audhage Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hallo i natten Sitter her og lurer på om det er Telenor eller ruteren her som gjør at internettet plutselig slutter å fungere! Har seg nemlig slik at jeg ringte telenor og spurte om dette, og hva jeg skulle gjøre. Svaret jeg fikk var at jeg skulle slå av alle maskinene og ta ut strømmen til modemet (og ruteren) i en liten stund (ca 1min) for så å koble til alt igjen. Jada, det fungerer. Men synes det er litt kjedelig å måtte slå av alle pc'ene i nettverket og krype under en seng og knote med no kabler og slikt bare for at internettet jeg har skal virke! En annen rar ting som har hendt er at jeg har lastet ned med dc++ og senere (mens jeg laster ned) prøvd å gå inn på en internettside. Men går det? Neida, får bare feilmelding om at den ikke finner siden. (vg.no) Men laste ned, det kan jeg. Sitter der og laster ned i ca 100kbps. Men det skulle jo heller ikke være problemet da jeg har en 2mbit linje. Hva kan være feilen? Ruteren eller Telenor? (skal skifte fra telenor nå da, (ENDELIG ) ) Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Min 2 Mbit linje fra Telenor har ihvertfall alltid vært fjellstabil. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Synes jo det hele er litt tvilsomt da Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Har det vært slik lenge? Telenor har problemer med nettet sitt i kveld. Du sier du endelig skal skifte fra Telenor, så jeg vil vel egentlig tro det ikke bare gjelder i dag. Kan opplyse deg om at min Telenor linje også har vært veldig stabil, hele tiden Lite tull bortsett fra noen ganger det har gått ned (på nattestid og ikke slik at jeg har merket det i stor grad, mao. ikke noe å klage på!) Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 har problemet kommet nå eller har det pågodt en stund? hva slags modem har du Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Har vært sik i ca et års tid. Sniperdybe: Hvilket modem jeg har vet jeg ikke, (det som fulgte med gjør-det-selv-pakken ) Men ruteren er en 4ports SMC ruter med brannmur. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Itw Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Plagdes noe utroligt med min telenor linje, datt ut i eningen.... Fikk nytt modem hjalp ikke, montør og kikket i skapet, pluss reseting av hele linja hjalp sånn passe... Nå har jeg flytta og her er den sånn passe detter ut i ny og ne.. men ikke så ofte att jeg blir gal av det... Angående dc++ og surfing hvor mye lasta du opp med da? Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Til orientering så er det mye dårlig kobber ute og går, og har du en slik linje så er det ikke rart at en klager over linjen sin. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Sniperdybe: Hvilket modem jeg har vet jeg ikke, (det som fulgte med gjør-det-selv-pakken ) vi har 8 slag og velge mellom og en av de må ha mye luft rundt seg for å virke , ellers blir det varmt Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Plagdes noe utroligt med min telenor linje, datt ut i eningen....Fikk nytt modem hjalp ikke, montør og kikket i skapet, pluss reseting av hele linja hjalp sånn passe... Nå har jeg flytta og her er den sånn passe detter ut i ny og ne.. men ikke så ofte att jeg blir gal av det... Angående dc++ og surfing hvor mye lasta du opp med da? Ikke mye (det var i mine første dc++ dager med hele 11mb share ) Det var uansett LANGT fra hele linja. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Til orientering så er det mye dårlig kobber ute og går, og har du en slik linje så er det ikke rart at en klager over linjen sin. Vet noen om Bluecom bruker telenors nett? Sitter her og lurer på om det samme problemet vil skje om bytte av leverandør vet dere! Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 mine foreldres 2mbit linje er ihvertfall dønn stabil. svært lite nedetid, og stabil hastighet. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 bluecom bygger egene sentraler men det er ikke alle steder så nytt kobber får du ikke Lenke til kommentar
uGn Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Har litt problemer med modemet jeg fikk med (Topcom 871BT), hvis bare en pc er koblet til, så er den stabil. Men så fort den må gi ut flere ip-adresser så tar det 10 minutter før jeg må resette den, Har oppgradert til siste firmvare uten at det hjelper, tror jeg skal prøve å heve kjøpet på den og kjøpe meg en egen router. Noen andre som har lignende problemer? evt har hatt slike problemer? ugn Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 mine foreldres 2mbit linje er ihvertfall dønn stabil. svært lite nedetid, og stabil hastighet. Hastigheten er stabil, ca 2000-2050 på itavisens speedometer. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 sjekk om du har den gamle typen modem (topcom explorer 871 ) ikke bt har du det så ringer du 05000 og forteller at det faller ut hele tiden da bytter de det til thomson Lenke til kommentar
IHASBOOK Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 For en uke side, hadde vi store problemer med linja vår. Jeg bor i Trondheim og når jeg ringte telenor viste det seg at en av sentralene deres var nede. Uten internett en hel uke Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Skal sjekke. (ikke nå da jeg kommer til å vekke folka mine om jeg prøver, og FY så sinte de blir da. ) Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Etter erfaringer som jeg har hatt når jeg sitter hos en venn og hører fra andre venner og kjente, ville jeg si det at Telenor = ustabilt Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 For en uke side, hadde vi store problemer med linja vår. Jeg bor i Trondheim og når jeg ringte telenor viste det seg at en av sentralene deres var nede. Uten internett en hel uke var du uten nett i 1 uke så sender du en mail til [email protected] der forklarer du fra og til tidspunkt og hva som skjedde så gir de deg en komp for dette . er egene satser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå