Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

har du hatt en spesiell episode med læreren din?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hahaha Kim fra muldvarpen, digga han.. Han ble ikke sendt hjem pga strikk hoppet... Han var med lengre enn som så. Han var genial skikkelig Bergenser. Har du fler historier om han?

Det var vel vinteren i 9 klasse, og på ungdomsskolen betyr det snøballkrig/dypping. Det Mr. Kim ikke hadde forstått var:

a. dette var ikke lov

b. dette var sånt som elever skulle gjøre, ikke lærere.

Anyway, en eller annen kastet snøball på ham og traff ganske bra, noe som irriterte muldvarpmannen intenst. Han snudde seg, så hvem som hadde kastet snøballen, gikk bort til ham og dyppet ham.

Det stemmer, en lærer dyppet en elev foran en hel skole (og flere lærere). Han ble sikkert lærernes helt den dagen.

 

"Hoved"læreren vår på ungd.skole var tidligere militærmann og hadde alltid en historie på lager, og det var ikke få timer som forsvant i hans digresjoner. Han var ikke en lærer som gråter og løper ut av klasserommet, faktisk det stikk motsatte. Han hadde ihvertfall en av disse store linjalene (gjerne 1m lange) som han slo i pulten hver gang vi bråket for mye, og han slo hardere jo mer bråkete vi var.

Han ødela 3 stykker før han til slutt ga opp.

Lenke til kommentar

Syns jeg lukter amerikansk skole her?

 

Har gått på en selv, såeh, er jaggu forskjell mellom landene! herrefred..  :dontgetit:

Ja, du har saa rett.

 

Har en noe spesiell historie laerer. Han er noksaa gammel (rundt 70), og har vaert med i diverse kriger (Korea bl.a), og kan veldig mye historie. En dag brukte han en hel klassetime paa aa snakke om ku klux klan (som overhodet ikke hadde noe med saken aa gjoere). Han er en veldig flink laerer, spesielt hvis du er interessert i hva han har aa si.

hehe, hadde også en slik lærer.. Var pansjonert militær gubbe.. Rundt 65 tenker jeg, og han er en av de topp topp lærerne jeg har hatt noen gang.. Vært i Vietnam osv.. Hadde han i et fag som het JROTC.. Kanskje du kjenner til det?

 

OT: hvor holder du til forresten?

Lenke til kommentar

Har ikke så mange morsomme hendelser som involverer meg selv akkurat, men hadde en ganske.. um.. "interessant" klasse med en "interessant" lærer.

Dvs, lærern torte ikke gjøre en drit..enkelte elever kunne reise seg opp å gå ut av klasserommet. Han ville såklart si "Patrick, sett deg ner" (med en skummel høykristen vestlandsaksent). Han ville snu seg, og rope "NEI!" i trynet på han, så gå ut. Lærern bare sto der, og sa stille ook...

 

Noen dager var denne lærern litt merkelig. Vi alle trodde at han hadde skaffet seg en ny cd med en pratende psykolog's råd til "hvordan holde autoriteten oppe i din klasse" eller noe sånnt. Han fant ut at nå skulle han kjøre hard stil mot alle. Det endte opp med at en som heiv sammenkrølla papir i timen ble dradd 1 meter over gulvet og løfta ut av klasserommet.

Imens han ble dradd bortover gulvet hylte og banna han mens han trua om saksøking for voldsmisbruk og mishandling. (fyrte han mer opp kan man si)

Han hadde et stort og fint rødt merke på arma som han viste til rektor når han kom gråtende inn på rommet, som gjorde at lærern måtte unskylde seg i klassen....

 

Ikke så hyper-morsomt men når han får en sånn hendelse hver dag kommer man seg fint igjennom skoleåret! :tease:

Lenke til kommentar

Hmm, la meg se...

  • Jeg tror historielæreren min går på lykkepillen, han smiler ALLTID.
  • Religionslæreren min er rene livsfilosofen
  • Mattelæreren min er over 70, altså rimelig surrete iblant
  • Gym- og friluftslivlæreren min er gammel marinejeger (gal mann)
  • Norsklæreren min har en ting for Island
  • Engelsklæreren min hater skole
  • ...og så hadde jeg ikke flere fag...

Lenke til kommentar

Det var vel vinteren i 9 klasse, og på ungdomsskolen betyr det snøballkrig/dypping. Det Mr. Kim ikke hadde forstått var:

a. dette var ikke lov

b. dette var sånt som elever skulle gjøre, ikke lærere.

Anyway, en eller annen kastet snøball på ham og traff ganske bra, noe som irriterte muldvarpmannen intenst. Han snudde seg, så hvem som hadde kastet snøballen, gikk bort til ham og dyppet ham.

Det stemmer, en lærer dyppet en elev foran en hel skole (og flere lærere). Han ble sikkert lærernes helt den dagen.

Haha mer kim han er en av mine helter :w00t: Har du bilde av han? har lett men finner ikke :(

Lenke til kommentar
Heh, vet ikke helt om det er sant. Men faren min gikk på samme ungdomsskole som meg og han fortalte at den gangen så var det en lærer som hadde en slik liten bil, så da var det en hel gjeng gutter som hadde bært den bilen inn i gangen på skolen. Kan tenke meg at den læreren fikk seg en overaskelse  :p  :!:

er det bare meg eller så har mamma fortallt samma historie?

Hahaha. Faren min fortalte akkurat samme historie fra sin skole :p

Er vel en gjenganger..

Lenke til kommentar

Ah... Har lest mye bra her nå ja.

Har redda meg fra å dø på jobb.

Nada å gjøre så jeg har bare lest 13 sider humor og holdt på å le meg i hjel

Vel, tilbake til topic.

 

Syns å huske at jeg har mange slike historier jeg og.

 

Var egentlig et englebarn på barneskolen, men shitt au:

 

Jeg var den "svakeste", "stilleste" osv eleven i klassen og "rundjulte" klassens bølle etter å ha blitt mobb av'n i et par uker.

Han rørte meg ikke mer. Vi er nå gode venner.

 

Vi hadde en kristendomslærer, selv hadde jeg livssyn/fri, som ble mobbet så intenst av min klasse at hun slutta etter 6 uker.

Hu var tynn med pistrete hår, røykte og drakk espresso. Vi kalte henne hele tiden Heksa, hu fikk sammenbrudd og slutta

 

I 7. hadde vi kor hvor 6./7. var samla.

Vi oppførte oss IKKE mot musikklærern som mest sannsynlig hata oss, han hadde hele tiden raseriutbrudd mot oss. Stakkars fyr:P

En gang på sånn konsert skolen vår skulle ha for andre skoler i distriktet, sang/spillte vi ikke helt rent, og det endte med at lærern klikka, vrengte av seg t-skjorta, og hoppa opp og ned og ropte "NEI! NEI! NEI" i bar overkropp, så satte han seg ned og begynte å grine, foran hele skolen og andre skoler:P:P

 

Svømmelærern våres var heller ikke helt god.

Han brukte for liten shorts, så utstyret hans hang nedenfor, han dusja i samme dusj som oss elever, og befølte et par jenter.

Disse ropte etter ham i ettertid "*** er en kuksuger, homofil, pedofil, gris som ikke får sjans på damer på sin egen alder og prøver seg derfor på 5. klassinger." Elevene fikk brev med hjem, lærern måtte til psykolog.

 

Parallellklassen vår hadde en utrolig slem lærer i 1. som kløp elevene, slo dem, stakk dem med tegnestifter og ødela tegningene deres. Hu fikk sparken. Neste lærer de fikk, begynte å gråte for ingenting hver time, og var kristendomslærern vår (jeg hadde fortsatt ikke kristendom *YeaY*), og ødela 2 maskotter vi hadde.

Den ene klippet hu huet av (kosebamse), den andre lå i ei skuffe, hu slengte skuffa igjen og hodet fløy av og landa på pulten til den mest sensitive personen i klassen. Vedkommende var ikke på skolen på 3 uker pga traumer og sammenbrudd.

 

Har mye annet å fortelle fra barneskolen, men nå er det kanskje på tide å bevege seg opp et hakk.

 

På ungdomskolen er jeg overbevist om at lærerne hata meg.

Jeg var flink på skolen, bråkte ikke i timene, og irriterte vettet av dem ved å til tider kunne mer enn dem, samt at jeg oppfordra til at lærerne burde oppdatere folkeskikken sin og reglene litt.

Vi levde jo i f*ckings år to tusen osv, og da burde ikke lærerne si noe på at elevene (jeg) brukte lue inne.

Jeg skrev faktisk et brev om det der og sendte til hver lærer/lektor/rektor/inspektør og rådgiver på skolen, samt til lokalavisa.

 

Jeg fikk nedsatt ordenskarakter for å ha stygg håndskrift.

 

Fransklærern vår fikk nervøst sammenbrudd elns for at dattera hennes var så utrolig dårlig på skolen, hu gikk i parallellklassen min og var ikke det smarteste barnet i flokken, hu fulgte "aldri" med, og var ikke godt likt.

Midt i fransktimen kunne hu spørre om hva det var til middag f.eks.

Og det faktum at fransklærern vår snakka fransk flytende og kom fra borti der og at dattera ikke kunne/snakka fransk i det hele tatt, var visst et stort irritasjonsmoment for henne.

 

Vi hadde også en sadistisk gymlærer som gjorde alt for å plage oss.

Han visste at jeg hadde allergi/astma, og kjørte meg hardere enn de andre.

I svømminga fikk jeg ikke bruke dykkermaske, selv om jeg var hyperallergisk mot klor, og det måtte masse legeerklæringer og attester til, samt samtaler med rektor og lærer og foreldre før jeg fikk bruke det.

Måtte også springe rundt i sommersola og pollenfaenskapen i skogen med de andre, gjerne klatre i bjørketrærne, hente ned rakler og vise klassen osv.

Et rent helvette.

Kan egentlig ikke komme på noen positive minner fra ungdomskolen, bortsett fra at en kompis av meg tok å kløyp den særdeles gamle og overvektige tysklæreren sin i rompa og blunka forførende og sexy til henne. Hu smilte søtt tilbake og han fikk en halvliter vodka av kameratene sine:P

 

 

Jeg husker også i 10. noe hærverk vi gjorde.

Vi var 5-6 stykker som slo til et gammelt kart som hang på veggen. Raserte det helt, for skolen hadde fått nye kart og de skulle kastes.

Var i alle fall det vi trodde.

Inn døra kommer den sinteste og mest ustabile læreren på skolen og klikker mentalt, klyper oss i nakken og dæljer huene våre sammen.

Kunne jo anmeldt ham for vold, men skolestyret har for vane å få trekt anmeldelsene mot lærerne.. Merkelige greier.

 

Den ene klasseforstanderen vår, var en jævla kåtgris, og elsket å ta bilder/filme. Særlig jentene. Nedenfra og opp. Og elsket også å vise oss det i ettertid. Fyren var særlig besatt av lysbilder. Gal, gal mann.

Gikk på det meste i grunn.

Jeg husker jeg gikk bort til ham, frisk som en fisk, og sa at jeg ikke følte meg bra.

Han ba meg pakke meg hjem og ikke smitte han;P

Et annet tilfelle med ham, var at jeg pleide å gå med lue. Stadig vekk, noe han hatet. En dag kokte det over for ham.

Det hadde ringt ut, og vi var på vei ut, og jeg tok lua på FØR jeg forlot klasserommet.

Dette gjorde at han tente på alle plugger, og da jeg kom inn til neste time, kasta han meg på gangen og skulle ha meg til å snakke med inspektøren om "problemet" mitt og min mangel på respekt ovenfor lærere.

 

Den andre klasseforstanderen vår, er en klasse for seg.

Dama var helkristen og godt over 60, veldig brystfager for å si det slik.

Og hu elska å synge, hu satte på salmer og gospel, og danset med så puppene danset og titt og ofte traff elevene.

Mye å fortelle om henne, men orker ikke å skrive mer om Ungdomskolen nå.

 

 

Da jeg starta på videregående, begynte jeg GK ALLMENN, noe som var et rent helvette. Jeg vil ikke huske noe fra det en gang, så derfor skriver jeg ikke noe om det.

VK1 IKT derimot. Det var et veldig hyggelig.

Vi hadde en heller susete engelsklærer som ikke snakka engelsk, så ut som en uteligger, hadde konkurranser hvor vinnern fikk sjokolade, og tapern fikk sjokolade, lot oss se hva vi ville av engelsk/amerikansk film i timene, for å utvikle muntligkarakteren, lot meg lese engelske bøker som jeg ville, og var ellers generelt en hyggelig person.

Ofte kom han inn på klasserommet, gav oss en oppgave, preika noe svada på norsk og gikk igjen. Vi gav oppgaven til nerden, og satte oss ned og spillte Age of Kings og CS.

 

Et mindre hyggelig øyeblikk, var da vi hadde Samfunnslære(/samfunnskunnskap, husker ikke helt hva).

Jeg og en kompis hadde "glemt" sekkene våre hjemme, vi brukte vanligvis ikke sekk, hadde bøkene liggende på skolen, og penn i lomma, mer trengte vi strengt tatt ikke.

Av denne grunn tente lærern på alle plugger, kasta oss ut, gav oss anmerkning og vi gikk ned og spillte CS:P

 

Det var vel alt jeg kommer på/orker å skrive fra skoletida mi.

Lenke til kommentar

På ikt hadde vi en litt spesiell samfunsfag lærer. Hu påstod hele tiden at noen i klassen min ikke hadde vært på prøver og sånn, selv om dem hadde vært der. Hun sa åsså at dem ikke hadde levert inn oppgaver og sånn, noe som ikke var tilfellet.

Vi husket aldrig navnet på hun så noen begynte og kalle hun "møkkfølje" eller gunda, så plutselig sa alle det.

Så diskuterte vi med hun konstant hele tiden. Hun ble syk(men vi så henne i gangene på skolen) og vi fikk en ennen lærer resten av året,

Lenke til kommentar

Mye morsomt her!

 

Har ikke så mange slike opplevelser sjøl, men en kamerat hadde en skikkelig fight med gymlæreren.

Helt fra første gymtime (tror det var i 9. klasse) snakka kameraten min i timene.

Dette fikk læreren til og tenne på alle pluggene og etterhvert gjorde kameraten min, mer og mer for å irritere han. Det endte med at gymlæreren sa at kameraten måtte ut å jogge, mens vi andre holdt på i gymsalen.

Dette nektet selvfølgelig kameraten, men diskusjonen endte med at han gikk ut.

Istedenfor å jogge tok han heller en kost, og knuste bilruta til læreren. Dermed løp han hjem.

 

Han er et problembarn fra før av, så han fikk faktisk ingen konsekvenser (Typisk Norge, du taper ingen ting på og være drittsekk), bortsett fra at han fikk utplasering på en dekkbutikk (noe han hadde lyst på selv) den dagen vi hadde gym....

 

 

I klasserommet står søppelbøtta under whiteboard tavla. Denne tavla henger 15cm ut fra veggen. Som alltid kaster alle søplet sitt mot søppelbøtta, men ingen treffer.

Den ene gamle kvinnlige læreren vår plukker alltid opp dette søppelet.

En dag måtte det uunngålige skje. Hun krasja hue i whiteboardet og besvimte.

Alle som så det tenkte ikke over hva som skjedde og bare kniste litt av det. (det var friminutt og ingen var i klasserommet, kun så det gjennom vinduet).

 

De neste tre ukene hadde vi verken engelsk eller KRL ettersom læreren ble sykemeldt og ingen vikar kom.

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Idag reiste jeg meg i mattetimen, skrev BRB på tavlen og stakk for å kjøpe en cola. Jeg kom inn i klasserommet igjen, visket vekk BR og satt meg. Ingen sa noe som helst. Jeg tror de tror jeg er litt tilbakestående.

Hadde jeg vært læreren din, hadde jeg bare låst deg ute og gitt deg en times fravær.

 

Kommer ikke på noen l33t-message jeg kunne hengt på døren dessverre.

Lenke til kommentar
Idag reiste jeg meg i mattetimen, skrev BRB på tavlen og stakk for å kjøpe en cola. Jeg kom inn i klasserommet igjen, visket vekk BR og satt meg. Ingen sa noe som helst. Jeg tror de tror jeg er litt tilbakestående.

Hadde jeg vært læreren din, hadde jeg bare låst deg ute og gitt deg en times fravær.

 

Kommer ikke på noen l33t-message jeg kunne hengt på døren dessverre.

Banned from this rom/server, try again later

Lenke til kommentar
Idag reiste jeg meg i mattetimen, skrev BRB på tavlen og stakk for å kjøpe en cola. Jeg kom inn i klasserommet igjen, visket vekk BR og satt meg. Ingen sa noe som helst. Jeg tror de tror jeg er litt tilbakestående.

Hadde jeg vært læreren din, hadde jeg bare låst deg ute og gitt deg en times fravær.

 

Kommer ikke på noen l33t-message jeg kunne hengt på døren dessverre.

404 - Forbidden. :green:

Lenke til kommentar

På videregående hadde vi en lærerinne i Bed.øk som ikke hadde peil på data... I alle datarom på skolen var det installert win3.11 og tilsvarende software. Det var også en hovudstrømbryter fremme i klasserommet...

 

Jeg hadde jobbet med et økonomi prosjekt i 3 timer, da noen jenter i klassen kom inn. De hadde skulka de første timene. De satte seg ned bakerst i data-rommet og skrudde på maskinene sine. Men det kom ikke bilde på skjermen. Da fikk de læreren bak for å se på problemet. Hun så maskinene var i gang og at det ikke var bilde på skjermen. Da fikk hun full panikk. Så på henne hvor blikket hennes var fokusert, nemlig strømbryteren fremme. Jeg hammret som en helt på ctrl+s, mens jeg så i øyekroken lærerinnen storme forbi meg i slowmotion og hørte hennes litt mandige stemme "Viiiiruuuus! Ring Ottar!" (Ottar var data ansvarlig på skolen)

 

De treige maskinene klarte selvfølgelig ikke å få lagret før hun hadde nådd bryteren.

Dere kan tro jeg var forbannet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...