sull Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Hei, jeg har i oppgave å kjøpe pc-deler til en kompis. Han har 8000 kr til jobben. Noen forslag? (Det går an å gå litt utenom prisen) Update: Han skal bruke PCen til spilling og surfing på internett. Jeg som velger om han skal ha amd eller pentium, og jeg sier han skal ha amd 64. Endret 19. januar 2005 av sull Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hvis du sier litt om bruksområde til datamaskinen, så får du nok flere tips.. Lenke til kommentar
Fezzer Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Har han noe utstyr fra før? skjerm, mus, tastatur e.l ? Ønsker han amd/pentium Lenke til kommentar
sull Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Ikkje for å bumpe men er det ingen som har noen forslag ? Forresten hadde det vært greit hvis alle delene kom fra samme webshop. Fyren trenger alt. (tastatur, mus, skjerm, ol.) Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 for åtte tusen ville jeg prøvd å ta utgangspunkt i et nForce4-hovedkort, gjerne asus sitt sli-kort for fremtidig oppgradering, et 6600gt pci-e skjermkort osv...om du lager et forslag selv skal jeg heller komme med flere kommentarer! Lenke til kommentar
sull Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Nei, jeg får ikke pengene til å strekke til for et sli system som det...men hvis du viser meg et forslag hadde det vært supert Men jeg lurte på om s-ata hardisker er det samme som IDE når vi snakker om tilkobling og oppsett (ikke noe spess man må gjøre i BIOS osv?), for jeg har ikke så stor erfaring med s-ata harddisker ? Endret 21. januar 2005 av sull Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) du trenger ikke et sli-oppsett...men, nForce4 er mest fremtidsrettet, og asus sitt sli-kort er blant de billigste nForce4-hovedkortene...pluss at man får da mulighet til å legge til et skjermkort til seinere... ide og s-ata bruker to forskjellige ledninger mellom hovedkort og disk...noen hovedkort trenger ekstra drivere for å kunne kjøre s-ata...(de må selvfølgelig også ha rett tilkobling for det).... ...får se om jeg gidder å sette opp ett oppsett om litt... Edit: Forslag... endte på 8317,- (det skal være en Nec ND-3520A inni der også, men prisguiden tuller seg litt her)... ...men der har du en kongemaskin for litt over 8k! Endret 21. januar 2005 av krister461 Lenke til kommentar
tr0lg Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Nei, jeg får ikke pengene til å strekke til for et sli system som det...men hvis du viser meg et forslag hadde det vært supert Men jeg lurte på om s-ata hardisker er det samme som IDE når vi snakker om tilkobling og oppsett (ikke noe spess man må gjøre i BIOS osv?), for jeg har ikke så stor erfaring med s-ata harddisker ? jo du får penger til det Sjekk litt priser feks: Asus A8N SLI-deluxe, ca 1350 kr 512mb ram 6600gt billig strømforskyning, ca 600 kr feks en bZerk AMD64 athlon 3200+ "winchester" 500kr kabiss 160gb sata skal han ha skjerm? *ok, han skulle det. Kjøp CRT til den prisen du har valgt ca 1000kr ca 7900kr (uten frakt) totalt Endret 21. januar 2005 av tr0lg Lenke til kommentar
sull Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 alt fra samme webshop? Lenke til kommentar
tr0lg Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) alt fra samme webshop? ja, for da slipper du så mye frakt Bzerken selges for tiden kun på microplex.no Men du kan kjøpe en antec eller noen andre "modda" PSU'er til ca den prisen Endret 21. januar 2005 av tr0lg Lenke til kommentar
sull Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Hvordan fyller jeg handlevognen i hw.no sin prisguide? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hvordan fyller jeg handlevognen i hw.no sin prisguide? Du går inn på en vare og klikker "Legg denne varen i aktiv handlevogn" Lenke til kommentar
sull Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Her er oppsettet: http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn....waggon_id=12442 Dette er et SLI oppsett, og som dere ser så er det ganske bra gjort å få d til å bli 8000kr... Forresten så kommer ikke ASUS sli hovedkortet inn i butikkene før 1 mars, og det er for lenge å vente.... Hva syns dere? skal jeg bare gå for et 939 system med agp løsning for skjermkortet? og til slutt: holder 350w psu til dette systemet? Endret 21. januar 2005 av sull Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Her er oppsettet: http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn....waggon_id=12442 Dette er et SLI oppsett, og som dere ser så er det ganske bra gjort å få d til å bli 8000kr... Her har du mer ram, raskere cpu, dyrere kabinett, større disk og dyrere skjermkort enn hva du trenger og bør forvente for 8k! Se på mitt oppsett da...der har du jo alt du trenger rett over 8k!!! Men ja, et SLI-oppsett er vanskelig å få til..(for da trenger du to skjermkort) men det er enklere å få til et oppsett med et hovedkort som har støtte for SLI! Lenke til kommentar
sull Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Men hvis jeg kjøper SLI, må jeg ha et PCIe skjermkort? eller kan jeg bruke et AGP ? sikkert litt dumt spørsmål, men jeg ble litt usikker her Forresten: kan du finne et hovedkort som støtter SLI som er i butikkene nå? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Forresten så kommer ikke ASUS sli hovedkortet inn i butikkene før 1 mars, og det er for lenge å vente.... Hva syns dere? skal jeg bare gå for et 939 system med agp løsning for skjermkortet? og til slutt: holder 350w psu til dette systemet? ASUS sitt SLI deluxe kort finnes hos flere butikker...men koster 200,- mer... ...jeg synes at du bør gå for nForce4 når du først skal kjøpe et nytt system idag...riktignok er hovedkortet litt dyrere, men 6600gt-skjermkortet er samtidig billigere på PCI-E. Men, spørsmålet er om 8k er en absolutt maks grense, eller om du kan strekke deg mot 9k.... 350w bør holde...men, det er ikke optimalt med tanke på fremtidige oppgraderinger....men da var det den 8k-grensen din igjen da! Edit: om du kjøper et SLI-hovedkort (eller et hvilket som helst annet nForce4-hovedkort) så må du ha et PCI-E skjermkort ja... Endret 21. januar 2005 av krister461 Lenke til kommentar
sull Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 OK, takker for hjelpen krister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå