kjhanken Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Til orientering så er det mye dårlig kobber ute og går, og har du en slik linje så er det ikke rart at en klager over linjen sin. Vet noen om Bluecom bruker telenors nett? Sitter her og lurer på om det samme problemet vil skje om bytte av leverandør vet dere! Mvh Audun Hagen Er det kobberen det er problem med så kommer du ikke unna så lett dessverre. Muligens så er andre modem/rutere bedre enn andre til å håndtere dårlige linjer. Men hør med leverandøren om kvaliteten på kobberlinjen er bra, en merker det først og fremst med høye hastigheter da linjekvaliteten og lengden blir viktigere og viktigere. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Skal gjøre det Lenke til kommentar
audhage Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Har også fåt høre i en annen post at jeg har 4842m kabel til sentralen. Kan dette være grunnen? Ellers takker jeg for svarene jeg har fått Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
flabben Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Min 704/128 ADSL faller ut stadig vekk I forige uke var det værst måtte resette boksen (ZyXEL prestige 600) fire ganger! IKKE BRA! Så på spørsmål om telenors linjer er ustabile: JA! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Har også fåt høre i en annen post at jeg har 4842m kabel til sentralen. Kan dette være grunnen? Ja, dette kan meget vel være årsaken. Vanligvis refererer Telenor til at det skal være litt over 3 km max fra sentral til ditt inntak. Lenke til kommentar
mamba Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Har vært sik i ca et års tid. Sniperdybe: Hvilket modem jeg har vet jeg ikke, (det som fulgte med gjør-det-selv-pakken ) Men ruteren er en 4ports SMC ruter med brannmur. Mvh Audun Hagen Av erfaring så vet jeg at smc sin 4 porters router har vært trøbblete for mange. Husker ikke spesific hvilen modell det var. DU kan prøve å koble utenom routern å se om det blir bedre. Hadde selv telenor 2mb før, å den var meget stabil. Modemet kan sies å ikke være 100% bra da det har en tendens til å måtte resettes i ny og ne. Men at du må nappe ut kontakten hver gang er bare tull. Slå av strømmen på modemet i ca 1 min. Lenke til kommentar
TooBorg Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 For en uke side, hadde vi store problemer med linja vår. Jeg bor i Trondheim og når jeg ringte telenor viste det seg at en av sentralene deres var nede. Uten internett en hel uke Leste en plass at Telenor kompanserer med 1 mnd. gratis abb. for hver uke man ikke har nett. Husker ikke hvor det sto. Men det kan vel nevnes når du evt. tar kontakt med kundeservice. Telenor er fjellstøtt her i Horten ihvertfall. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 4842m dette er i lengste laget ja , vi klarer ca 3500 m hvis linja er bra Lenke til kommentar
hart Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Er det ingen som tenker på _hva_ man bruker linja si til når man opplever brudd på nettet? Det sjokkerer meg litt. Sjekk litt i logger i routere og brannmurer når dere sitter på forskjellige p2p-klienter og forsøk og tenk dere litt om før dere skylder på ISP. Om routeren surner til og klarer kun og laste ned uten å gi dere http-tilgang så kan det være en god ide og resette den, ikke bare med å røske ut kontakten, men ved å gjøre dette i routerens interface. Jeg har en SMC selv og den krever pen behandling for å holde seg på nett. Feks azureus og emule samtidig får den til knele etter noen timer En annen sak er selvfølgelig om man kun surfer på linja si, men disse linjene rapporteres ofte her på forumet som "fjellstøe". Dårlig kopper og andre feil med sentralene tror jeg kun forårsaker en mindre andel av opplevd nedetid. Lenke til kommentar
ibi-ubu Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Min 704/128 ADSL faller ut stadig vekk I forige uke var det værst måtte resette boksen (ZyXEL prestige 600) fire ganger! IKKE BRA! Så på spørsmål om telenors linjer er ustabile: JA! Eg har sjølv ein zyxel-router og fekk problem med internett. Etter litt testing såg eg at dersom eg brukte ip-nr og ikkje URL funka det fint. Eg la inn ip til telenor sine dns-serverar i routeren, og vips, så var problema løyst. Det kan være verdt å teste om du kan pinge ip-nummer på internett for å sjekke om linja virkelig er nede. Endret 19. januar 2005 av ibi-ubu Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Et par uker igjen til jeg har hatt linja mi i 1år. Hadde problemer med disconnect etc i begynnelsen, sa da ifra og sa at jeg mistenkte modemet, de sjekka alt annet (linjene demmes, boksene osv) så fikk jeg nytt modem kostnadsfritt tilsendt, med retur pakke til det jeg hadde, dette funket ypperlig og da det ble kjent hos telenor fikk jeg 2mnd fri betaling. Etter dette har ikke linja vært nede 1 minutt uten at det har blitt varslet at det skal gjøres en oppgradering. DVS dette har hendt en gang. Så jeg må si meg meget fornøyd med telenor. Hadde de bare hatt litt bedre opp hastighet ville jeg ikke engang vurdert å bytte leverandør. (det skal også legges til at jeg bor så å si på grensa av den maksimale avstanden til sentralen.) Endret 19. januar 2005 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Har også fåt høre i en annen post at jeg har 4842m kabel til sentralen. Kan dette være grunnen? Ellers takker jeg for svarene jeg har fått Mvh Audun Hagen Da kan du dessverre ikke regne med underverker ved bytte av isp. Muligens bytte til ADSL2+, som takler lengre strekk. I mellomtiden kan muligens hastighetsreduksjons på linjen din gjør ting mer stabilt, f.eks. om du har 2 mb samband få det redusert til 1 mb. Sikkert ikke det du ville få høre, men dette hjelper på f.eks. sdsl linjer. Er du helt desperat kan jo du forsøke å få noen ifra bravida til å pusse kobbertråden din, altså i overgangene mellom ledning og koblingspunkt i fordelingsbokser og sentraler. Koster, og gir ingen garanti om bedring, men det skal virke på enkelte problemsamband der iring av kabelen er årsak. Lenke til kommentar
MIracul-X Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Heisann, husker ikke hvem d var som nevnte d, men jeg har oxo en SMC barricade router med fire Rj45 porter! jeg TROR det er routeren som fu**er hele systemet! ligg unna SMC folkens, routerne SUGER! Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Ville byttet til en leverandør som leverer fiber bredbånd.... f. eks BKK... mer stabilt... Lenke til kommentar
wormy Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 LOL! :-\ ENESTE nedetid vi har hatt (på 2 år elns) var da nettet var nede på hele østlandet, for noen uker/månder siden... Men vi har hatt problemer med ruteren, så vi har byttet den.. =) ping, 20-25 på CatchGamer serverene, 10!!! i ping mot telenor.. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Min 704/128 ADSL faller ut stadig vekk I forige uke var det værst måtte resette boksen (ZyXEL prestige 600) fire ganger! IKKE BRA! Så på spørsmål om telenors linjer er ustabile: JA! Hei igjen. Fikk sjekket modemet mitt da. Det var en Zyxel Prestige 600series Snakket også med Bluecom og de sa at kabelen min var 1350m unna sentralen. Om de bruker samme nett som telenor skule det jo ikke være et problem. (det med de nesten 5km fikk jeg høre fra en her på forumet, (jeg tror "dessverre" jeg må stole mer på Bluecom i denne saken)) Det andre jeg fikke høre var at den sentralen ikke var bygget for 3000/640linjer. Noen andre leverandører som kan levere meg ca samme hastighet (eller bedre ) til ca 600kr/mnd? Nummeret mitt er 22 52 48 68 Takker for alle svar da. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Hypie Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg har 2Mbit linje fra Telenor, som jeg -aldri- har hatt problemer med. Hadde derimot ruter fra SMC som jeg byttet ut igår, da den begynte å leke med oppkoblingene i nettverket.. En PC mistet internett fullstendig, en annen hoppet av og på som det passet den... Dette var en SMC 7004BR, en venn av faren min har samme, og måtte bytte ut denne også for noen uker siden. Dette var også en slik ruter med fire LAN-tilkoblinger... Sitter nå med tråløst nett og ruter fra D-Link, var oppkoblet etter 1minutt med ledningene koblet inn, og ingen problemer med internett nå Så, hvis det ikke er lengden på kabelen til sentralen ville jeg tippet på at ruteren er problemet Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 hadde telenor før jeg også, linjene var stabile, men hastigheten var ikke bra nok Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Det kan faktisk være routern din. Eg har hatt 2 routere som har vore ustabile. Den eine fikk eg ny, og den andre fixa eg med ny firmware. Den siste som blei fixa med firmware er ein 3com router med 54mbit wlan. Den siste rouern kjøpte eg som demo vare på komplett... Den første kjøpt eg i ein butikk, og det tok jo sikkert 1 måned før eg fikk ny. Men nå er alt fryd go gammen! Den første var ein SMC som eg har heime, den andre har eg her. Forøvring så har aldri telenor linja mi vore nede. Kun da eg klarte og skifte passord på kundeservice... hehe... min feil. Endret 19. januar 2005 av Cornel Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 hadde telenor før jeg også, linjene var stabile, men hastigheten var ikke bra nok hmm bra nok som i at linjene ikke ga det dem lovet eller at telenor sine hastighets tilbud er for lave? hehe ville bare vite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå