Tweaky Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Innstalerte nettopp Linux Mandrake 9.2 bare for å teste linux litt.. Men når jeg starter opp i det tektstbaserte grensesnittet skriver jeg inn passord og bruker, men det kommer ikke noe grafikk bare tekst med navnet mitt og en @ + noe annet dilldall det står at jeg er logget på Hva gjør jeg ? Ûber nooben i linux takker for alle svar Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Men når jeg starter opp i det tektstbaserte grensesnittet skriver jeg inn passord og bruker, men det kommer ikke noe grafikk bare tekst med navnet mitt og en @ + noe annet dilldall Det her er ikke dilldall:) Det er her du viser hardcorebrukerne at Mandrake faktisk kan brukes til noe:) Men som nevnt så vil nok "startx" åpne nok et lys:) Lenke til kommentar
Tweaky Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Prøvde dette, men så kom det opp No screen display eller noe sånt, et annet sted stod det radeon.. Tydeligvis noe feil med skjermkortet? Må du ha egne drivere til linux? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 vetdafaenjeg...må man ha drivere i det hele tatt? Kanskje du finner noe om ATI litt lenger ned her. Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hvis du ikke må holde deg til 9.2, kan du ikke bare oppgradere til 10.1 versjonen? su og skriv inn følgende urpmi.addmedia --update updates ftp://ftp.uio.no/linux/Mandrakelinux/official/updates/10.1/main_updates with media_info/synthesis.hdlist.cz urpmi.addmedia plf ftp://plf.time4t.net/pub/plf/mandrake/10.1 with synthesis.hdlist.cz urpmi.addmedia main ftp://ftp.uninett.no/pub/unix/Linux/Mandrakelinux/official/10.1/i586/media/main with media_info/synthesis.hdlist.cz urpmi.addmedia contrib ftp://ftp.uio.no/linux/Mandrakelinux/official/10.1/i586/media/contrib with media_info/synthesis.hdlist.cz så skumleser du denne til ca pkt 4, og leser litt mer nøye derfra om ftpupgraden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå