Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lav fart til oss

-=CH=-

Anbefalte innlegg

Og da spør jeg..Hva vet du om det?? Jeg har kjørt den og det tar riktig nok laaaang tid for og opnå den hastigheten. Men den gjør det. En yamaha Aerox går originalt 80km/t. Men som sagt..tro hva du vil. :)

Skifter du mening og nå? Du sa jo 120. :)

fortell meg alt av trim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og da spør jeg..Hva vet du om det?? Jeg har kjørt den og det tar riktig nok laaaang tid for og opnå den hastigheten. Men den gjør det. En yamaha Aerox går originalt 80km/t.  Men som sagt..tro hva du vil. :)

Skifter du mening og nå? Du sa jo 120. :)

fortell meg alt av trim.

hehe. Glemte og si..120 gjaldt aprilia'en. ;) Men kan nevne at potta er skifta da. fortelle deg alt om trim? hmm..hvordan kan man fortelle alt om det :hmm:

Men uansett.. jeg har sagt det jeg vet.. scooteren min er påkostet veldig mye. Hele motoren er på en måte skiftet ut.. men synes vi kan legge denne diskusjonen død :) La oss heller holde oss til topic. tror vi aldri blir enige alikvevell. ;)

Lenke til kommentar

Vel, man har sylinder, eksosanlegg, forgasser, veiv, stempel, dyse, drev, vakuumboks, porting av sylinder og så videre som påvirker hastighet, hestekrefter og aksellerasjon. Jeg vil gjerne høre hva slags sylinder du har, hva du har gjort med den, og så videre.

Lenke til kommentar
Vel, man har sylinder, eksosanlegg, forgasser, veiv, stempel, dyse, drev, vakuumboks, porting av sylinder og så videre som påvirker hastighet, hestekrefter og aksellerasjon. Jeg vil gjerne høre hva slags sylinder du har, hva du har gjort med den, og så videre.

du skal få vite det..men jeg må først snakke med han jeg kjøpte den av..pga. jeg kjøpte den ferdigt trimmet osv. fikk bare vite att alle delene var testet sammen for minst mulig slitasje osv. men du skal få vite det :)

Lenke til kommentar

Huff, har du solstikk?

Du får ikke scooteren din til å gå så fort med org. dreving.

Men kan ikke du bare komme med litt info om trimmen din og kanskje noen bilder av vidunderet ditt?

Fartsrekorden er forresten over 200kmh på en 50ccm :)

Lenke til kommentar
Huff, har du solstikk?

Men kan ikke du bare komme med litt info om trimmen din og kanskje noen bilder av vidunderet ditt?

Den tyske, fæle mopeden?

Den teller ikke, fabrikkbygget spesiellt for fart ellerno, vel?

Lenke til kommentar
Huff, har du solstikk?

Joda..kan ta noen bilder :) og nei..jeg har ikke fått solstikk. ;) skal få all info dere trenger..men må nok vente litt pga. han jeg kjøpte den av er i Norge nå.

Så vent og se.

Lenke til kommentar
Huff, har du solstikk?

Joda..kan ta noen bilder :) og nei..jeg har ikke fått solstikk. ;) skal få all info dere trenger..men må nok vente litt pga. han jeg kjøpte den av er i Norge nå.

Så vent og se.

Looking forward to it.

Lenke til kommentar

Piaggio har forresten den blokka som trimmes mest, ikke yamaha eller aprilia :)

Hadde ikke sagt nei til å hatt en Malossi MHR TeamSpeed II sylinder og div. deler på den nei :)

(måtte bytta til HyPer2 blokka først :p)

Forresten, ta en tur på Mopedportalen.com du ;)

Lenke til kommentar
Vet det er mange 16 åringer som kjører som noen tullinger, men en moped i 45 i en 60-70 sone er traffik farligt etter mitt syn.  Nå bor jo jeg i spania der jeg selv kjører på scooter, men disse er ikke plombert originalt og litt småtrimming er det lett opp i 140-150km/t  :)

Tillat meg:

HAHAHAHAHAHAHAHA!

150 kilometer på slette skjer ikke med moped.

De heftigste sylinderene utelater vi, racingsylindre som det må skiftes stempel på etter noen timer.

Men, noe av den råeste trimmen som finnes til vanlig bruk, Simonini til AM6, 90cc med langslagsveiv, du får ikke den opp i 150 engang.

Det råeste jeg har hørt, målt med GPS er 142 kilometer i timen, på en Motorhispania RX med Top Performance fulltrim, i nedoverbakke i en tunnell tror jeg det var.

Drøm videre. Med litt småtrimming får man noe under 100km/t. Avhengig av motoren. Da med effektanlegg, dyse og drev skiftet.

Hmm.. Vis du vet det så leveres Aprilia 50cc scooterne originalt 120km/t fra frabrikken. Og Yamaha Aerox er et vidunderbarn og trimme. Jeg har den selv og en kamerat har den. begge går ca. 150km/t. har målt med gps og på speedometeret står det 120km/t og nåla går nesten helt bort til null igjen.

Jeg sier ikke at du ikke skal tru på det. Men nå er jo desse to nesten bare trimdeler. Begge er trimmet for 24'000 norske kroner. Så det er fult muligt.

og i spania er det lov :) men jeg innrømmer at "litt småtrimming" ble feil :p

og du lurer vel på "hvem i ****** bruker 24'000.- kroner på trimming av den scooter" . Vel kan si det slik at jeg kjøpte den av en kamerat for 11'000.- han er dog millioner.(familien)

Det er sant som fredrikrb sier. Du får ikke en moped opp i 150 km/t ... og hvertfal ikke en scooter. Jeg har en Aprilia SR50 Ditech som går i ca 75-80 km/t originalt uten plomber. Og så har jeg satt i 70cc sylinder og satt på effekt potte ... og chippa den .. nå går den i 90.

Lenke til kommentar

det er en Aprilia rs racing 65. og den går i 120km/t original med ny potte.. Den blodtrimma Aerox'en går mellom 130-140km/t. Nå er den på verksted. Men jeg fikk tatt et bilde av potta og selve Aprilia'en. :):love: den er deilig.

post-156-1106492015_thumb.jpg

Endret av Erik_s
Lenke til kommentar
Nå en billist kjører forbi en moped, setter billisten altid en risiko for sjoføren av mopeden. si det kommer en bil i motsatt kjørebane så må den bilen som er i ferd med og kjøre forbi deg, svinge inn igjen. og da kansje treffe mopeden.

Dersom du holder fartsgrensen og kjører på de veier en mopedfører skal, ser jeg ingen grunn til at bilister må benytte forbikjøring. Holder du IKKE fartsgrensen, har du intet på den veien å gjøre. Så enkelt er det.

Helt enig :thumbup:

Lenke til kommentar
Dersom du holder fartsgrensen og kjører på de veier en mopedfører skal, ser jeg ingen grunn til at bilister må benytte forbikjøring. Holder du IKKE fartsgrensen, har du intet på  den veien å gjøre. Så enkelt er det.

Helt enig :thumbup:

Det er ikke forbudt for en moped å kjøre i 80-sonen.

Motorvei er det eneste moped ikke har lov til å kjøre på. Så ikke tro at du kan kjefte på mopeder fordi de kjører i 80-soner.

Lenke til kommentar

jeg er imot 45km/t grensen men synest 60 burde holde. har selv en scouter som går 50 med plombe (gammel) og 60 uten. tror jeg kommer til og ta ut plomben når jeg skal kjøre den :)

BTW: en lokal dude her har fått sinn lettsykkel opp i 160. dette er når den er borret opp. tror nok scoutern som holder 150 må ha blitt godt borret

Endret av MagE
Lenke til kommentar
jeg er imot 45km/t grensen men synest 60 burde holde. har selv en scouter som går 50 med plombe (gammel) og 60 uten. tror jeg kommer til og ta ut plomben når jeg skal kjøre den :)

BTW: en lokal dude her har fått sinn lettsykkel opp i 160. dette er når den er borret opp. tror nok scoutern som holder 150 må ha blitt godt borret

F.eks en NSR eller Mito går i 120 km/t med plombe og 140 - 160 uten. Var på Moss MC her om dagen, de hadde en Mito som var satt på 160cc sylinder og effektpotte. Den gikk i ca 200 sa de.

EDIT:

Her er bilde av den forresten.. de hadde annonse på autodb:

Specs:

Cagiva Mito 125cc.

Med 165cc cylinder, 35mm forgasser og CDI boks.

post-156-1106683163_thumb.jpg

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...