Nitrisious-E Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hei! Ettersom maskinen min nå begynner å små slite med å dra nye Counter-Strike Source, så tenkte jeg på å skaffe litt mer minne i maskin. Specs: AMD Athlon XP 3000+ MSI MS-7027 VIA-KT600 basert hovedkort 256mb PC2700 DDR SDRAM Sapphire Radeon 9600XT Lurer da på om folket har noen anbefalinger innen 512mb ram brikkene? Og som er innefor 1000,- grensa? Dette er en coop maskin (første utgaven) og mener å ha fått med meg at TwinMos ikke fungerer på denne. så dette kortet kan man vel utelukke antar jeg. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Denne er 50 kr. over budsjette, men en kjempebra brikke! Den har Samsungs TCCD kjerne. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Denne er 50 kr. over budsjette, men en kjempebra brikke!Den har Samsungs TCCD kjerne. Javel, har ikke sånn kjempe peil på dette, men om det er 50,- over gjør ingenting, så lenge den funker sammen med alt det andre i maskinen. Er nok bare mangel på RAM jeg har når det gjelder Source tenker jeg, og håper.. Men takk for link, da vet jeg det! Åpen for maange flere forslag! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 du får Corsair Value S for 700,- funker bra de. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Denne er 50 kr. over budsjette, men en kjempebra brikke!Den har Samsungs TCCD kjerne. Den bruker ikke Samsung TCCD, den har brikker fra Micron Men den er fortsatt fullt på høyde med moduler som bruker TCCD Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 du får Corsair Value S for 700,- funker bra de. Tipset er notert, takk for det! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 men skal du bruke den gamle ram'en også?? Lenke til kommentar
audhage Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 men skal du bruke den gamle ram'en også?? Viktig, viktig. Uansett ville jeg heller gått for noe ram lignende denne (geil), eller denne (også Geil) Noe i den prisklassen i hvertfall Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Hadde planer om å beholde det gamle minne ja, så jeg får en total på 768mb ram. Eller går det ikke? Og i tilfelle, funker det bedre om jeg setter det nye kortet på primær plass? Mener jeg leste noe om sånt, ellers så seiler jeg veldig langt utpå jordet ett sted.. Takker for svar folkens! Prissettes. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Om du beholder det gamle minnet vil det nye kjøre i samme hastighet. (konklusjon=Ikke lurt ) Om du ikke skal overklokke kan du jo kjøpe en slik pakke i stedet og selge/kaste det gamle. (det ville jeg gjort) Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Ok, trodde det gikk ann å sette inn det nye kortet først jeg, men det sier seg jo selv at det gamle kortet ikke klarer å kjøre på det nye sitt premisser når jeg tenker meg om. Broren min har ett kort på 512mb ram sa han, som jeg kan få når han skal kjøpe ny maskin, bare gi han everest først og sjekke åssen kort det er, så kan jeg kjøpe meg ett likt ett til så jeg får 1gb ram? Om det er kompatibelt med maskin selvfølgelig. Det funker vel? Lenke til kommentar
audhage Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Skulle funke det. Men pass deg om det er PC2100ram. DET er tregt det Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Skulle funke det. Men pass deg om det er PC2100ram. DET er tregt det Hehe, den er grei. Ikke umulig jeg kjøper noe nytt, av 2x512 pc3200, ser og høres ut som det mest vanlige på markedet idag. Takker for alle svar folkens (spes. audhage da )! Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Legger du 138kr ekstar til får du en knall brikke: Geil X series Har ett stort potensiale for overklokking og lek. Den prisgunstige, men likevel høykvalitets: Corsair Value RAM CL 2.5 Dette er en helt kurrant og grei value brikke, livstidsgaranti på begge av disse. Begge leverer også utsøkt kvalitet. Skal du overklokke går du for den øverste, skal du bruke den normalt og samtidig få mye for pengene velg den nederste. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Legger du 138kr ekstar til får du en knall brikke: Geil X seriesHar ett stort potensiale for overklokking og lek. Den prisgunstige, men likevel høykvalitets: Corsair Value RAM CL 2.5 Dette er en helt kurrant og grei value brikke, livstidsgaranti på begge av disse. Begge leverer også utsøkt kvalitet. Skal du overklokke går du for den øverste, skal du bruke den normalt og samtidig få mye for pengene velg den nederste. Da er det ikke tvil, da går jeg for (2x evnt.) Corsair'en. Siden jeg ligger i minus siden av kunnskap når det gjelder overklokking.. Takker igjen for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå