt småtrimming er det lett opp i 140-150km/t Tillat meg: HAHAHAHAHAHAHAHA! 150 kilometer på slette skjer ikke med moped. De heftigste sylinderene utelater vi, racingsylindre som det må skiftes stempel på etter noen timer. Men, noe av den råeste trimmen som finnes til vanlig bruk, Simonini til AM6, 90cc med langslagsveiv, du får ikke den opp i 150 engang. Det råeste jeg har hørt, målt med GPS er 142 kilometer i timen, på en Motorhispania RX med Top Performance fulltrim, i nedoverbakke i en tunnell tror jeg det var. Drøm videre. Med litt småtrimming får man noe under 100km/t. Avhengig av motoren. Da med effektanlegg, dyse og drev skiftet. Hmm.. Vis du vet det så leveres Aprilia 50cc scooterne originalt 120km/t fra frabrikken. Og Yamaha Aerox er et vidunderbarn og trimme. Jeg har den selv og en kamerat har den. begge går ca. 150km/t. har målt med gps og på speedometeret står det 120km/t og nåla går nesten helt bort til null igjen. Jeg sier ikke at du ikke skal tru på det. Men nå er jo desse to nesten bare trimdeler. Begge er trimmet for 24'000 norske kroner. Så det er fult muligt. og i spania er det lov men jeg innrømmer at "litt småtrimming" ble feil og du lurer vel på "hvem i ****** bruker 24'000.- kroner på trimming av den scooter" . Vel kan si det slik at jeg kjøpte den av en kamerat for 11'000.- han er dog millioner.(familien) Det er sant som fredrikrb sier. Du får ikke en moped opp i 150 km/t ... og hvertfal ikke en scooter. Jeg har en Aprilia SR50 Ditech som går i ca 75-80 km/t originalt uten plomber. Og så har jeg satt i 70cc sylinder og satt på effekt potte ... og chippa den .. nå går den i 90. Tror nok du kan få en scooter oppi 150kmt. Broren min hadde en Peugeot Speedfight 2, me luftkjøling og full trimm. Den klarte å botne speedometeret og tilbake til 0. Hvor fort det blir må gudene vite, men tipper rundt 150kmt. I en nedoverbakke såklart, men ikkje bratt. Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Ey fuck dere, like idiotisk at 16'åringer kjører rundt med lett mc, som med trimma moppe. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Jeg synest mange av inleggene dine har vært litt frekke her.. Har sett utrolig mye idiotkjøring av 16 åringer. 3547317[/snapback] Jeg har sett flere tilfeller av idiotkjøring hos bilister enn med mopedister! Riktig nok så er det flere som kjører bil ja, men alikevel.... Kan ikke alle bare ta seg en gåtur? Eller kanskje vi skal kaste bilene av veien? Men svaret blir nei! Vi er og blir forskjellige. Noen idiot, andre med vett! Og det gir oss ingen grunn til å kaste ut den ene parten fordi noen ødelegger.. Det blir det samme som å si at vi skal skyte alle menneskene på jorda pga f.eks Saddam Hussein! Endret 26. september 2006 av jalla`n Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Vær med og demonstrer med og kjøre i ca 10 km/t en hel dag, med skilt på ryggen "Norsk Ungdom for trimming". få med dere venner, kjente, en hver som du ser med moped. så lager vi norges største demonstrasjon. 3526402[/snapback] Blablablba sytsytsyt. Det har blitt gjort hundre ganger før, men det skjer aldri noe med fartsgrensene. Heller motsatt, at trimboten stiger. Hold ut til du blir gammel nok til noe med litt mer futt i, eller får penger nok til å kjøpe deg lett. Endret 28. september 2006 av christer-R Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Vet det er mange 16 åringer som kjører som noen tullinger, men en moped i 45 i en 60-70 sone er traffik farligt etter mitt syn. Nå bor jo jeg i spania der jeg selv kjører på scooter, men disse er ikke plombert originalt og litt småtrimming er det lett opp i 140-150km/t Tillat meg: HAHAHAHAHAHAHAHA! .. Drøm videre. Med litt småtrimming får man noe under 100km/t. Avhengig av motoren. Da med effektanlegg, dyse og drev skiftet. 3547864[/snapback] Vel, jeg fikk ca 120 på min aprilia rs 50 med kun effektanlegg + dyse = småtrimming. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg synst moper skulle fått kjørt like fort som den andre trafikken. En lett motorsykkel kan jo kjøre i 80km/t så hvorfor er det så vanskelig å få til at mopeder kan det samme? Opplæringen kunne blitt større og fartsgrensa opphevet. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Slike demonstrasjoner er utprøvd og resultatet er bot for å hindre trafikken, ja, vi er faktisk pliktige til å ikke hindre andre trafikanter, tro det eller ei. Til deg over meg: Hvorfor ikke bare ta lettlappen? Med bedre opplæring følger mer kostnader osv osv. Da er vi jo oppe på lett lappen som er et alternativ Endret 29. september 2006 av scoot Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Ey fuck dere, like idiotisk at 16'åringer kjører rundt med lett mc, som med trimma moppe. 6945583[/snapback] Nei? Lettlappen er vanskeligere, fordi det ligger mye mer teori og praksis i den. Her må du faktisk, for det første, bestå en vanskeligere test, og for det andre, bestå praktisk kjøring med kjørelærer bakpå. Mens på en moped/scooter, er alt du trenger å ta en enkel prøve, som selv lillesøstern min på 12 kunne klart. Selv har jeg moped, og jeg hadde ikke hatt noe imot at fartsgrensa hadde blitt oppheva for oss, men da måtte sannelig opplæringa strammes inn noe så til de grader. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Vet det er mange 16 åringer som kjører som noen tullinger, men en moped i 45 i en 60-70 sone er traffik farligt etter mitt syn. Nå bor jo jeg i spania der jeg selv kjører på scooter, men disse er ikke plombert originalt og litt småtrimming er det lett opp i 140-150km/t Tillat meg: HAHAHAHAHAHAHAHA! .. Drøm videre. Med litt småtrimming får man noe under 100km/t. Avhengig av motoren. Da med effektanlegg, dyse og drev skiftet. 3547864[/snapback] Vel, jeg fikk ca 120 på min aprilia rs 50 med kun effektanlegg + dyse = småtrimming. 6961373[/snapback] Dream on Dyse regnes forøvrig ikke som trim, det er nødvendig for at mopeden ikke skal skjære seg. Og nei, du fikk ikke 120, bare glem det. 120 på speedo, KANSKJE, men i ekte fart? MAks 90 - 95 Hvorfor jeg vet dette? En orginal RS 125ccm med 15HK og en del mer moment og kubikk gjør 125 ca, orginalt. Hva får deg til å tro at din 50 kubikk med usle 8-9 hester gjør 120 ? Endret 29. september 2006 av scoot Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Vet det er mange 16 åringer som kjører som noen tullinger, men en moped i 45 i en 60-70 sone er traffik farligt etter mitt syn. Nå bor jo jeg i spania der jeg selv kjører på scooter, men disse er ikke plombert originalt og litt småtrimming er det lett opp i 140-150km/t Tillat meg: HAHAHAHAHAHAHAHA! .. Drøm videre. Med litt småtrimming får man noe under 100km/t. Avhengig av motoren. Da med effektanlegg, dyse og drev skiftet. 3547864[/snapback] Vel, jeg fikk ca 120 på min aprilia rs 50 med kun effektanlegg + dyse = småtrimming. 6961373[/snapback] Dream on Dyse regnes forøvrig ikke som trim, det er nødvendig for at mopeden ikke skal skjære seg. Og nei, du fikk ikke 120, bare glem det. 120 på speedo, KANSKJE, men i ekte fart? MAks 90 - 95 Hvorfor jeg vet dette? En orginal RS 125ccm med 15HK og en del mer moment og kubikk gjør 125 ca, orginalt. Hva får deg til å tro at din 50 kubikk med usle 8-9 hester gjør 120 ? 6966301[/snapback] Snakker du ut fra erfaring du hadde med din selv? Hva mener du at denne burde gå? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg har hatt en fulleffekts Aprilia, den hadde 30 hester +, og jeg gidder ikke skryte på meg så mye så jeg sier den hadde muligheter til å gjøre 160+. En uplombert moped ( ca det samme som eff. annlegg ) har 7-9 hester, det gjør ikke over 100, over 100 i nedoverbakke - ja. Men den gjør ikke over 100 på flata med ekte fart. Det er jeg bortimot helt sikker på. Var en som hadde en Motorhispania RX med FULT "TP" ( Top Performance ) sett som ble målt til 145 kmt av GPS. Det er en DEL mer trim enn eff.annlegg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg synst moper skulle fått kjørt like fort som den andre trafikken. En lett motorsykkel kan jo kjøre i 80km/t så hvorfor er det så vanskelig å få til at mopeder kan det samme? Opplæringen kunne blitt større og fartsgrensa opphevet. 6961424[/snapback] Hvis opplæringen skulle blitt det samme er det jo ingen grunn til å ikke velge lett mc.. Siden du får lett mc til under 30 000,- helt ny i dag så er det ikke noe grunn at prisen er høy heller etter min mening. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg har hatt en fulleffekts Aprilia, den hadde 30 hester +, og jeg gidder ikke skryte på meg så mye så jeg sier den hadde muligheter til å gjøre 160+.En uplombert moped ( ca det samme som eff. annlegg ) har 7-9 hester, det gjør ikke over 100, over 100 i nedoverbakke - ja. Men den gjør ikke over 100 på flata med ekte fart. Det er jeg bortimot helt sikker på. Var en som hadde en Motorhispania RX med FULT "TP" ( Top Performance ) sett som ble målt til 145 kmt av GPS. Det er en DEL mer trim enn eff.annlegg 6966316[/snapback] Man kan ikke sammenligne skikkelig på den måten du gjør. Effekten må ikke nødvendigvis komme ut som bedre toppfart. Og ja, jeg er 100% sikker på at jeg fikk over 100 på min rs 50. En kompis av meg hadde en rs 50, den gikk til 120. Hva han hadde gjort utenom effektanlegg vet jeg ikke, mulig han hadde byttet drev. Den jeg hadde selv gikk i 105-110 på flat mark. Jeg bryr meg heller ikke om å skryte. Syns bare det er rart du kan protestere på noe jeg har gjort og testet. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Du målte etter speedometeret PÅ sykkelen ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Ja. Sykkelen var så og si ny. Mulig speedometeret viste 5 km/t feil elns siden de ofte viser litt for mye.. Forøvrig kan jeg si at jeg hadde en NSR 125 som gikk i 120 orginalt. Etter service og nye drev , dermed fikk man en toppfart på 130. Endret 29. september 2006 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Vel, speedometeret lyger like mye selvom sykkelen er så og si ny Viser nok desverre mer enn 5km feil. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Slike demonstrasjoner er utprøvd og resultatet er bot for å hindre trafikken, ja, vi er faktisk pliktige til å ikke hindre andre trafikanter, tro det eller ei. Til deg over meg: Hvorfor ikke bare ta lettlappen? Med bedre opplæring følger mer kostnader osv osv. Da er vi jo oppe på lett lappen som er et alternativ 6965963[/snapback] Grunnen til at jeg ikke tar lettlappen og lettmotorsykkel er at det er altfor dyrt og jeg driter ikke penger. Hadde jeg hatt penger nok skulle jeg ha kjøpt meg en lettmotorsykkel på dagen. Vel, speedometeret lyger like mye selvom sykkelen er så og si ny Viser nok desverre mer enn 5km feil. 6967437[/snapback] Speedometer på mopeder er ekstremt unøyaktige enkelte ganger. Skal man måle hva en moped klarer av fart trenger man gps. btw, er du Scoot moderator på mopedportalen.com? Mener jeg har sett deg der. Mvh Erling Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Japp det er jeg Men som du selv sier har du ikke penger til lettlappen, men du foreslår at mopedopplæringen skal bli bedre og lenger. Da vil jo prisen snart stige opp mot prisen på lett-lappen. Litt tricky det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå