Yman Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Hjelp er det noen som vet hvorfor harddisken står å surrer heletiden. Virker som den søker etter noe. Dette begynte etter nyinstallasjon av Win XP. Hele systemet virker som det skal men det er irriterende å sitte å høre på denne surringen. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 hmm, høres muligens ut som om du har lite ram (som gjør at den må skrive til swap filen hele tiden)...mye ram?? Lenke til kommentar
Yman Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Har 360 mb så det burde holdeen liten stund Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 21:40, Yman skrev:Har 360 mb så det burde holdeen liten stund hvor mye ram har du tilgjengelig nå.Kjetil Lenke til kommentar
Yman Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Hvordan finner jeg det ut? Lenke til kommentar
Yman Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Fant det ut 188 mb ledig [ Denne Melding var redigert av: Yman på 2002-06-13 22:01 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Nå har ikke jeg XP (kjører 2000), men du kan nok klikke på startlinja med høyre musknapp og velge "task manager" eller noe sånt. Da får du det opp. Ta en titt på "services" i kontrollpanel (muligens under "administrative tools" eller hvadetnå heter i XP). Dersom "indexing service" kjører, kan det være på grunn av dette. Indexing service indekserer alt du har på harddisken, slik at du kan søke etter f.eks. dokumenter som inneholder ordet "test". Da kommer alle dokumenter / filer som har det ordet i seg opp på søkeresultatet. -Y- Lenke til kommentar
Yman Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Finner noe lignende ja. Der er noe som kalles comuter management. Der er det ei undermappe som kalles services and application.Under den igjen ligger services og indexes service. Hva skal jeg se etter der? Lenke til kommentar
Yman Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Yummy: Jeg fant det du snakker om. Men den indexing greia sto ikke på. Jeg prøvde å starte den og da blei det liv i leira. Nei dette er noe annet. Denne surringa går støtvis ned ca 1 sekunds mellomrom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå