Gå til innhold

Gail 2GB Value eller Gail 1GB Ultra X?

anal_fabet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disseer litt dyrere men de er KNALLBRA. (har dem selv :cool: )

Mvh Audun Hagen

EDIT: Ang de geil brikkene så er de sikkert kjempebra, men ettersom jeg undersøkte en del selv (da jeg kjøpte) fikk jeg høre at de var litt kresne. Menmen, ikke stol på meg om det.

Endret av audhage
Lenke til kommentar
Takker for hjelpen og tror jet satser på de kjappere brikkene siden de er billigere enn 2gb i value klassen, Geil 1.0GB (2x512MB) PC3200 400MHz CL2.0 Ultra X Series Dual Channel Kit. Er det forresten noe dere heller vil ambefale til rundt 2000,-?

https://prisguiden.no/produkt/8832

Disse er vel å anbefalle :thumbup:

Men er ikke AMD mer glad i stramme timings? (husk at det er et 939system han skal montere i ;))

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt --> OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x512MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L

Hva syns dere om dette minnet. leste at det skulle være raskt og ha gode overklokkings muligheter. har ikkje planer om å over klokke helt enda. har aldri prøvd før og vil lese mer først.

Jeg testa 3dMark05 på maskina og fikk svært dårlige resultater lå for det meste på 1 fps, men var nede i 0 og oppe i 2 fps inni mellom. Jeg har hovedkort og prosessor som nevnt tidligere og jeg har et gainward fx 5700le skjermkort. i cpu-z står det at minnet klokker til 133mhz. er det bare minnet som er flaske halsen her eller kan skjermkortet ha en del av skylda? eller er kanskje 3dmark05 for kresent på hardware? hvilke andre programmer til testing av hardware anbefaler dere?

ps. I stress testen til HL2 eller CS source fikk jeg 37 fps. men leste i en test at med amd 3500+ cpu så klokket de den til 97 fps i doom3 testen de hadde. husker hvilken annen hardware som ble brukt i testen deres.

Lenke til kommentar
Hva vil dere ambefale? Er kvantitet eller kvalitet best? Jeg har Msi K8N Neo2 s939 hovedkort og AMD 64 3500+ (90nm) prosessor.

Jeg ville for min del valgt 1GB av Geil X series rammen du nevner. Meget godt klokkepotensiale, kjappe timings, mer egnet for lek og morro.

For all del Value rammen gir mye for pengene den, men på stadiet overklokking er X serien totalt overlegen.

Test av Geil X series her: Test Geil X series

2GB har du ikke bruk for, om du ikke driver med ekstreme ting som profesjonell videoredigering o.l ;)

Lenke til kommentar
Disseer litt dyrere men de er KNALLBRA. (har dem selv  :cool: )

Mvh Audun Hagen

EDIT: Ang de geil brikkene så er de sikkert kjempebra, men ettersom jeg undersøkte en del selv (da jeg kjøpte) fikk jeg høre at de var litt kresne. Menmen, ikke stol på meg om det.

Begge brikkene har Samsung TCCD og braindpower pcb som muligens er det aller beste.

Det ser ut som om TCCD'er med Brainpower PCBs klokker ca 10 Mhz høyere enn TCCDs som som sitter på JEDEC-Referanse PCB. .

Navnet er ikke av betydning men hvilke IC'er og pcb brikken er bygd opp med.

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Disseer litt dyrere men de er KNALLBRA. (har dem selv :cool: )

Mvh Audun Hagen

Hvorfor kjøpe de når du kan få like gode timings 400 kr billigere med Kingston hyper x

Hva rettferdiggjør de ekstra 400 for OCZ?

Lenke til kommentar
Disseer litt dyrere men de er KNALLBRA. (har dem selv  :cool: )

Mvh Audun Hagen

Hvorfor kjøpe de når du kan få like gode timings 400 kr billigere med Kingston hyper x

Hva rettferdiggjør de ekstra 400 for OCZ?

Ikke vet jeg, de er tøffe :p

Nei, det jeg vet er at det er knallbrikker som JEG personlig har erfaring med. HyperX vet jeg dessverre ingenting om. Utenom spesifikasjonene da.

For all del, det er godt mulig at de er like bra til hans bruk. Men når det gjelder hw produkter så pleier det jo å være en grunn til at noen koster mer enn andre!

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...