Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

har du hatt en spesiell episode med læreren din?

Anbefalte innlegg

Hadde ein lærer på ungdomsskulen som sa at han skulle vri hodet mitt rundt 13 gongar (og 15 gongar andrevegen) etter ein time med litt for mykje kverrulering. Så kvar gong eg kverrulerte i timen etter det så tok han fram pennen sin og vridde febrilsk på pennetoppa samtidig som han stirra sygt på meg.

Snakk om å drepe kreativiteten min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par venner og jeg satt bakerst i 2MX på videregående. Vi hadde ei veldig flink og hyggelig lærerinne, men hun ble så oppslukt at hun ikke merket stort til hva som foregikk utenfor det hun konsentrerte seg om.

I en time kasta vi en kamerat ut av vinduet mens læreren holdt på å hjelpe noen med et eller annet regneproblem. To-tre stykk som reiste oss opp, tok tak i ham og tredde ham ut gjennom et lite vindu. Uten at hun merket noe. Det var ikke langt ned, og en myk busk tok ham i mot, men når han kom inn i klasserommet igjen med kvister og løv på genseren fikk han kjeft av mattelæreren og beskjed om at han ikke måtte virre sånn rundt.

En annen gang med samme lærer tok vi med vaffeljern og vaffelrøre hjemmefra og stekte i timen. Uten at hun var klar over det selvsagt. Tok en god stund før hun oppdaget hva som foregikk også. I friminuttet mellom dobbelttimene stormet folk inn for å kjøpe vafler av oss. Hun ble litt irritert med det samme, men klarte fort ikke annet enn å smile.

Uskyldig moro. :)

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt før, spanskrøret bør reintroduseres i skolen.

Hør på englebarnet..

Sikker på att du har vært litt "slem" når du var yngre...?

Ikke ta dette veldig seriøst, men jeg ser alltid på sånne med masse tattoer og persinger som "lovløse".

Så kom igjen og fortell noen gode historier :thumbup:

Lenke til kommentar
Av prinsipp gråter jeg aldri ved avslutninger, uansett hvor trist det enn nå måtte være. Å gråte er noe jeg ser på som lite mandig, selv om sikkert mange ser på det helt annerledes.

Er du usikkker på maskuliniteten din? :tease:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Haha, har endel historier på lager, kan ta en før jeg må løpe ned til skolen;

I fjor (vk1, salg og service) var det en kamerat av meg som pissa i såpen vi brukte i klasserommet. Såpen var opprinnelig gul, men fikk en merkelig grønnfarge og ble veldig tyntflytende. Folk lurte fælt på hvorfor såpen var som den var, men de brukte den like flittig for det. :!:

Slemt gjort... :p

Lenke til kommentar

for 3år siden oppdraget kompis min at to lesbe lærer hadde sex i et klasserom, gjett hva han har gjort :D Han løpet til oss (vi andre elever) og bad at vi skal følge etter ham til rommet :p

for to år siden fikk en bifil mann sparket etter å ha knuset et bord for en annen kompis sa "din jævla homse, slutt å gloe min penis.."

Mange homofile lærer i skolen min i førtid ja.. Deilig med ny skole (vgs nu)

meg: husker også en gang at jeg feis i time (uhell) og dessverre læreren som jeg hadde hater at noen fise og kaster alltid ut noen som fise..Og sendet en kompis av meg til rektor istedfor meg, siden det er HAN som pleier å fise og trodde at det var han.. :p gjett om kompisen ble sur. Han ble utvist pga han ble amok :p skrek:" jeg er uskyldig!! din jøvlamorrapuler" osv til læreren

Endret av andre_goaaal
Lenke til kommentar

Klassen min på ungdomsskolen ble sett på som en av de verste klassene når det kom til å sitte stille og å oppføre seg. (Men vi var også den best sammensveisede klassen) Jeg bidro ikke noe særlig til dette (sanne) ryktet.

Etter 8. klasse sluttet alle lærerne som hadde oss å gi oss anmerkninger. Det hjalp ikke, så ingen fikk noen verken i 9. eller 10.

I noen måneder leide skolen/læreren en psykolog, som satt i klasserommet og observerte oss! Ut fra dette lagde han bl.a. en anbefaling til hvilke elever som burde sitte fremst, hvem som absolutt ikke måtte sitte ved siden av hverandre, osv.

Før høstferien en gang satte et par stykker i klassen min en åpen melkekartong oppå kartrullene.... Når vi kom tilbake etter ferien, hadde vi den læreren alle var mest "redd" for. Han hadde opplevd en del krangler med oss ja! Men nå skulle han bruke kartet. Alle var egentlig livredde for at han skulle få melka over seg, men heldigvis landet den ved siden av ham!

Hans reaksjon var ikke som forventet. Han bare sto der og så svært oppgitt utover klasserommet en god stund.

En annen lærer jeg hadde, for øvrig den kuleste læreren jeg noen gang har møtt, en bergenser, tok oss med på de rareste ting.. Vi hadde han i matte.

En gang gikk vi på tur for å se på lakseyngel i en elv. På veien dit stoppet vi og stilte oss opp langs veien, og tok "bølgen" for bilene som passerte!

Og på den samme turen danset vi, alle 28 elevene OG læreren, jenka (du vet, en lang rekke, og hoppe: Fram, tilbake, fram, fram, fram) over fotgjengerovergangen.. Det tok sin tid :!:

Og så fortalte han alltid så mange historier med stor innlevelse. Lagde lyder og beskrev omgivelsene. Og alt dette skjedde i mattetimene..

En gang i et friminutt skulle den samme læreren prøve sparkesykkelen til en elev. Han rullet bortover, så jo fornøyd ut, tok flere runder på skoleplassen :D , helt til han krasja rett i en murkant og gikk hodestups i veggen. Det gikk bra, bortsett fra en stor kul på hans skallete isse :D

På klassetur i 10. klasse utløste noen brannalarmen der vi bodde.

Og vi hadde en morsom liten heimkunnskaplærer, som aldri var sint. Og da mener jeg aldri. Hun kanskje max 1.50 høy, ca 65 år og fra Nannestad.

En gang hadde hun skrevet seg opp på en liste for å få låne et klasserom fordi vi skulle ha teori. Men da vi kom til klasserommet hadde vaktmesteren stengt det.

DA så vi for første gang Gudrun sint. Hun marsjerte bestemt og raskt mot lærerrommet, blodrød i ansiktet: "Je skal lynsje vaktmesteren!"

Av andre ting som har skjedd, er avfyring av diverse fyrverkeri inne og knusing av en monter de tåpeligste.

Lenke til kommentar

svamp vi er også skolens verste klasse :p (okioki jeg har hovedansvar, jeg og en kompis :p ) Gjett hva lærerne gjorde da vi slutta.. ferdig med 10klasse.. Ingen gråtet, bortsett fra klassestyredame (hun som vi forguder, pen ass!!) De som ikke gråtet var glad og lykkelig :p

Endret av andre_goaaal
Lenke til kommentar

jeg har egentlig ingen spesielle episoder, men har vært med på en del på skolen...

snøballkrig inne

vannkrig inne

det er vel vanelig?

hadde psykolog som vikar ett par ganger, var morro å se hvordan han prøvde å få elevene til å oppføre seg ved hjelp av psykologi, men det er ikke lett når hele klassen vet hva han driver med og oppfører seg etter det, han kom ikke langt :p

den ene vikaren begynnte å grine i timen en gang

fotball-kamp inne

4 eller 5 klasseforstandere på 3 år, hadde 2 stk samtidig i ett år, var 14 i klassen...

de fleste lærerene på skolen nektet å ha time med klassen

kortspill var helt vanelig i timene en stund, i enkelte timer ble læreren med :thumbup:

var noen lærere som var "kule" da, var oftest snille mot de, men det hendte at det gikk over streken, en av dem forstuet armen sin da han slo i bordet :p

Lenke til kommentar
Hadde ein lærer på ungdomsskulen som sa at han skulle vri hodet mitt rundt 13 gongar (og 15 gongar andrevegen) etter ein time med litt for mykje kverrulering. Så kvar gong eg kverrulerte i timen etter det så tok han fram pennen sin og vridde febrilsk på pennetoppa samtidig som han stirra sygt på meg.

Snakk om å drepe kreativiteten min.

Når ble det å kverrulere kreativt? :hmm: I mine øyne er en kverrulant noe negativt....

Lenke til kommentar
Da kommer læreren bort, og ser at jeg har tatt med egen mus. (de på skolen SUUGER!) og hun utviste meg i 2 uker!

Seriøst? :ohmy: her er det maks tre dager uansett om man banker noen til blods. :roll:

På "naboskolen" var det noen ganger såkalte "skolekriger" hvor elevene kasta stein på hverandre og oversvømte gangen med brannslange. Skulle ønske jeg kunne være med på det. :cry: (De som gikk der går på ungdomsskolen min nå).

Jepp. Hun er fortsatt sint på meg.

Lenke til kommentar

I 4 klasse var det en elev som tullet litt med noen treklosser i sløyden, dette så vaktmesteren som fiket til han med en støvsuger pose.

Etter dette begynte vi å kalle han "Ole barnemishandler" han begynte og grine og han måtte ha samtaler med rektor og det måtte vi å får at vi skulle slutte å kalle han det :laugh:

På ungdoms skolen hadde vi en heimkunskap lærer som hadde blit kalt indianer'n av brødra til noen kammerater for lenge siden, når vi fikk høre dette måtte vi osså ha litt morro med hun, og i timen begynte vi å lage indianerlyder, hu ble sint, vi sa slapp av indianer'n. Og hun klikket. En etter en bar det på gangen, hun så at hun føltet seg mobbet og skulle ta det opp i høyeste hold (rektor).

Og en annen gang på skolen hadde vi en sint maktsyk vikar. En i kassen min begynte og kødde litt, og vikaren ble innmarig sint, han i klassen min svare litt frekt til han. vikaren tok ham hardt i armen og førte han ut av klasseromet og ut på en åpen plass, så alt igjennom vinduet.

Han i klassen min tok like hardt til bake i armen på vikaren, rektor ringte til politiet. Dem stod og holdt og klemte på armene til hverande til politiet kom. :!:

Lenke til kommentar

i 6.klasse hadde vi et monster av ei mattelærer.. hun var stygg skummel og smilte aldri!!

Etter en stund me masse bråk i timene hennes, slang hun tommelen ned u kateteret(hun brukte alltid den tommelen sin når hun skulle ha fram et poeng) og skrek ut; "Jeg hater faen meg å holde styr på dere unger!! å være barnepasser for dere å lære dere noe skikkelig oppdragelse!! d gidder jeg ikke foreldrene deres skulle ha gitt dere skikkelig oppdragelse, Jeg føler meg som ei utpult Hore!"

Lenke til kommentar
i 6.klasse hadde vi et monster av ei mattelærer.. hun var stygg skummel og smilte aldri!!

Etter en stund me masse bråk i timene hennes, slang hun tommelen ned u kateteret(hun brukte alltid den tommelen sin når hun skulle ha fram et poeng) og skrek ut; "Jeg hater faen meg å holde styr på dere unger!! å være barnepasser for dere å lære dere noe skikkelig oppdragelse!! d gidder jeg ikke foreldrene deres skulle ha gitt dere skikkelig oppdragelse, Jeg føler meg som ei utpult Hore!"

:!:

Sykt...

Lenke til kommentar

hehe... satan så masse bra her :!:

:hmm: vel, i niende klasse hadde vi en kar som var admin på skolen vår. Han er langt bortimot den mest udugelige ikt gubben jeg har vært borti. Det var nesten så ille at han måtte ha med seg "Windows for dummies" bare han skulle sette i en diskett. allikevel satte han den inn feil vei. flere ganger etter hverandre. Når han skulle installere ny software på maskinene, leste han også gjennom alle disclamerne. på ALLE maskinene.

Uansett, til poenget: En dag jeg satt og dassa ved pcen og lasta ned musikk, fant jeg ut at jeg skulle kødde litt med denne karen. Jeg skrudde ned lys & kontrast på skjermen (det var ingen kompliserte menyer, bare to hjul under skjermen) og gikk derifra. Jeg passet og på å informere resten av klassen om dette, sånn at de ikke fiksa det igjen. Han styra på i nesten tre måneder før han ga opp, kasserte skjermen og kjøpte en ny :D :D :D

Lenke til kommentar

Aaah.. nå kommer minnene frem!

Kan fortelle ett par jeg også.

På barneskolen hadde vi en vikar som vi var skikkelig rævhål mot, han kviet seg til hver time. Vi fikk han så sint at han smelte pekestokken i pulten og knakk den, og en annen gang sparket han til stolen sin så den fløy rett i gitaren hans og ødela den. Vi fortalte han at vi meldte han på Casanova (det sjekkeprogrammet med Paal Tarjei Aasheim), og han trodde oss! Gikk vel med angst en god stund der ja.

En artig historie var med en lærer av den gamle skolen, som hadde opplevd krigen og spanskrøret. Han skulle for morro skyld vise meg hva man gjorde med uskikkelige elever før i tiden. La hånden min på pulten og skulle late som han slo meg over fingrene med linjalen min. Han bomma litt på styrken, jeg dro hånden til meg og linjalen knakk i møtet med pulten. Jeg fikk ny ett par dager senere :-)

Læreren vi hadde i kjemi på videregående var verdens største svim. Han skulle vise seg fram med heksepulver (brennbart spor fra en plante) som han tente på i hånden. Først liten flamme -> mer pulver, større flamme osv. Til slutt ble det en anelse for mye og han brant bort en del hår oppetter armen.

Samme person skulle vise en annen klasse hvordan man lagde rakett, han lagde det til oppå kateteret, akkurat da han skulle fyre på spurte en engstelig elev "vi skal vel ikke gjøre dette ute?", "eeeh, jo!". Raketten gikk 20 meter til værs.

Endret av pebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...