Gå til innhold

Problemer med CDon og inkasso.

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå rett på sak.

For en stund tilbake glemte jeg av en faktura for noe jeg hadde bestillt i fra CDon.com. Naturlig nok bør det komme en purring like over frist, men på grunn av en feil fra enten CDon eller Posten kom purringa i postkassa mi 2-3 dager etter beløped skulle vært betalt.

Jeg betalte naturlig nok beløped via nettbank samme dag, men 3-4 dager senere får jeg en mail om at saken nå er overtatt av inkasso.

Vil jeg nå kunne se bort fra en inkassosak siden de nå skal ha registrert beløped, eller er dette ufravikelig etter som de mottatt saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør vel kontakte CDon og fortelle at det er betalt, og samtidig også melde fra til inkassoselskapet de bruker om at det er betalt. Og da tipper jeg det ordner seg.

Er vel en frist på 14 dager fra betalingsfrist før de kan sende til inkasso også, eller om det er 14 dager på purring, og så ny frist før den kan sendes inkasso.

Hvis du har konvolutten, står jo gjerne postleggingsdato der, og fraviker den mye fra puringens dato, så vet du jo hvor feilen ligger...

Lenke til kommentar

be de drite og dra, de har garantert vært for kjappe med deg.. husker ikke helt om dette her er riktig men. fra regninga forfaller skal de vente 14 dager før de sender purring, igjen etter det skal de sende inkasso VARSEL også er det enda en stund før de kan sende til inkasso. Du må hvertfall sifra at du motsetter deg kravet. finner sikkert regler for inkasso hos no forbruker greier på nett

http://www.dinside.no/php/art.php?id=111981

Endret av Ntenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...