r0zie Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Hallo. Se på vedlegg; bør jeg gjøre noe med luftstrømmen min i forhold til undertrykk osv? jeg føler at det kommer litt varmere en romtempratur luft ut bak, men om jeg har spilt en stund, må jeg fyre i gang alle viftene på bånn måk, eller så blir det ganske så varmt bare inni kassen (har temp føler) 80mm som står i døra er ganske kraftig når den er på 12v uten noe resistans (har en zalman viftestyring) og den 120mm vifta som står i front er ganske så svak. tror det fordi jeg har satt filter før selve vifta og det er et ganske tjukt filter.. jeg kan styre 80mm vifta som blåser ut bak og, pleier ikke å ha den på fult med mindre den i døra står på fult (undertrykk) noen forslag kanskje til hva jeg skal/bør gjøre? kan vel og nevne at jeg kommer til å kjøpe et nytt kabinett ganske snart om det tilbudet her slår igjennom.. blir da lian li watercooling case.. takker for svar! Endret 18. januar 2005 av r0zie Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Virker som ganske bra kjøling det der, men hvis du vil oppnå kjøligere hovedkort og cpu så plasser en vifte under dvd-rom'en. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Ram blir ganske varm.. eller i området rundt der.. hvordan skal jeg få en vifte under dvd rom foresten? har en viftestyring der.. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 du kan snu psu den riktige veien, borre hull over psu og la den suge kald luft fra toppen av kabb og blåse ut bak, det er det som egentlig er meningen, og er mye bedre for psu'ens levetid. den generelle temperaturen i kabinettet vil være ca den samme men cpu kan stige litt. du har jo allerede to vifter som blåser ut luft av kabinettet. jeg merka før at det ble veldig varmt over cpu, så jeg borra hull bak/over cpu på høyre side av kabinettet og satte på en vifte der, men det hjalp ikke stort og viften støyet pga turbulens i lufta. jeg har også psu oppned, fordi det støyer minst fra her jeg sitter, men den kjører på høygir ganske ofte. et tips er å kjenne etter med hånda di hvor hen det er varmt på kabinettet, både inni og utenpå, og se hvor det kan lønne seg å sette en vifte, ikke ha mer enn 2 vifter på hver side da dette er bare tull. sørg for at vifter blåser på det de skal, slik at ikke luften blir borte en plass, hvis vind-retningen brytes blir det bare rot og lufta spres i alle retninger. vel. d var bare masse tanker fra toppen av hodet, håper noen av de hjalp eller inspirerte. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 du kan snu psu den riktige veien, borre hull over psu og la den suge kald luft fra toppen av kabb og blåse ut bak, det er det som egentlig er meningen Der tror jeg du tar kraftig feil På de fleste kabinetter jeg har sett, er det ikke mulig å montere PSU feil vei engang.. hullene til festeskruene passer bare en vei, og det er med viften vendt ned i kabinettet.. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 du kan snu psu den riktige veien, borre hull over psu og la den suge kald luft fra toppen av kabb og blåse ut bak, det er det som egentlig er meningen Der tror jeg du tar kraftig feil På de fleste kabinetter jeg har sett, er det ikke mulig å montere PSU feil vei engang.. hullene til festeskruene passer bare en vei, og det er med viften vendt ned i kabinettet.. men det er jo helt ulogisk. bare tenk på det da. min bzerk går på høygir mye av tiden og altid når jeg spiller, det er pga den ikke får noe kald luft fordi den suger alt "avfallet" fra cpu etc. klistremerkene på psu'ene er altid oppned de da? husker jeg stusset på dette første gangen jeg monterte men gjorde det nå lell. hadde jeg vært en psu ville jeg hatt kald luft. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 du kan snu psu den riktige veien, borre hull over psu og la den suge kald luft fra toppen av kabb og blåse ut bak, det er det som egentlig er meningen Der tror jeg du tar kraftig feil På de fleste kabinetter jeg har sett, er det ikke mulig å montere PSU feil vei engang.. hullene til festeskruene passer bare en vei, og det er med viften vendt ned i kabinettet.. men det er jo helt ulogisk. bare tenk på det da. min bzerk går på høygir mye av tiden og altid når jeg spiller, det er pga den ikke får noe kald luft fordi den suger alt "avfallet" fra cpu etc. klistremerkene på psu'ene er altid oppned de da? husker jeg stusset på dette første gangen jeg monterte men gjorde det nå lell. hadde jeg vært en psu ville jeg hatt kald luft. Det er nok for at den nettopp skal suge ut den varme luften av kabinettet. PSU'er med en 80mm vifte i bakkant suger ut varm luft, og enkelte gamle kabinetter har ikke engang monteringsmuligheter for en avtrekksvifte bak. Klart en PSU har godt av kald luft, men den tåler nok mer en andre komponenter. PSU'er med bare EN 80mm vifte bak har forresten klistermerkene opp-ned de også, av ukjent grunn Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 skal ha meg det kabinettet lian li pc6277 (se signatur) løpet av neste uke, der er det meningen at PSU skal monteres den andre veien (er filter å greier og ) så da ordner det seg vertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå