Molochtov Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Har videre prøvd formatering, økt vcore. Intet resultat. Jeg kommer litt opp over 166 (333) Mhz, til rundt 180. Jeg går ut fra at dette har en effekt selv om maskinen bare rapporterer at det står en barton 2500+. Kan noen bekrefte dette? Ok, dette var lett. Hovedkortet/biosen din støtter ikke Barton 3200+ 400DDR, 100% sikkert. Du må oppgradere bios. Men mange eldre socket A støtter ikke de nyeste barton cpu'ene. Da må du isåfall kjøpe nytt hovedkort. Fint at du er 100% sikker på det, Oswald, for i følge Asus er det feil. Vær snill å ikke komme med 100% sikre svar når de ikke er nettop det... (Hvis du hadde lest litt hadde du sett at jeg har nyeste bios.) FSB 400 Support Starting from PCB version 2.0, The A7N8X Deluxe motherboard supports Front Side Bus (FSB) 400. The users of PCB 1.06 or earlier version can update their motherboard BIOS to get FSB 400 support. The PCB (Printed Circuit Board) version is located beside the motherboard name printed on the motherboard. . PCB 2.0 BIOS version or later are not compatible with PCB 1.06 or earlier BIOS versions. (fra: http://uk.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/overview.htm) Jeg tar fortsatt imot mulige løsninger! Molo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hvor mye økte du vCore da du forsøkte FSB200? Det burde jo gå greit med "default", men det er ting som tyder på at chipset, BIos og akkurat ditt HK ikke greier Barton 3200+/FSB400. Det er slikt som dessverre kan skje.. selv om Asus sier at det burde gå greit.. Jeg regner med at du har resatt Bios til "safe defaults" ihvertfall en gang.. .. før du evt. begynte å justere.. Lenke til kommentar
Molochtov Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Har tatt inn safe defaults (e.l. husker ikke hva det heter hos meg) Jeg prøvde med 0.1V opp. Turde ikke gå høyere. Er ikke erfaren med overklokking og voltjustering. Bør jeg prøve høyere? Hvordan er det med temperaturen på CPU når man øker spenningen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Du kan nok prøve 0.05V til ihvertfall..dvs. dersom default er 1.65 og du prøvde 1.75.. så er vel 1.80 greit nok sålenge du har en bra kjøler.. Temp vil øke en del.. så følg med.., men på mine 2 stk. Barton 2500+ @ 3200+ så økte temp ikke nevneverdig ved å øke VCore.. Men det er forskjellig fra CPU til CPU hva som må til.. Min ene trenger ikke økning av VCore fra FSB166 til FSB200, men for stabilitetens skyld har jeg lagt til 0.025 (dvs. 1.675). På den andre må jeg opp til 1.8 for å få den til å gå stabilt under stresstesting (looping i 3DMark01).. På begge disse har jeg relativt gode kjølere.. Volcano12 og Gigabyte 3D Pro..på middels viftehastighet.. Men..som jeg skrev foran her..er du uheldig så vil det ikke nytte hva du enn gjør dersom det er slik at du har ett "mandagskort".. Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Er det dette kortet du har? A7N8X deluxe GD. Produktinformasjon Produktbeskrivelse ASUS A7N8X Deluxe Gold - hovedkort - ATX - nForce2 SPP Produkttype Hovedkort Produktformfaktor ATX Dimensjoner (BxDxH) 30.5 cm x 24.5 cm Brikkesett type NVidia nForce2 SPP Maks. databushastighet 333 MHz Prosessor 0 ( 1 ) - Socket A Kompatible prosessorer Athlon, Duron, Athlon XP RAM 0 MB (installert) / 3 GB (maks.) Støttet RAM-teknologi DDR SDRAM Diskkontroller RAID ( Serial ATA-150 ) - integrert Diskkontroller (2.) IDE ( ATA-133 ) Lydutgang Lydkort - nVidia nForce2 MCP-T - 5.1 surround Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet Støtter max 333 som du ser. Lenke til kommentar
Molochtov Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg har: Asus A7N8X DeLuxe rev. 1.4 med en egen liten jumper for å aktivere 200Mhz fsb. og bekreftet støtte for 200Mhz i alle dokumenter som fulgte kortet. Fra Asus´ sider: NVIDIA nForce2-S Products List A7N8X The Digital Media gateway With an array of advanced technology, the A7N8X provides a revolutionary audio/video experience. AGP Pro/8X provides cutting-edge graphics performance. In addition, Dual-Channel DDR400 significantly enhances overall system performance. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Sikker på at CPU og kjøler er riktig montert, og at du har brukt riktig mengde kjølepasta? Hva er temp på CPU? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Enten er det mangelfull støtte for 400FSB eller så suger minnet ditt, enkelt og greit, TwinMOS er ikke det minnet man ville anbefalt i de fleste situasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå