JamesATaber Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg har 2 stk WD 80 GB 8 MB special edition disker i en pc... og er lei av repeterende lyder. Disse "høres" slik ut: 2 knatrelyder (som om hardisken jobber) etter hverandre med ca 0,5 sekunds mellomrom. Deretter er det stille i ca 2 sek før hele sekvensen gjentas. Dette pågår hele tiden... selv når maskinen står idle... Er det tegn på at kanskje en av diskene er i ferd med å ta kvelden?? Jeg har også prøvd med scandisk (m/overflate skanning) + defragmentering uten noen som helst hell. Det er super irriterende å høre denne gjentagende knatringen hele tiden. Er det noen som har forslag til hva det kan være? eller hva jeg kan prøve å gjøre for å nøste opp i dette? Øvrig sw info: - Win Xp sp2 - Spybot s&d - Ad aware - giant anti spyware - nav 2004 - Win xp fw All hjelp tas imot med stor takk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Kjør DLG Diagnostic for å sjekke disken. Du finner det her: http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg har nå fått kjørt DLG Diagnostic på begge diskene, fant ingen feil. Betyr dette at det er spyware eller et lignene program som skaper disse lydene? Er det noe annet jeg kan gjøre for å avdekke "problemet"(bortsett fra å formatere da)? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du kan forsøke Filemon så ser du hvilke programmer det er som skriver til fil. Som du vil se er det ganske mange. Har selv hatt noen uskyldige applikasjoner som medførte stor aktivitet, de er bare dårlig skrevet. http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/filemon.shtml Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 wooow dette åpnet iallefall mine øyne for hvor mye tjafs som foregår i bakgrunnen... Her ser det ut til at det trengs en seriøs opprydding.. Jeg ser med en gang at det er endel programmer kan fjernes... Takker alle så mye for hjelpen. Lenke til kommentar
enl Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Så lenge det ikke er hvinelyder du hører, er det gode sjanser for at disken din kan overleve en stund til Hvis du ikke får diskaktiviteten til å slutte, prøv med virus/adware scan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå