Lone*Desert-Fish Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Bruk pageup/down for å bytte HTT freq. Dette gikk heller ikke før jeg gjorde slik som i guiden til Konsen. Men etter å ha fulgt hans fremgangsmåte fikk jeg satt HT til 4x Men PCen låste seg nettopp likevel! Det hjalp visst ikke meg med dette trikset Aaargh! Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Kan problemet mitt rett og slett være at strømforsyningen ikke klarer å levere nok stabil spenning? Jeg så i en annen tråd at dette hovedkortet faktisk er ganske kresen på strømforsyning også. Var hvertfall en i den tråden som hadde en AOpen PSU og hadde ustabilt system. Når han fikk seg ny og mye bedre strømforsyning som ble alle stabilitetsproblemer borte... Hmm. Nei jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om dette problemet. Jeg ser frem til svaret fra Netshop med deres forslag. (Håper hvertfall på mail tilbake fra de iløpet av morgendagen) Endret 19. januar 2005 av Lone*Desert-Fish Lenke til kommentar
Konsen Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Det var leit at det ikke løste seg!! Slet selv med dette hovedkortet i ca 4 uker før det løste seg. Var også plaget med at maskinen "frøs" slik at jeg måtte restarte maskinen. Dette kunne like godt skje ved bruk av internett, som om at ingen programmer kjørte (untatt nødvendige "system-programmer") Gjorde selvfølgelig en del andre ting for å sjekke om dette løste seg. Dette var f.eks: - Byttet strømforsyning (til 480W) (Nyttet ikke for min del) - Byttet RAM-brikker (Nyttet ikke for min del) Du kan jo prøve å "rulle tilbake" IDE-driverne til harddiskene slik at det brukes std. windowsdrivere for disse. Brukte da nvida-driverne(tror jeg) som fulgte med CD'en til hovedkortet. Dette gjorde jeg på samme "tidspunkt" som jeg satte ned HT-frequency. Kan godt hende at det var dette som gjorde forskjellen hos meg. Du kan sjekke om AGP Fast Writes er Disablet i BIOS. Sette HALT ON - NO ERRORS i BIOS Ellers står det mye nyttig (og unyttig) i MSI's brukerforum. Det var her jeg fant løsningen på mitt problem. Nå er jeg snart gått tom for "lure" forslag Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Takk for masse smarte tips. Jeg skal prøve alt dette i morgen. Men jeg har ikke særlig tro på at det med ide-driverne kan utrette noe. Men skal uansett prøve. For jeg hadde problemer allerede før jeg fikk lagt inn windows. Jeg prøvde mange ganger å legge inn windows før det endelig gikk. Det låste seg jo i installasjonen mange ganger Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Tips: Occupying 2 dimm slots to obtain the best stability of this system due to chipset limitation. For extreme overclocking, change the CPU Ratio to a lower multiplier and leave the HT ratio at 4x. Main Memory....DIMM Module Combination ....MSI Reminds You... Høgreklikk Min datamaskin=>Egenskaper=>Avansert=>Oppst. og gj.oppretting=>Instillinger=>Ta bort tre haker på Systemfeil.=>ok restart. Da vil du kunne få blåskjerm som kan fortelle noe. Så er det Høgreklikk Min datamaskin=> Behandle=>Hendelseliste for å se om man skjønner noe av skiltene som er der. Spes røde med kryss i ....Høgreklikk krysset Egenskaper........ Edit: lagt til:Høgreklikk krysset Egenskaper. Edit: Når riktig minne er på plass (eller annen feil funnet) må C: formateres. Endret 19. januar 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Bruk + og - for å endre HT Ikke gå inn på menyen, jeg HADDE samme problemet Sjekk ram timings og Mvh Øystein Lenke til kommentar
Helomoto Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Huff føler med deg Fish.. Jeg har gitt opp mitt neo2, henter et EPoX EP-9NDA3+ i morgen og håper på gull&grønneskoger Ta en titt på denne linken, hvis du ikke har gjort det ennå. Har du prøvd ram i slot 3+4? Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Skal prøve å svare på tipsene jeg har fått i de siste postene. * Ja jeg har testet slot 3+4 også. Hjalp ikke. * Jeg har for lengst ordnet i innstillingene at maskinen ikke skal reboote men heller gi bluescreen. Men jeg får jo ikke noe bluescreen, for maskinen låser seg helt med samme bildet den hadde sekundet før den låset seg. * Jeg har slått av Fast-Writes i BIOS som noen foreslo. Det hjalp ikke. * Jeg har satt Halt on : no errors. Hjalp ikke. Jeg har også prøvd med Volt på RAM opp til 2.8. Er jo ingen ting som funker Jaja, da er det dags for å teste med et annet skjermkort i denne PCen. Men jeg tviler jo på at det er det som er problemet. Dere må gjerne komme med flere tips om dere har noen jeg ikke har sjekket. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Prøv mitt! ? Jeg har allerede satt ned HTT til 4x ved hjelp av en annen sin fremgangsmåte. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 ...Du kan jo prøve å "rulle tilbake" IDE-driverne til harddiskene slik at det brukes std. windowsdrivere for disse. Brukte da nvida-driverne(tror jeg) som fulgte med CD'en til hovedkortet. Dette gjorde jeg på samme "tidspunkt" som jeg satte ned HT-frequency. Kan godt hende at det var dette som gjorde forskjellen hos meg. ... Har gjort dette men det hjalp ikke, men kanskje ikke så rart. For problemet er nok 100% hardware-relatert, for maskinen låste seg jo mange ganger tidlig under installasjon av windows og da er det jo ingen drivere installert så. Jaja, jeg får fortsette å prøve/feile litt. Har enda ikke fått testet harddisken i noen andre maskiner, så det er vel en liten sjans for at det er den. Om jeg kan friskmelde den og snart, så kommer jeg til å sende hovedkortet i retur og be om et hovedkort av et annet merke. Lenke til kommentar
Hetfield^^ Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) fakk! har samme problem! men jeg kjører minnet (2x512) i slot 3 og 4.. tror jeg, de slotsene lengst unna cpu.. hvertfall skal jeg prøve å bytte.. =) Nå har jeg bytta, har ene brikken i den slotten nærmest cpu (slot1 ?) og en i slot nummer 3 (?) hvertfall ser det ut som alt fungerer nå... Endret 20. januar 2005 av Hetfield^^ Lenke til kommentar
Helomoto Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hetfield^^: Hvis du kjører ram i slot 1+3 kjører du single channel, og sannsynligvis 166. Slot 1+2 eller 3+4 for dual channel. Fikk Epox kortet mitt i dag, og det kjører og går. [email protected], ram 250mhz 2.5-2-2-5. Kommer aldri til å kjøpe msi igjen... Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Helomoto kan du si noe mer her om hvilke andre komponenter du bruker eller sende meg det på PM? På forhånd tusen takk! Endret 21. januar 2005 av Lone*Desert-Fish Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Har du teste med ett annet skjermkort ? Hatt lignende problem før, og da viste det seg å være skjermkortet. Bare en ide håper det løser seg Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg har testet med et annet skjermkort også. Det hjalp heller ikke. Lenke til kommentar
Helomoto Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Lone: Epox 9NDA3+ (Rev 1.x) 3200+ winchester (0446 TPAW) 2x 512mb Crucial Ballistix pc4000 Sapphire X800 PRO VIVO @ XTPE 2x Samsung 160gb SATA NEC 3520 DVD brenner Logitech mx510 bZerk 500w psu Kan jo se ut som det er hovedkortet ditt det er noe galt med? De har vist rykte på seg for å kunne være litt sære.. Har du trykket <shift+F2> <alt+F3> når du står i "cell menu" eller hva det er? Da skal du få opp noen ekstra valg. Deaktiver NV/ATI tingen, og det du vet ikke må være enabled. Har du satt timingsen på ramen din eller står de på auto? Sett dem til 2.5-3-7-3, og prøv 2T. Lykke til! Endret 22. januar 2005 av Helomoto Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Ville ha byttet hovedkortet ja. Har et selv og ikke noe problem så langt (Corsairbrikker da). Sikkert bare fått et dårlig eksemplar. Men etter så mye problem og frustrasjon, hadde jeg valgt et annet nforce3 hk, om så bare for å bli kvitt bekymringer for at problemet ska komme tilbake..Gigabyte sitt f.eks er sikkert ikke så gale. Endret 22. januar 2005 av brsseb Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg har testet med et annet skjermkort også. Det hjalp heller ikke. Formatere når RAMmen er ok. Er det ingen som leset litt i andre tråder såpass man finner ut at man må formatere etter å ha drevet og chrashshshet?? Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 ...Kan jo se ut som det er hovedkortet ditt det er noe galt med? De har vist rykte på seg for å kunne være litt sære.. Har du trykket <shift+F2> <alt+F3> når du står i "cell menu" eller hva det er? Da skal du få opp noen ekstra valg. Deaktiver NV/ATI tingen, og det du vet ikke må være enabled. Har du satt timingsen på ramen din eller står de på auto? Sett dem til 2.5-3-7-3, og prøv 2T. Lykke til! ... Hei. Jeg har allerede prøvd med å disable NV/Ati Speedup eller hva det nå het. Har også prøvd akkurat de der RAM-timingene. Fremdeles problemer med at masiken fryser. Jeg skal bare teste harddisken i en annen maskin, så er jeg helt sikker på at det ikke er den heller. Har bare ikke hatt krefter til det ennå. Jeg har nemlig så sinnsykt vondt i ryggen og hodet etter å ha tatt prøver på sykehuset. Det med hodet og ryggen var normale bivirkninger av prøvetakingen. (Det var noe som feilet meg, de fant ikke helt ut hva det var - det er over nå, men de vil ta masse prøver for å finne ut hva det kan ha vært, om det kan komme tilbake osv) Uansett, funker harddisken normalt i den andre PCen så blir det nok retur av hovedkortet og jeg kommer til å be om å få det de har inne fra GigaByte, dette: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4671 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå