Gå til innhold

Hjelp

Anbefalte innlegg

Hjelp er det noen som vet hvorfor harddisken står å surrer heletiden. Virker som den søker etter noe. Dette begynte etter nyinstallasjon av Win XP.

Hele systemet virker som det skal men det er irriterende å sitte å høre på denne surringen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg XP (kjører 2000), men du kan nok klikke på startlinja med høyre musknapp og velge "task manager" eller noe sånt. Da får du det opp.

Ta en titt på "services" i kontrollpanel (muligens under "administrative tools" eller hvadetnå heter i XP). Dersom "indexing service" kjører, kan det være på grunn av dette. Indexing service indekserer alt du har på harddisken, slik at du kan søke etter f.eks. dokumenter som inneholder ordet "test". Da kommer alle dokumenter / filer som har det ordet i seg opp på søkeresultatet.

-Y-

Lenke til kommentar

Finner noe lignende ja. Der er noe som kalles comuter management. Der er det ei undermappe som kalles services and application.Under den igjen ligger services og indexes service. Hva skal jeg se etter der?

Lenke til kommentar

Yummy: Jeg fant det du snakker om. Men den indexing greia sto ikke på. Jeg prøvde å starte den og da blei det liv i leira. Nei dette er noe annet. Denne surringa går støtvis ned ca 1 sekunds mellomrom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...