~Alex~ Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Hei jeg har sett etter "nett-fotoalbum" og funnet noen "gratis+banner", "koster penger, men styge", osv. Så det jeg leter etter er altså et ok album til internett siden min, og siden det er så mange bilder jeg skal legge ut trenger jeg et program eller lignende. Her er bruksområdene jeg trenger det til: Det må være enkelt og ikke tidkrevende å legge ut bilder. Man må kunne dele bildene opp i flere albumer og det må være en praktisk menyløsning/eller skiftebilde løsning. Fargene må man kunne justere eller så må de være greie. Det må ikke være noe irriterende banner eller noe sånt, det kan gjerne koste penger. Jo flere muligheter, jo bedre =) takk på forhånd. Endret 19. januar 2005 av ~Alex~ Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 de fleste hoster bruker jo å tilby fotoalbum og andre scripts, sjekk www.hotscripts.com ! er mye rart å finne der ! Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg har ikke testet det selv, men har hørt at norskutviklede PhotoThumb skal være bra. Prøveversjon er tilgjengelig for nedlasting: http://www.photothumb.com Erik Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Dersom du har egen "web server", kan du søke etter "gallery freeware". Da burde du kunne finne noe brukbart. Antar at kombinasjonen MySQL (database) og php (skriptspråk) vil åpne en hel verden med gode programmer. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 jeg har MySQL 4 så jeg kan vel finne noe som involverer php, sjekker de andre svarene nå =) takker for alle svar Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Nå har jeg prøvd noen metoder, men jeg klarer ikke å instalere programmene, jeg tror det er feil med "premissens", aner ikke hva jeg skal sette. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 les faq eller install notes denne har jeg brukt uten problemer: freeware og nok av innstillinger http://coppermine.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 les faq eller install notes denne har jeg brukt uten problemer: freeware og nok av innstillinger http://coppermine.sourceforge.net/ den virket veldig avansert, har prøvd 3 programmer nå, ingen har fungert. Har fått en venn av meg, utdannet data ingjenør og han finner ingen feil. Får ikke startet "instal wizard" med noen av programmene, selvom instillingene er riktig instilt. Leter fortsatt Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 "Server error! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Either the server is overloaded or there was an error in a CGI script. If you think this is a server error, please contact the webmaster." "Error 500 www.ape-republikken.com Wed Jan 19 20:46:14 2005 Apache/2.0.50 (Debian GNU/Linux) mod_ssl/2.0.50 OpenSSL/0.9.7d mod_auth_pgsql/2.0.2b1" denne feil meldingen får jeg når jeg prøver programmet "gallery", programet virker helt til jeg skal starte index.php (og install wizarden) da får jeg feil meldingen. Jeg er 99% sikker på at jeg har stilt inn alt riktig, har fått en venn som er utdannet som web/server ansvarlig og han finner heller ikke feilen. Vil gjerne få gallery til å funke, men trenger deres hjelp. om: gallery http://gallery.menalto.com/modules.php?op=...Docs&file=index Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Dette kan komme av at webservern ikke "liker" innholdet i .htaccess filen i setupmappen. En enkel måte å fikse dette på er å slette .htaccessfilen i setup mappen. Dette er en skjult fil så enten må du gjøre at din ftpklient viser skjulte filer eller at du gjør dette via shelltilgang. En annen måte å korrigere dette er å endre httpd.conf, men da må du ha root-tilgang på webservermaskinen. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) takk, prøver det =) fikk samme feilmelding etter å ha slettet .htaccessfilen. " Server error! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Either the server is overloaded or there was an error in a CGI script. If you think this is a server error, please contact the webmaster. Error 500 www.ape-republikken.com Wed Jan 19 23:22:20 2005 Apache/2.0.50 (Debian GNU/Linux) mod_ssl/2.0.50 OpenSSL/0.9.7d mod_auth_pgsql/2.0.2b1 " Endret 19. januar 2005 av ~Alex~ Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 den virket veldig avansert langt der ifra, den er enda lettere å sette opp enn et phpbb forum, noe some alle kan klare (* bare å kunne følge korte instrukser og kunne bruke ftp klient) Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 den virket veldig avansert langt der ifra, den er enda lettere å sette opp enn et phpbb forum, noe some alle kan klare (* bare å kunne følge korte instrukser og kunne bruke ftp klient) har satt opp forum før, det var enkelt. Det var en feil her og den fant stoners! Han har vært kjempe hyggelig og hjulpet meg, trenger ikke mer hjelp han fant det ut... Takker for alle svar, spesielt fra stoners (frode) ! Dagens sitat: "Frode my man" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå