Black Star Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Da norsklærern min i 10. hadde nettopp fullført en halvtimes preken om hvor bråkete vi var, sa jeg 'jada bestefar', og han marsjerte bort til meg, banka i pulten og nærmest dro med i armen ut på gangen. Trallala. 7467359[/snapback] Uff... husker vi hadde en slik lærer i femte og sjette klasse. Joda, vi hadde en del bråkete medelever i klassen, men læreren lot det gå ut over oss andre også ved å bruke størsteparten av veldig mange av timene med å kjefte. Men hun fikk nå et sammenbrudd mot slutten av sjette klasse også da, så hun hadde det sikkert ikke så lett. Hun kunne imidlertid ha taklet ting på en helt annen måte. Lærte nok mindre enn vi kunne gjort de siste par årene på barneskolen ja. Ironisk nok sluttet den verste eleven en gang i tredje klasse. Ble vel overført til en spesialskole, for han var ikke helt riktig i hodet. Satt og jodlet på toppen av et skap mesteparten av timen. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Musikklæreren min på ungdomsskolen er noe av det merkligste jeg har møtt... Han eide ikke gehør, og spilte gitar der han kunne tre grep, D, A og G... Hver eneste gang vi skulle spille gitar ble det Tom Doley, og hvis han var i god form så ble det Rolling on the river, men da ble de ekstra grepene for mye for han, så det endte med at vi spilte de grepene han ikke kunne og han latet som En gang vi hadde et arrangement i gymsalen, manglet vi en lydkabel, vi gikk opp tre stykker og spurte om han hadde en phono til minijack kabel... Han kom tilbake med en phono til phono. Så vi sa at det var feil kabel, da svarte han med en sint tone: "Nei den slags tull har vi ikke her, ikke vær så frekke, kom dere ut!" Også ble vi jagd ut... De gangene gutta i klassen kom med en grov vits, lo han alltid ekstra godt og klødde seg på sine edle deler når han trodde ingen så på! Freaky... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 På ungdomsskolen hadde vi litt av en lærer i kunst og håndverk. En i klassen satt og plystret, la oss kalle han Per, og så sa læreren "Ove, slutt med den plystringen", hvorpå Ove svarte, "hva?! Det er ikke jeg som plystrer", da ble læreren rimelig irritert og sa "eh, jeg kjenner igjen den stygge plystringa di, slutt". To minutter senere fortsatte Per å plystre, og læreren gikk bort til Ove, reiv han opp av stolen etter håret, løftet han over skulderen sin, gikk bort til døra og kastet han ut, bokstavelig talt. "Jeg ga deg flere advarsler, men nå får du anmerkning, fravær for at du ikke er her, og jeg skal sørge for at du får nedsatt oppførselskarakter." Den læreren fikk sparken året etter. Lenke til kommentar
88lollipop Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Jeg opplever stadig noe nytt med lærerne mine... hehe Har spydd på en flink lærer på barneskolen. Hun tok det ganske pent da, tror jeg. Har kalt læreren jeg har nå for både gammel og feit, kaller motorsykkelen hannes for moped. Han ble ganske sur når han ble kalt for gammel og feit. (han er 44 år, og har LITT vekt foran for å si det slik...) Det tok fyr i bilen jeg jobbet med en gang, det var selvfølgelig læreren sin bil. Da jeg har flere venner som heter det samme som læreren, og vi fikk mobilnumret hannes for å kunne gi beskjed om vi er syk eller noe slikt, så har jeg sendt ett par ganger. Avbrøyt jo sendingen av meldingen, når jeg oppdaget det, men ja. Han har ikke sakt noe, men nå dobbeltsjekker jeg hvem mottakeren er. Har kalt en annen lærer for idiot ett par ganger, da han skal være morsom og kommer med bemerkninger. Har en lærer som lærer oss feil, så vi retter stadig støtt på han. Fikk ett sånn skjema hvor vi skulle evaluere læreren (han "feite, gamle, mopedisten", han sa : vær ærlig med meg, det setter jeg pris på! Så var det ett spørsmål hvor vi skulle skrive hva som er bra eller dårlig med læreren. Jeg var misfornøyd med noe, hadde tatt det opp med han før, men han gjorde ikke noe med det. Jeg skrev nøyaktig hva jeg mente, det ble langt og brutalt. Da tok det ca to uker før han torte si ett ord til meg. Men nå har vi blirr enige, har skværet opp, og han viser seg til å være en kjempebra lærer. Jeg kan påstå at jeg har aldri lært så mye av en annen lærer som det jeg har gjort av han. Og det er litt av en bragd vil jeg si. Og han er rett og slett en genial lærer... Og ellers så prøver vi å finne på litt jævelskap å gjøre med lærerne. Tror dere det blir populært å slippe "scenerøyk" (sånn røyk de bruker på scener og diskotek) inn i bilen til læreren, slik at det ser ut til at det brenner? Spesielt én lærer er meget glad i bilen sin. Røyken skal hverken sette lukt, eller merker. Endret 10. desember 2006 av 88lollipop Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Den læreren fikk sparken året etter. 7469488[/snapback] Eid! Lenke til kommentar
Isabell_89 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 har mange historier. Men den jeg husker mest var på GK elektro da vi hadde naturfag. Vi satt fredelig og gjorde oppgaver og læreren satt fremme og paste på at vi gjorde det vi skulle. Dem som satt bak meg begynnte å snakke, de sa noe morsomt og begynnte å le høyt i klasseromet. Læreren klikket seff. så hu tok fatt i en linjal og kasta den rett i hode på en av dem. Da ble det mye spørsmålstegn på dem i klassen.. klikka mongo eller?.... hehe hun rørte ikke en linjal etter det. MvH Isabell Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 På vgs gikk jeg i en klasse som aldri kunne ha en seriøs time. Må først bare si dette har vært de tre morsomste årene mine Mye rart ble gjort her. Feks når vi hadd en dverg som vikar, hadde vi en vikar som "flørtet" litt med en av jentene, så la oss kalle hun Ida. En gang i mattetimen skrev en kar i klassen "Lærern liker Ida" øverst på tavla. Alle så dette hele tiden og lærern så ikke dette før han så at hele klassen lo høyt! Han klarte jo heller ikke å fjerne det, så han måtte ha hjelp til dette En annen gang vi hadde en vikar tok en kar i klassen (samme fyren som ovenfor) å stabla stoler, pulter og søppel opp ved døra, sånn at det liksom skulle velte når lærern kom inn. Meeen, det han ikke regnet med var at lærern skulle komme i det han stabla alt sammen! Men han dro den klassiske "Det var ikke meg, skulle bare rydde det vekk jeg!", noe lærern gikk på. Han samme fyren fant også hvordan man kom seg inn i ventilasjons-anlegget på skolen. Her fantes det noen luker av no slag som man kunne åpne, feks over kantinen. Bare en ting å si til det, VANNBOMBER!! Husker i den ene gymtimen hvor vi hadde egentrening hvor jeg og en annen skulle jogge. Vi satte opp en rute ned fotballbanen i sentrum. Men så fant vi ut at det var pølsefest på Narvesen (alle pølser til 15,-), så da ble det lite med jogging. Ikke rart jeg har dårlig kondis.... Så at andre har skrevet om biler til lærere som har blitt flyttet på, dette må være en klassiker. Vi hadde 2 "spøker" som ble utført her, den ene var den såkallte "parkeringsspøken. Det gikk ut på å parkere så tett inntil en bil i alle retninger, dvs en bil forran, bak og begge sidene at personen ikke kom seg inn i bilen. dette ble gjort på elever, ingen var mann nok til å gjøre dette på lærerne Ingen turte heldigvis å gjøre det på min, og det var forskjellige grunner til det *host* offroad-bil med kufanger *host* Den andre bil-spøken var i russetida, da tok ca 10 gutter og flyttet bilen til lærern på tvers, så den sto akkurat mellom to biler til noen i klassen min, sånn at hun ikke kunne flytte bilen hverken fremover eller bakover. Dette var en veldig høy og smal bil, type subaru eller no. En gang på barneskolen, vil tippe rundt 5. klasse hadde vi matte med skolens strengeste lærer, dog også feteste lærer, så man hadde 100% respekt for han. Men han ble fort sinna. En gang skrev han opp forskjellige (veldig) enkle regnestykker på tavla og elever ble bedt om å løse de på tavla. En kompis av meg ble bedt om å ta 5 + 7 eller noe sånt, hvertfall ikke mye vanskligere. Men han fikk totalt hjerneteppe! Lærern hadde setti seg ned på elevens plass, på første rad. Så der sparka han pulten så hardt at den smalt midt i tavla Husker eleven ble sånn passe redd! Husker også at festet til kartet over tavla løsna på høyre side, og falt ned som en pendel (satt fortsatt fast på venstre siden) så det snidda hodet til lærern Gjett om hu skvatt. Året etter datt hele greia ned, igjen, men da begge sider.. Ingen skadde her heller. Tror vaktmestern lærte at man bruker gips-skruer og ikke vanlige treskruer... En annen "spøk" som ble utført av klassen min var bæsj-spøken. "Barnslig!" tenker du nok.... Helt rett Det gikk rett og slett bare ut på å rope bæsj i alle sammenhenger. I timen, forelesninger, i friminuttet osv. Var gøy første gangen da vi hadde en litt merkelig lærer. Da starta man å hviske "bæsj" og etterhvert ble det bare høyere og høyere helt til lærern hørte det. Hun synes bare vi var barnslige (noe som stemte ganske bra)! Hun sa vi at vi hadde passa bedre i barnehagen <3 Med den samme lærern gjorde vi mye rart. Den ene gangen gjemte alle i klassen (bortsett fra to stk som var de "seriøse" og ville ikke ha anmerkninger) seg i naboklasserommet hvor det satt folk som hadde fritime. Da ble hun så oppgitt at hun bare ba oss sitte og lese i historieboka våres. Men jeg var blant de som hadde egen laptop, så jeg tok masse notater fra vg.no o.l. Klarte også å ufrivillig overbevise tysklærern min til å tro at jeg hadde dysleksi. Han trodde vel det siden jeg alltid tok "notater" på den i hver time. Så kom første tentamen med han som lærer (VK1), og han lurte på hvor jeg hadde laptopen min Jeg så rart på han og spurte "Eh, laptop? Er det lov da?" "Ja, hvorfor skulle du ikke ha lov til det?" Så spør en annen elev "Kan jeg også da?" "Nei." Han var forresten nesten stum pga en operasjon på stemmebåndet eller noe sånt, men han var såppas kul at vi også respekterte han, dvs lite bråk. En lærer jeg hadde på barneskolen (morra til en veninne av søstra mi ) var av den typen som alltid var veldig forsiktig og rolig og ble aldri sinna, bare oppgitt. Men hun hadde sine metoder for å få oss stille... Lysbrytern ble brukt da! yeah, discolys Har alltid tatt tog til skolen, helt fra 1. klasse til jeg fikk mopedlappen/billappen på vgs. Og på toget var det mye gøy å gjøre! Feks å gjemme seg oppe på de bagasje-greiene i taket. Ikke for å snike med toget eller no, vi hadde tross alt gratis tog-reise. Vi gjorde det bare fordi vi var små og "usynlige". Siden vi tok toget hver dag til og fra skolen, ble vi "kjent" med diverse konduktører. Husker spesiellt han ene. Vi fikk lov til å kaste sprettballer inni toget til hverandre .Dere kan jo tenke dere hvordan det går med alle setene og alt som var, full kontroll på alt Rart ingen ruter knuste... Husker også at på barneskolen mobba vi en fyr fordi han hadde blanke sko! Hva f*** er det for noe? Det ble noen historier Var mer gøy som skjedde, men ikke som jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
eirikcarlos Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Har noen historier fra vår skole også. Kan begynne med at i 1 klasse så ble jeg bed om å ha vann på svampen lærerinnen brukte,og jeg gikk bort til vasken og dynket den i vann,5 sekkunder etter lo hele klassen da hadde jeg mokka svampen rett i ansiktet på lærern som sto og var dynnbløt og forbandet. :!: :!: :!: Klassen min var generelt jæwlig mot alle vi hadde, husker i 8 klasse så hadde vi så si inngen onklige KRL timer, for vi var så jæwlie,spesiellt en i klassn, tilslutt etter mye banning og motsielse av læreren ble læreren så sur at han sporte eleven om han ville ha billetter til å dra seg til helvette vekk fra plassen her. Vi hadde både foreldre og PPT/barnevern tjenesten inn i klassen,vi ble tatt for sniffing,drikking på skolen var også noe mange gjorde,mest de i klassen under vår, de var egentli værre enn åss. Det sto til og med på teksteven at 9klassen ved Rørvik Ungdomsskole var en av de verste 9klassen i landet :!: i 6 klasse hadde vi en lærerinne som ofte satt bak i klasserommet å skrek,etter det åre så vi lite til henne,værken i timene eller på skolen, hun var forduftet...rart d der... Kan fortsette slik med mange historier,som springe fra lærerne når de skal ha deg med til rektor,banne,kjefte,osv. En annen episode shedde da vi gikk i 10 klasse, jeg og noen venner hadde tagget stort på en av skolens vegger på natten før,det ble full sak og det hele ennte med at vi ble tatt (vet ikke hvordan) men det endte opp med at vi måtte male veggen jeg og en kompis...haha, det var veldig morsomt. har mye gode minner fra Ungdomsskolen den tok av :!: :!: :!: Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Har noen historier fra vår skole også. Kan begynne med at i 1 klasse så ble jeg bed om å ha vann på svampen lærerinnen brukte,og jeg gikk bort til vasken og dynket den i vann,5 sekkunder etter lo hele klassen da hadde jeg mokka svampen rett i ansiktet på lærern som sto og var dynnbløt og forbandet. :!: :!: :!: Klassen min var generelt jæwlig mot alle vi hadde, husker i 8 klasse så hadde vi så si inngen onklige KRL timer, for vi var så jæwlie,spesiellt en i klassn, tilslutt etter mye banning og motsielse av læreren ble læreren så sur at han sporte eleven om han ville ha billetter til å dra seg til helvette vekk fra plassen her. Vi hadde både foreldre og PPT/barnevern tjenesten inn i klassen,vi ble tatt for sniffing,drikking på skolen var også noe mange gjorde,mest de i klassen under vår, de var egentli værre enn åss. Det sto til og med på teksteven at 9klassen ved Rørvik Ungdomsskole var en av de verste 9klassen i landet :!: i 6 klasse hadde vi en lærerinne som ofte satt bak i klasserommet å skrek,etter det åre så vi lite til henne,værken i timene eller på skolen, hun var forduftet...rart d der... Kan fortsette slik med mange historier,som springe fra lærerne når de skal ha deg med til rektor,banne,kjefte,osv. En annen episode shedde da vi gikk i 10 klasse, jeg og noen venner hadde tagget stort på en av skolens vegger på natten før,det ble full sak og det hele ennte med at vi ble tatt (vet ikke hvordan) men det endte opp med at vi måtte male veggen jeg og en kompis...haha, det var veldig morsomt. har mye gode minner fra Ungdomsskolen den tok av :!: :!: :!: 7570644[/snapback] Ikke for å være frekk på noen måte men har du dysleksi? Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Mange gode der Lastrada koste meg med disse historiene ja synest de er de beste historiene hittil Går nå vgs.mekanisk..og vi bruker autocad for og tegne sylindere, gjenget hull osv. Lærern våres er meget god på Acad, men desverre ikke på pc. Hele klassen flirer høyt av han og tildels mobber han fordi han suger på pc...f.eks en gang han satt seg ned..(var helt i starten av året) så slo han på maskina og venta..etter en liten stund spør han hele klassen (som sitter vendt mot han dog han sitter framst med kateteret og pcn) hvorfor vil ikke denna starte'a? og vis om sitter forran ser jo selfølgelig at stikk kontakten til skjermen er ute og er bare koblet til pc'n...hele klassen lo høyt...vi sa..du må sette inn stikk kontakten til skjermen..så sier han: ja men jeg får jo opp noe på skjermen, så da er den på!! (å det var jo selfølgelig bare en melding om at den ikke var kobla til). Sån gikk det da en god stund før en i klassen hoppet over gikk over bordet og koblet den inn. læreren: aaaah..anmerkning på deg! for at du sjelte ut lærern og gikk på bordet...vis den lærern ikke var fakka i hue så vet ikke jeg.. MvH xitto~ Endret 31. desember 2006 av xitto Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Skjedde ikke meg meg, men en som gikk i klassen min. Under en automasjonsprøve var det en oppgave med hovedstrømskjemaet jeg har lagt ved. På spørsmålet sto det "Hva skjer hvis K1 og K2 slår inn samtidig?". Han i klassen min svarte "PANG!!". Læreren satte ikke poeng der, men rettet med "Kortslutning". Stakkars dude som kunne svaret, men svarte litt for dårlig. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 En vakker skoledag var jeg på do... jeg smeller døra alt jeg har når jeg er ferdig å går ut. Altså... et helvets smell! uheldigvis står det en lærer der før jeg rekker å ta snuten ut. Han lurte på hva i helvete det var... jeg sa det var en i klassen som gikk på dass, og gikk videre. Når jeg var ferdig i timen, etter sikkert 30 minutter... sto han jammen meg der enda og venta på vedkoemmende som "liksom" skulle være der Dette var siste gang jeg løy til en lærer...... Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hahaha så artige historier :!: Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg satt og kikket rett ut i luften. Læreren kom rett bort til meg og sa: "du er ikke så tilbakestående som du ser ut til" Lenke til kommentar
Burg Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Masse morsomme innlegg her ja, får vel komme med en selv også da. Jeg gikk på barneskolen, 6. eller 7. tror jeg det var. Vi var vel en litt jævlig klasse for å si det mildt, spesielt mot KRL læreren. Ingen likte KRl så... Men uansett, så hadde vi KRL time da, lærer'n var passe sur og time med oss gjorde det vel egentlig ikke no bedre så mye som vi bråkte. Midt i timen bad jeg om å få gå på do da. Og det fikk jeg lov til. Noen minutter etter skulle jeg gå inn i klasserommet igjen, og på veien inn finner jeg KRL læreren min gråtende utenfor. Lo godt når jeg kom inn i klasserommet igjen da ja. Senere har jeg endt opp som naboen til samme læreren.... Heldigvis var ikke jeg en av de værste da... Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Vi får aldri en rolig undervisningstime her i klassen våre, har en klassekamerat som alltid skal motsi lærerne. Er så jævlig morsomt å høre på, når de krangler. Og noen ganger har vi en vikar, som ikke bryr seg en dritt, om hva vi holder på med. Så vi sitter og spiller på dataen, ser på tv(vi har tv på klasserommet, som tar inn nrk1 og tvnorge), køddringer med klassens telefon, går på butikken og masse annet skøy. Mens han sitter og taster på mobilen sin. 3530109[/snapback] Og man lurer på hva som gikk galt... Har selv noen morsomme historier. Bla geografilæreren vår som ingen hadde respekt for. Da jeg og noen andre drev og snakka i timen gikk han rett bort og sparka en sekk gjennom halve klasserommet. Problemet var bare at sekken tilhørte noen som var helt uskyldig. Lo godt da.... En annen lærer hadde som vane å sende elever for å handle mat til ham i timen. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hadde et lite uhell med (hjemmelaget) nitroglyserin i kjemitimen på allmennfag for noen år siden. Endte med politianmeldelse og tvungen tur til psykolog... 5672522[/snapback] fortell mer!! 5672569[/snapback] Var helt på slutten av VK1 allmenn. Vi hadde fått vite at vi skulle opp i muntlig kjemi examen, og derfor fikk vi en hel dag på labben for å forberede demonstrasjoner av elevforsøk. Jeg er en liten kjeminerd, så jeg følte meg rimelig trygg på disse, og fant en oppskrift på nitroglyserin på internett i 1. friminutt som jeg printet ut... Etter at alt var ferdiglaget (blei bare noen milliliter), sto det klart og tydelig at det måtte stå i ro i minimum en halvtome før det var LITT trygt å flytte på. Løsningen var da kataterskuffen til læreren siden han bare svinset rundt uansett for å hjelpe elevene. Dessverre fant han ut at han skulle kaste seg ned på stolen (som hadde hjul, og begynte å trille avgårde i en helv... fart), og tok tak i kateterskuffen som sto på gløtt for å holde seg fast. Resultatet kan dere sikkert tenke dere til selv; Et vanvittig smell, masse grå røyk, små kryssfinérbiter fra bunnen av kateterskuffen overalt, to vinduer ble blåst ut, og læreren har sikkert øresus ennå. Fikk "ikke vurdert" i Kjemi det året, anmeldt for hærverk på skolens eiendom og produksjon / bruk av sprengstoff (fikk 50 timer samfunnstjeneste for disse to), og 5 timer pliktig oppmøte hos psykolog for å lære om konsekvenser av handlinger. 5672967[/snapback] Sykt hvor artig det der må ha vært. Den beste jeg har lest her Hvor fant du oppskrifta til nitroglyserin? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 å herregud, jeg holdt på å dø av latter når jeg leste den ang nitroen... Men må bare nevne en liten ting. Elever som oppfører seg dritt imot lærere slipper på en måte unna straff, mens med en gang lærene tar igjen, så får de store problemer, mister jobben osv. Jeg husker når jeg gikk på gk og vk1 tømrer. Hvis vi gjorde noe dritt mot læreren så tok læreren igjen. Jeg husker jeg fikk litt fysisk smekk selv. Men jewg må vel inrømme at jeg fortjente det, hehe ikke plag en stressa læreer ute på en byggeplass Nå var det ike veldig vondt, je bare skvatt litt. Men jeg kunne sikkert ha skaffet læreren litt problemer. vi fikk også en del kritt, svamper eller andre ting læreren hadde for hånden kastet etter oss hvis vi ikke oppførte oss Det blei fort et bedre miljø mellom læreren og elevene slik, en spade for en spade, right? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 spylte engang flerne lærere med vannslange (inne) på ungdomskolen. (var sint ja!) Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 På onsdag hadde en av gruppene våre praksis med kombialarm (brann og innbrudd) da 10'ende klasse var på besøk. Jeg var og gjorde mitt på automasjonsrommet, og plutselig hørte jeg det sa PANG fra rommet der de hadde kombialarm. Visste ikke hva som skjedde, men jeg hørte noen sa at noen hadde sendt 12V inn i en PIR-detektor, så smalt en kondensator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå