Kjeksen Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Hei! Jeg har et veeeldig irriterende problem når det gjelder internetten her jeg bor. Jeg kan spille online en god stund uten problem og fin ping og alt d der. Men så går det en stund og så plutselig får jeg en syyyk ping. Og det varer i et par minutter og så er d over og går tilbake til det normale. Lurer på hva som forårsaker d der. Kjører trådløst nettverk her ( 54 mbps ) Jeg har også oppdatert driverne til nettverkskortet. Lurer meg på om det kan ha noe med å gjøre det at jeg har lav signalstyrke, eller er jeg helt på bærtur? håper virkeeeliiig noen kan hjelpe meg Endret 18. januar 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
shabador Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Se om dette fungerer: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=344842 Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 nei, hjalp ikke. Får fremdeles perioder med syyk ping. Lenke til kommentar
Artemis_Entreri Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 det er ett standard problem med trådløst nettverk.. invester litt arbeid og penger i en kabel å se om det fungerer.. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 jeg har også meget høy ping når jeg spiller på inernett. men jeg har trådløs ADSL vet ikke om det har noe å si. spillet hert delta force 2 hvis noen lurte? (har noen det spille kanskje?) hva kan jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Choo Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Man får vel nesten alltid høy ping på trådløs internett. Og er vel ingenting anet å gjøre med det en som nevnt tidligere, ta av alle klærne på overkroppen, hente en motorsag, sette i et Arnold brøl og klikke tullmann på veggen og strekke kabel x) Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Og er vel ingenting anet å gjøre med det en som nevnt tidligere, ta av alle klærne på overkroppen, hente en motorsag, sette i et Arnold brøl god idee! men jeg gjør det på den billigere måten. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Å si at trådløst nettverk gir høy ping er en sterk overdrivelse. Jeg har trådløst, fungerer dritbra, pleier å ligge på rundt 30-45 i ping Lenke til kommentar
shabador Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Samme her... Men sliter av og til med ekstremt lav filoverføring over nettverket (Les: 50-200 KB/s i stedet for 1600-2600 KB/s). Pleier å ordne seg med en kjapp restart av routeren, samt litt tweaking av RTS Threshold (1000-1200 er en fin verdi) Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Å si at trådløst nettverk gir høy ping er en sterk overdrivelse. Jeg har trådløst, fungerer dritbra, pleier å ligge på rundt 30-45 i ping hvilken internett levrandør har du?? jeg har Online ADSL fra Telenor og er ikke noe speesielt fornøyd. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Nextgentel, selvfølgelig Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Vel, Jeg har 2mb linje fra enivest, og når jeg spiller ligger jeg på rundt 20 i ping uten problem. Men i perioder så får jeg plutselig 4-5 hundre! hjalp littegran med den bat fila, men er fremdeles ikke helt kvitt problemet. Kabel kan jo selvfølgelig være en løsning for mange, men dessverre ikke her jeg bor Lenke til kommentar
cozmic Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har NGT ogWlan. Spiller mye Americas Army, og har aldri problemer med ping. De gangene det skjer, har jeg en mistanke om at det er server, ikke wlan eller NGT som er problemet. Skift server, og sjekk ping en gang til. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Nextgentel, selvfølgelig Jeg har lyst på Nextgentel, har hørt at det er bra. Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Å si at trådløst nettverk gir høy ping er en sterk overdrivelse. Jeg har trådløst, fungerer dritbra, pleier å ligge på rundt 30-45 i ping hvilken internett levrandør har du?? jeg har Online ADSL fra Telenor og er ikke noe speesielt fornøyd. Leverandøren har vel strengt tatt ikke så kraftig mye å si på om man pinger høyt på sitt eget trådløse nettverk? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Trådløst nettverk er rett og slett ikke å annbefale for online-spilling som krever god ping. Du vil nesten alltid få et par-ti ekstra millisekunder på toppen av den lathencyen som linjen din forårsaker, og det er jo veldig uønsket. I tillegg, så er det å forvente at du får slike "spikes" i overføringskapasitet og lathency ved mindre du a) har veldig god konstant signalstyrke og b) har tweaket ditt lokale nettverk manuelt. Vanlige instillinger er mest rettet mot at det skal fungere under så dårlige forhold som mulig, ikke at ytelsen skal være best mulig. Du finner masse diverse sider for hvilke verdier som trengs å forandres, og hvor man gjør slikt. Om du har dårlig eller ustabilt Wlan signal, så er det ihvertfall ikek noe mysterium. Da MÅ du enten strekke kabel, eller ordne deg slik at du får bedre Wlan signal før du kan håpe å få fikset slike spikes (fokusert antenne, sterkere sender på accesspunkt, en relay stasjon strategisk plassert osv. vil kunne hjelpe). -Stigma Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Har NGT ogWlan. Spiller mye Americas Army, og har aldri problemer med ping. De gangene det skjer, har jeg en mistanke om at det er server, ikke wlan eller NGT som er problemet. Skift server, og sjekk ping en gang til. hmm, har spilt på mange forskjellige servere og samma problemet på alle. Men det har nok noe med det at jeg faktisk har et litt dårlig signal. Er det noe jeg kan gjøre for å få bedre signal? Går ikke å flytte pc`en nærmere den trådløse routeren eller å flytte routeren nærmere dataen. Lenke til kommentar
Remo Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg spiller en del Delta Force (LW,BHD,JO) spill og har NGT. Jeg har ikke trådløst nett , men har også problem med høy ping av og til. Dette startet etter at NovaWorld gjore en oppgradering på Nova serverene for ca 2 uker siden Det ser ut til at det alle fra Norden som har fått høyere ping.........? Kan det være det samme? Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg spiller en del Delta Force (LW,BHD,JO) spill og har NGT.Jeg har ikke trådløst nett , men har også problem med høy ping av og til. Dette startet etter at NovaWorld gjore en oppgradering på Nova serverene for ca 2 uker siden Det ser ut til at det alle fra Norden som har fått høyere ping.........? Kan det være det samme? men eg spiller BF / DC jeg, og har god ping bortsett fra når det "klikker" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå