Gå til innhold

nytt liv i død sub pixel?

tyraltus

Anbefalte innlegg

noen som har evt. tips/råd om det er mulig å få liv i død sub pixel (blå på svart bakgrund). ?er sinnsykt irriterende, for den sitter midt i skjærmbildet . har prøvd litt med "masasje" med skjærmen av. men til ingen nytte :no: kjipt når du nettopp har pakket opp og satt din splitter nye benQ FP937s på bordet og det første som møter blikket ditt, er oppst. bildet med en død pixel midt på :thumbdown: ikke så mye jeg kan klage på til web shopèn heller tenker jeg siden det bare er èn det er snakk om. allle råd motas med stor takknemmelighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke så mye jeg kan klage på til web shopèn heller tenker jeg siden det bare er èn det er snakk om. allle råd motas med stor takknemmelighet.

Hvis pixelfeilen er til sjenanse så kan du nok returnere skjermen, er en noe vag beskrivelse på hvor mange pixelfeil det kan/skal være, du kunne jo pakket ned skjermen og benyttet deg av angrefristen. Enten det eller sende mail til netshoppen, der du hyggelig forklarer at det var en død pixel mitt på skjermen som irriterer deg grønn. :thumbup:

Lenke til kommentar

etter å ha pløyd gjennom litt lesestoff rundt på nettet (siden jeg helst vil unngå å måtte sende skærmen tilbake og masse mas), så tror jeg det er svart/ hvit pixel som (hvis man er heldig) lar seg gjennopplive for det er da snakk om en kort sluttet transistor eller noe, som man kanskje kan masere kontakt i igjen. dette er visst ikke tilfellet med døde sub pixler , etter hva jeg har forstått, mulig jeg tar feil(håper egentlig jeg gjør det) ingen andre triks der ute? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...