Gå til innhold

Gamle kamera linser

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge irritert meg over de elendige bildene jeg tar med det digitale lommekameraet mitt. Før den digitale revolusjonen brukte jeg en Canon EOS500 som alltid tok fine bilder "uten min hjelp".

Nå vil jeg ha speilrefleks igjen, og lurer på følgende. Er de gamle linsene mine brukbare, og vil de ha betydning for valg av kamera. Orginallinsa er en 35-80mm Canon, og i tillegg har jeg en Sigma 70-210.

Øverst på ønskelista står en D20, men jeg lurer på om jeg ikke får mer for pengene om jeg kjøper en av de siste D10'ene.

Egentlig har jeg ventet på at D300 skulle falle litt i pris, og nå når den har gjort det så har jeg fått dyrere smak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linsene går helt fint til både 10D og 20D. Jeg hadde selv en EOS300 med et par linser og en blitz til, og valgte derfor å kjøpe 20D.

Men du vil trenge en mer vidvinklet linse, så du bør vurdere kit-linsa eller andre linser som dekker brennvidder kortere enn 35mm.

Jeg kjøpte 17-85 og det medførte at jeg ikke fikk bruk for 28-80-linsa jeg hadde. Den sitter bare på det gamle kameraet.

Husk på at EF-S linser ikke går på EOS500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...