Gå til innhold

Klarer ikke å partisjonere hdd(steng denne tråden)

TT88

Anbefalte innlegg

Hei harddisk eksperter.

Jeg har kjøpt meg en ny WDse 80gb harddisk. Jeg hadde en lik fra før av, men har satt inn en til pga. plassmangel. Jeg har satt den nye disken inn i maskina, koblet til alle kabler, satt jumperen til den nye disken til slave og gjort alt som det skal (tror jeg). Når jeg slår på maskinen funker den gamle disken med win xp helt fint. Det gjør sikkert den nye også men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg går inn i bios og der finner den to harddisker. Jeg får ikke gjort noe med dem derfra. Starter derfor opp windows og går inn i kontrollpanel og prøver å instalere en ny maskinvare. Der får jeg en lang liste over ting som allerede er instalert på maskinen. Blandt dem ligger to harddisker. Når jeg trykker på den nye står det bare at den fungerer som den skal. Jeg går inn i min datamaskin men der finner jeg ikke noen ny harddisk.

Må jeg formatere eller partisjonere den nye harddisken før den vises der og jeg kan lagre noe på den? Hvordan partisjonerer jeg en disk som jeg ikke får gjort noe med?

Jeg har aldri satt inn en harddisk før bare så det er sagt...

Endret av TT88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...