pbn Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Jeg glemte å koble fra min egen harddisk idet jeg skulle legge inn linux(Mandrake) på en annen disk, jeg tok kvikk install (jeg skulle se TV og HD-en var til skolen), så klarte mandrake selvf. å legge lilo på Min harddisks Master.boot.record. Jeg fjernet den "linux" Hd'en, tok den med på skolen. Da jeg kom hjem fungerte selfølgelig ikke PC-en.. Error loading LILO... Jeg satte i en gammel boot CD (win98) og fdisket /mbr dette skal igrunnen virke, men nå når jeg booter fra hd-en min kunner det bare opp et blinkende underskår... Må winXP ha MBR? og hvor får jeg tak i bootdisk for winXP Lenke til kommentar
Gega Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 On 2001-11-15 20:21, pbn skrev: Jeg glemte å koble fra min egen harddisk idet jeg skulle legge inn linux(Mandrake) på en annen disk, jeg tok kvikk install (jeg skulle se TV og HD-en var til skolen), så klarte mandrake selvf. å legge lilo på Min harddisks Master.boot.record. Jeg fjernet den "linux" Hd'en, tok den med på skolen. Da jeg kom hjem fungerte selfølgelig ikke PC-en.. Error loading LILO... Jeg satte i en gammel boot CD (win98) og fdisket /mbr dette skal igrunnen virke, men nå når jeg booter fra hd-en min kunner det bare opp et blinkende underskår... Må winXP ha MBR? og hvor får jeg tak i bootdisk for winXP bootdisk.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå