Gå til innhold

Skal ha ny musematte

Anbefalte innlegg

De som synes Diamondback er dårlig, har altså ikke prøvd den. Noen har sikkert fått en mandagsutgave med knirking og annet, men det fikk ikke jeg...

Er forsåvidt bare måtelig fornøyd med kombinasjonen Diamondback + Exactmat - støyer noe - og støy er som kjent = friksjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekka en del, og etter å ha lest kjøperes produktanmeldelser på både mx510 og razer musene på komplett.no, falt valget på mx510. Den så mer ergonomisk ut og jeg likte utseende. Ikke for å gå imot deg ^ViFtA^ :)

Kanskje jeg kjøper razer også bare for å sammenligne.

Lenke til kommentar
Har sjekka en del, og etter å ha lest kjøperes produktanmeldelser på både mx510 og razer musene på komplett.no, falt valget på mx510. Den så mer ergonomisk ut og jeg likte utseende. Ikke for å gå imot deg ^ViFtA^ :)

Kanskje jeg kjøper razer også bare for å sammenligne.

Må si jeg forsåvidt skjønner dem som skryter av MX510. Den er ganske ergonomisk utformet og har et bra design. Til vanlig windows-bruk er den helt grei. Men for min del skuffer den kraftig når det kommer til spilling. Den er stor og tung, noe som gjør den vanskelig å manøvrere i raske fps-spill. Det gjelder selv om jeg har fjernet loddet. Den har ikke spesielt glatte museføtter, så for meg var bruk av skatez et must (tungvint). Den har en overflate som føles klam og svett om du bruker musa over lengre tid. Den blir også fort skitten pga den glatte overflaten. Men selv om jeg høres veldig negativ ut, så mener jeg så absolutt at det er en bra mus. Den er bare ikke så perfekt som enkelte vil ha det til ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner...

Men teflontape på museføttene har jeg brukt i noen år allerede og kommer aldri til å gå tilbake. Det gjør ikke noe om føttene som er der er ekle, for de skal av før teflontapen settes på.

Hva som angår svette ol. har jeg bestilt 2stk. steelpad gaming gloves for å unngå dette, samt forebygge mot leddslitasje. Gjenstår å se hvor bra det virker ( vet jo aldri hva time på time med fps kan gjøre med håndledda over tid).

Tyngden på musa kan jo være et pluss. tyngde gir som kjent stabilitet. Musa jeg har nå er en bitteliten superlett mus som egentlig er bærbar-tilbehør, og jeg merker at jeg vimser forferdelig med den, sette ned sensitivity har hjulpet litt da.

Og så vet jeg at denne musa fungerer med en USB-port tweak som gjør at musa opererer på 500hz istedenfor 125hz, noe som visstnok gir forbausende gode resultater i fps spill. Det skal gjøre aiming til en drøm.

Endret av Vt-iversen
Lenke til kommentar
Jeg skjønner...

Men teflontape på museføttene har jeg brukt i noen år allerede og kommer aldri til å gå tilbake. Det gjør ikke noe om føttene som er der er ekle, for de skal av før teflontapen settes på.

Hva som angår svette ol. har jeg bestilt 2stk. steelpad gaming gloves for å unngå dette, samt forebygge mot leddslitasje. Gjenstår å se hvor bra det virker ( vet jo aldri hva time på time med fps kan gjøre med håndledda over tid).

Tyngden på musa kan jo være et pluss. tyngde gir som kjent stabilitet. Musa jeg har nå er en bitteliten superlett mus som egentlig er bærbar-tilbehør, og jeg merker at jeg vimser forferdelig med den, sette ned sensitivity har hjulpet litt da.

Og så vet jeg at denne musa fungerer med en USB-port tweak som gjør at musa opererer på 500hz istedenfor 125hz, noe som visstnok gir forbausende gode resultater i fps spill. Det skal gjøre aiming til en drøm.

Tenkte akkurat det samme som deg og slengte på en steelpad gaming glove jeg også når jeg bestile razer-musa og q-pad. Brukte den i to minutter før jeg kasta den i søpla. Den er stiv som pokker rundt håndleddet, så du får nesten ikke bøyd hånda. I tillegg strammer den rundt fingrene og er glatt slik at du får dårligere grep om musa. Mulig den faller i smak hos deg, det gjorde den hvertfall ikke her :nei: Når det gjelder vekt på musa, foretrekker de fleste som spiller aktivt en lett mus for å kunne reagere kjappere osv, men det er jo helt klart individuelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...