Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal ha ny pc og vurderer nå om jeg skal gå for en vanlig pc eller en SFF/barebone-sak.

Kravene mine er at den skal bråke litt og funke ok til kontorarbeid og video. Den skal ha tv kort så jeg kan ta opp fra tv og ha dvdbrenner.

Ser ikke for meg at jeg bruker penger på ekstra skjermkort dersom HK har innebygd vga med tv-ut.

I tillegg til dvd og minnekortleser MÅ det være plass til to harddisker.

Stikkordet utover dette er økonomi. Vil ha en usnobbete prosessor der jeg ikke betaler allverden for siste skrik. Dog et pluss med mulighet for oppgradering så et AMD 64 939 oppsett kan være aktuellt hvis det ikke blir for dyrt.

Har rimelig oversikt over vanlige pcer i denne klassen men har lite peil på minipcene. Håper derfor noen har gode tips å komme med!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med denne her: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302364&cks=PRL og en http://komplett.no/k/ki.asp?sku=304045&cks=PRL ??

Koster 4000,- ca til sammen. Da får kabinett, hk og CPU, men du må kjøpe separat tvkort. Den har plass til 2 HD.

Ikke dumt det der. Blir i så fall en løsning med eksternt tvkort og ekstern minnekortleser da minnekortleseren eventuellt måtte ha vært i den ene 3,5 plassen?

Er fortsatt interessert i tips om systemer som oppfyller flere av mine krav.

EDIT: Shuttelen har pci plass. Da kan jeg vel sette inn pci tv kort?

Endret av Sebaldus
Lenke til kommentar
Jeg syns prisen er litt stiv, men har tenkt på å skaffe meg samme selv.

Det er prisen som holder meg litt igjen. Hadde helt sikkert greid meg med en onboard grafikkløsningen.

Er altså fremdeles åpen for tips.

En liten ting til: Følger det med prosessorkjøler på disse barebonene eller skal jeg kjøpe boxed cpu? Leste noe et sted som kunne tyde på at cpu kjøler fulgte med.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som jeg finner noe som oppfyller kravene til en ok pris. Hva tror dere om denne:

Antec Aria?

Virker jo rimelig genialt. Hvordan blir utvalget av Socket 939 mATX hovedkort i årene som kommer? Lurer på å kjøp noe billig socket A greier å ha et år eller to og så oppgradere til 939 vs å kjøpe 939 nå med en gang.

Kort sagt: hva tror dere om utvalget av mATX hovedkort i årene som kommer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...