franksun Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hei. Jeg trenger hjelp til å finne komponenter til ny PC. Det eneste jeg bruker PC-en til er, mp3,film,webrowser,irc og Programmering, jeg kjører operativsystemet Debian så jeg slipper all verden av power, over 256MB ram, helst 2ghz CPU har vært fint.. slipper harddisker, lydkort; integrert funker svært godt.. jeg vil helst ha den svært lydløs. Leter etter en "billi'-PC" takk for alle svar. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Her er mitt forslag fra Netshop.no: AMD Athlon XP Mobile 2400+ 1.87GHz kr 795,00 - Prosessor egentlig beregnet for bærbare pc'er, som bruker lite strøm og utvikler mehet lite varme. Siden den utvikler så lite varme kan du også ha stillegående kjøling AOpen H500B 300W Silent, ATX Tower. kr 650,00 - Jeg vet ingenting om dette kabinettet, utenom at det står at det er "Silent" og er AOpen og dermed kvalitet. Har plass til 80mm vifter, men det trenger du ikke siden jeg vil tro du får et system som utvikler lite varme. 300W PSU som skal være mer enn nok for deg. Arctic Cooling Copper Silent 2 Socket A - XP3400+ 18dB kr 175,00 - 18dB skal være vanskelig å høre, og blir mest sannsynlig overdøvet av andre komponenter i maskina (harddisk og stømforsyning) Asus A7N8X-E DELUXE for Socket A ATX, 400Mhz, S-ATA,LAN kr 819,00 - Hovedkort med godt rykte. Har alt du trenger, og ingen vifter. Hightech Excalibur Radeon 9250 256MB kr 750,00 - Du sier ikke at du skal spille, og dette er et skjermkort som ikke egner seg spesielt til det heller. Vifteløst og dermed ingen støy. NEC DVD-brenner ND-3520 16x Double Layer kr 595,00 - Å kjøpe maskin uten DVD-brenner i dag er bare dumt. Det koster ikke særlig mer enn en cd-brenner/dvd-spiller uansett. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2,5 kr 595,00 - Ram som skal passe fint til ditt bruk. 512mb holder lenge. Totalt: kr 4 379,00 Fin pris, er det ikke? Alt i alt tror jeg dette skal bli en ganske stillegående maskin, med stillegående CPU-vifte, vifteløst skjermkort og ingen vifter på hovedkort eller i kabinett. Strømforsyning og harddisk tror jeg blir de største strømkildene. Hvis du vil ha den enda mer stillegående går du til innkjøp av en stillegående strømforsyning med mye effekt (iallfall 400W), en stillegående harddisk (f.eks Samsung) og støydempende harddisk-oppheng. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Meget bra oppsett reeeeg! Jeg har den kjøleren. Et tips: Planslip den. Det ga et bra resultat for meg! Ca. 2-3C* Edit: Altså 2-3C* lavere temp Endret 18. januar 2005 av BaX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå