kidden Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg har funnet ut at jeg skal begynne å bruke DIV istedenfor tabeller på siden min. men åssen midtstiller jeg og endrer størelsen (i pixler) på DIV? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 div {width: 200px; height: 200px; margin:0 auto;} Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Når jeg hadde samme problem ble jeg annbefalt å legge en div id="wrap" rundt hele greia... #wrap { width: 600px; margin: 0 auto; } EDIT: kan jo kasnkje midtstille den ved å skrive text-align: center; , men den er jeg usikker på Endret 18. januar 2005 av VgaR Lenke til kommentar
kidden Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg fant det ut men når jeg prøver å skrive noe utenfor den diven så kommer det bare i div'en. åssen kan jeg fortsette på siden uten å måtte legge alt i den div'en? hvis dere skjønner... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Midtstilling i CSS. men når jeg prøver å skrive noe utenfor den diven så kommer det bare i div'en. åssen kan jeg fortsette på siden uten å måtte legge alt i den div'en? hvis dere skjønner... Eksempel? Tror ikke jeg var helt med på hva du mente der. Lenke til kommentar
kidden Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Altså. Jeg har laget en DIV nå som det skal være banner i. Men når jeg prøver å skrive noe utenfor DIV'en, så flytter markøren seg automatisk opp til DIV'en igjen. Skjøner? (sikkert ikke... jeg er dårlig til å forklare) Jeg bruker Dreamweaver hvis det har noe å si... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 bah, dra frem notepad, eller en no skikkelig som textpad, da har du mye mer kontroll. bedre å begynne der, så slipper man å få dårlige vaner! Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 les også på htmldog.com, og w3schools.org Lenke til kommentar
kidden Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 ok, men er det ingen som kan svare på spm. målet mitt? fant ut at faren min har et program som heter namo webeditor 6 suite. er det et bra hjemmeside etitor-program? Lenke til kommentar
Shaggy Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 bah, dra frem notepad, eller en no skikkelig som textpad,da har du mye mer kontroll. bedre å begynne der, så slipper man å få dårlige vaner! Dette er bare tull. DW gir deg full kontroll, hvis du selv vil ha det. Og, trådstarter, sjekk linken PoleCat ga deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå