Windoge Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Visa har en grei funksjon som gjør sånn at det kan overtrekkes hvis en har 0,- på kortet og deretter handler med det på nett. Spørsmålet mitt er: når må dette overtrekke nullstilles? Har Postbanken. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 har du minus på kontoen ved månedsskifte blir det vel renter og enda mer minus pluss det er mye vanskligere å få lån om du har hatt minus ved månedsskifter. (personlig erfaring) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Vanskeligere å få lån i akkurat den banken, eller blir man svartelistet overalt? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Har du fått invilget kreditt på kortet ditt? Dersom du overtrekker uten innvilget kredit så vil de (dersom det gjentar seg flere ganger) sannsynligvis inndra kortet ditt. Kommer selvfølgelig ann på hvor stort trekk vi snakker om. Er det kun en hundrelapp eller to bryr de seg neppe, men hvis du er oppe i tusen eller mer så tar de nok affære. Normalt sett så har du 30 dager på deg til å innbetale. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Heh visa er en smart ting.....jeg bruker det på puben vis jeg har 0,- pga de har gammle systemet der de drar kortet manuelt på ei maskin.... Men postbanken visa har en av de råeste renter vis du treker over det.! bare pass på så du ikke stiger over et par tusen. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 har hatt minus på visa elektron kortet mitt vær gang jeg har fått sån brev, og det er 1 år elns Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Om jeg har fått invilget kreditt på kortet mitt vet jeg ikke. Kan ikke samtlige Visa overtrekkes da? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 At du kan betale uten å ha dekning innebærer ikke at du har faktisk kreditt. Ikke alle kjøp registreres med en gang, og dermed er det mulig å "trekke over" kortet selv om man ikke har innvilget kreditt. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Det kan de, men overtrekk er det samme som misbruk. Det står i avtalen du signerte før du fikk kortet. Bare pass på at du ikke overtrekker for mye, det er svindyr rente. Tror det er 12% pr.mnd, vet at noen også er oppe i 18%, og det blir det fort penger av. Ikke bruk penger før du har de på konto/i hånda ^Th0mas^, skulle ønske noen hadde gitt meg det rådet når jeg var ung... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Det kan de, men overtrekk er det samme som misbruk. Det står i avtalen du signerte før du fikk kortet. Bare pass på at du ikke overtrekker for mye, det er svindyr rente. Tror det er 12% pr.mnd, vet at noen også er oppe i 18%, og det blir det fort penger av. Ikke bruk penger før du har de på konto/i hånda ^Th0mas^, skulle ønske noen hadde gitt meg det rådet når jeg var ung... 30 % rente trodde jeg det var på overtrekk?! Har bare innvilget 10 000 i kreditt på Intro-kortet mitt fra DnB, men det vanlige er visst null så.. Ja, det er jo da et Electron-kort som er litt vanskligere å trekke over.. EDIT: Att. Descihado: Har alltid minst ti tusen på brukskontoen fysisk, og har hittil aldri benyttet meg av kreditten min. Vet ikke hvorfor jeg har fått det heller jeg, fry inngår ikke i Intro-programmet, egentlig.. Endret 19. januar 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Saken er den at jeg har fast inntekt. Grunnen til at jeg spurte er fordi det i blandt er kjekt å bestille 6-7 dager i forkant av lønningsdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå