Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

har du hatt en spesiell episode med læreren din?


Anbefalte innlegg

En gang vi så på film i klasserommet i 10. klasse, så følte jeg naturens kall og måtte ta en tur på dass. Når jeg kom tilbake igjen så hadde en tosk tatt stolen jeg satt på, og tøff som jeg var tok jeg og reiv stolen vekk fra ræva på han, så han gikk rett i bakken.

 

Da tok en lærer meg ut på gangen. Denne lærern var foruten irritert på meg, også kristen og pasifist, så han snakka rimelig rolig til meg og spurte hvorfor jeg gjorde det mot han som hadde tatt stolen min.

 

Sinna som jeg var og full av faen og hat mot kristne konservative som han, så tok jeg og skjellte han ut med x-antall banneord og gloser som ikke ligna grisen, og tror du ikke stakkaren begynte å grine når jeg var ferdig :p Han måtte faktisk gå å sladre til en annen lærer fordi han tydeligvis var redd for at jeg skulle overfalle han! Haha :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha ja. Forstår jeg deg rett, tok læreren en rolig prat med deg etter at du hadde fått en klassekamerat i bakken. Til dette svarer du med å skjelle han ut med banneord, enda du vet han er kristen, og får læreren til å grine? Det er tydelig at enkelte trenger litt mer kjefting og smelling i skolen :ermm:

 

Kunne du gjort dette mot en som ikke er lærer? Hva om du traff en på butikken som ba deg pent om å oppføre deg - hadde du skjelt han ut til han begynte å grine?

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Da røyk det i toppen min og jeg ramsa opp alle banneorda jeg kunne på den tiden og prøvde å slå han(noe som er umulig for en som går i 5'te)og det endte meg at jeg ble sparka ned i bunn av trappa som var rett bak meg(AV LÆREREN!)

 

har vell alldrig helt tilgitt han for akuratt det der men det er så sin sak...

tenker den dag i dag at jeg skulle anmeldt han for barnemishandling... :hmm:

Om jeg får lov til å si det, så fortjente du det. Læreren handlet bare i nødverge, og det virket nok på både lærer og elever som at du ikke var videre stabil i akkurat den situasjonen der. Hadde gjort det samme jeg, om jeg ble truet... selv om det var en liten unge på 10 år.

 

Ellers forundrer det meg at det finnes så mange jævlige unger... jeg syntes klassen jeg gikk i på barneskolen var ille, men det var tydeligvis bare blåbær i forhold til dagens barneskole. Verste vi opplevde var en som satt på skapet og jodla midt i timen. Han forsvant i tredje klasse... ble flyttet til en spesialskole eller noe sånt. Ellers fikk "verstingene" i klassen læreren vi hadde i femte og sjette til å grine noen ganger, men de var bare urolige, ikke uhyggelige og slemme som det virker som mange av dagens småunger er. Merk at jeg nå snakker generelt, og tenker ikke på noen spesielle her på forumet... har snappet opp ting andre steder enn her.

 

Hmm... høres ut som jeg er 80 år. Er bare 28, men du verden som oppdragelse og den slags ting må ha endret seg i løpet av de 15-20 årene det er siden jeg gikk på barneskolen. Håper ikke det jeg har hørt, er normalt på dagens skoler.

Lenke til kommentar

Har ganske mange rare lærere. Nå har denne tråden sklidd ut til å fortelle om ulike bøllestreker. Men siden jeg er en fornuftig ung herremann så velger jeg å heller fortelle om de ulike lærerne jeg har/har hatt.

 

Norsklærinnen som jeg har på videregående er helt ekstrem når det gjelder å komme for sent. Og det er ikke oss, men hun som kommer for sent. Nå i det siste har hun kommet presis, men hun forlater ofte klasserommet for å kopiere noe. Er ikke uvanlig at hun er 15min for sent til hver time. Noen i klassen begynte å føre fravær på henne så om hun klager på oss skal vi bare dra frem fraværsboken hennes.

 

Historie/religionslæreren min er også ganske kul. Han digger band som Zeppelin og Deep Purple og har en samling på flere tusen LPer. I en time så kom han med ett utsagn som lød omtrent som dette: "Om dere får Jehovas Vitner på døren så burde dere invitere de inn og stille de litt kritiske spørsmål. Dere får alltid noen morsomme svar"

 

Fysikk/2MX-læreren min er en utrolig smart og morsom kar. Han kan til tider være utrolig direkte og da særlig mot en mindre begavet person i klassen. La oss kalle han Per. Han har sagt ting som "Per, matte er ikke tipping" og "Nå tar du å går ut en tur så kommer du tilbake senere"

Han lot også ei i klassen røyke inne på fysikklaben da han skulle vise oss hvordan lysstråler bryter i ulike glassvinkler.

 

3MX-læreren er en nordlending med ganske saftig ordforåd og genial humor. Før vi skulle på en Kjøbenhavnstur med klassen så sa han dette i mattetimen: "En likning er som ei hore du drar nede i Kjøbenhavn. Du kan gjøre hva du hvil med den så lenge du gjør likt på begge sider"

Midt i en mattetime lagde han også en "ordlek" han sa at vi skulle finne ord som rimte på det ordet han sa. Han startet med hule, nestemann sa kule og så sa en person pule. Og da var leken ferdig...

Han forteller også ofte om når han gikk på skolen, han fortalte at det eneste han brydde seg om var "fett, fotball og øl" og at han akkuratt sto i matte. Snittet hans var 2.1 som de fleste av vennene hans også hadde, men endog så ble han siv.ing og de andre vennen hans fikk bra jobber som bla lege.

En time så skrøt han av at han hadde 60 i IQ. Han mente at det var mer enn nok for han klarte jo å lage barn.

Det skal nevnes at han er ikke så smørkniv som det kan virke som. Han hadde ett kult utsagn. Han pleier ofte å regne prøvene sammen med oss når vi har prøver for å luke ut feil "Matteprøvene pleier jeg å regne ca 2 ganger så fort som dere, men fysikk går omtrent 4 ganger så fort. Fysikk er så enkelt"

Det som er ekstra kult med han er at han gir faen i om folk følger med i timen eller ikke. Folk kan godt forlate undervisningen uten at han bryr seg. Det hender at noen ligger langflate utover pulten og sover. Men det han ikke aksepterer er folk som forstyrrer undervisningen, da kommer nordlendingens vrede virkelig frem.

Lenke til kommentar
Det som er ekstra kult med han er at han gir faen i om folk følger med i timen eller ikke. Folk kan godt forlate undervisningen uten at han bryr seg. Det hender at noen ligger langflate utover pulten og sover. Men det han ikke aksepterer er folk som forstyrrer undervisningen

 

Det gjelder vel de fleste VGS lærere ? :p

5939344[/snapback]

Ikke hos oss. Mange lærere blir forbannet om du ikke sitter helt rett på stolen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Det som er ekstra kult med han er at han gir faen i om folk følger med i timen eller ikke. Folk kan godt forlate undervisningen uten at han bryr seg. Det hender at noen ligger langflate utover pulten og sover. Men det han ikke aksepterer er folk som forstyrrer undervisningen

 

Det gjelder vel de fleste VGS lærere ? :p

5939344[/snapback]

Ikke hos oss. Mange lærere blir forbannet om du ikke sitter helt rett på stolen.

5939543[/snapback]

Det har jeg alldri opplevd. -Rett i ryggen unge mann! NÅ!

Lenke til kommentar

på ungdomsskulen så kunne man bare gi faen så lenge man gjor det bra på prøver, være frekk i kjeften og læreren tilgiver deg etter 5min.. Men på vgs, er det ikke så lurt å være frekk i kjefte, har sluttet med det etter det ble ett stort oppstyr mellom meg og ei lærerinne. Har nå byttet klasse og prøver å være så rutinert jeg klarer og holder kjeft å følger med.

Lenke til kommentar
På ungdomsskolen (var vel 9. klasse) hadde vi en vikar som het Kim, og han hadde vært med i et realityprogram som het Muldvarpen.

Meg og Kim, vi var ikke så gode kompiser.

Han røk ut av Muldvarpen da de skulle hoppe i strikk av en bro. Han var etter en litt eldre dame, og hun hoppet og sa etterpå at det var kjempeartig. Men neida, Mr. Kim ville ikke, det var for skummelt, og der var de 15 minuttene ferdig.

Anyway, denne gutten trodde han var virkelig hotshit, og jeg var fast bestemt på å bevise at han faktisk ikke var det. (Jeg vet ikke om dette er et kjent fenomen, men i klasserommet vårt var det litt høyere helt framme i klasserommet, sånn at læreren sin pult var ca 20cm over alle andres pult). Vel, jeg sto på kanten og så ned, skrek som en liten jente og sa i en veldig feminin stemme (mens jeg vaivet med hendene ala Homsepatruljen): "Nei, eg tør ikkje, eg vil hjem te mamma!" for å underholde resten av klassen. Vel, de lo godt og hardt helt til de så hvem som hadde stått i døren og sett på hele tiden.

 

HEHE, Jeg har Kim nå og gjorde akuratt det samma trikset for en stund tilbake, bare et annet klasserom. jeg sto på pulten, så kom kim inn akuratt da jeg begynte. etterpå klappet han i henda og tok meg ut på gangen, der ble jeg for jeg fikk ikke komme inn igjen. han foresten gjentaglige ganger låst jenter på gangen.

 

jeg husker også en gang når jeg var den første inn i klasserommet og kim låste resten ut fordi at de var litt sein.

Lenke til kommentar

Gamle barneskole læreren min var ei megge, da vi en gang hadde en anonym mobbeundersøkelse svarte jeg "en gang" på spørsmålet: Har du blitt mobbet noen gang?

Hun tok meg ut til samtale for å snakke om det! Hun så det på skrifta mi! DEN VAR JO ANONYM! Da kalte jeg ho ei jævla hore, så begynte ho å grine fordi jeg benyttet anledningen til å kritisere måtene vi arbedet på. Så var det rektor da...

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis gjemte oss i et skap en gang på skolen en stund før en prøve... Jeg tror det var matte eller norsk eller noe :ermm: Så når lærern kom(Hun skulle hente prøvene i skapet) Når hun skulle åpne skapet hylte jeg og kompisen min HJEEELP!!! Læreren ble dritredd og besvimte :innocent: Etter noen skunders tid kom hun til bevissthet igjen... Hun spurte hva som hadde skjedd seffølgelig! Vi sa at henne besvimte :ermm: Henne spurte hvorfor, vi svarte at hun fikk sjokk/støt av skapet :innocent: Det teite var at hun trodde på det :ermm: Etter det ser hun alltid bak skapet om det er noen ledninger der... Det var forresten et sånt stort tre-skap. Det var ikke den smarteste læreren vi hadde nei :roll:

Lærere kan ikke være mennesker når de stoler på at de fikk støt av et treskap!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har vel kanskje ikke så mye med lærern å gjøre men jeg gjorde en god del jævelskap på ungdomskolen. Lærerne var ganske greie, og ble sjelden sendt ned til rektor, kanskje fordi vi var så flinke til å komme unna med det. Men uansett, vi jobbet på datarommet, så jeg og en kompis lette etter litt info. Også fant vi et bilde vi ville ha og skulle skrive det ut. Han kompisen klikker på "antall utskrifter" og skriver 999. Og i min idiotiske spontane oppførsel trykker jeg på enter tasten. Tror vi brukte 2-300 ark før vi fikk slått av.. Fikk nok bilder hvertfall, og læreren ble litt sinna.

Lenke til kommentar

En lærer på skolen er en skikkelig bølle (på en morsom måte).

 

-Han prater alvorlig om at vi ikke burde begynne med røyk og snus, selv snuser han som F hele tiden.

-Mobber alle svensker på skolen, kona hans er svensk.

-Mobber alle gutter som er mindre enn 170cm, han er vel noe undrer 180cm selv.

-Han er K&H lærer og vet alt om farger og slikt. Så han pleier å si til afrikaneren i klassen at "SVART IKKE ER EN FARGE!!".

- En gang satt det en jente som vippet med stolen bakover for å prate med venninen som satt rett bak og da han så at hun vippet med stolen sparket han stolen slik at stolen gikk fremover og jenta bakover og slo hodet i pulten bak. Jenta begynte å grine LOL.

Lenke til kommentar

Utrolig bra diskusjon.

 

(mye av det)

 

Skjedde ikke så veldig mye syntes jeg på min skole.

 

Men en gang måte jeg sitte med kateret (som jeg har lest andre og ha) pågrunn av en lapp fra en annen lærer.

Men... de tok feil elev, ble behandlet som dritt i 2 uker, og fikk til slutt vite hvorfor, og tok så kontakt med denne læreren som skrev lappen. Også viste det seg at det var en med liknende navn Kristian = Kris (som elevn het), bare det at dette var en gammel lærer som hatet slike forkortelser (Jack =Jackob) osv.... nektet og gi seg på slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...