Gå til innhold

OK, hva skjedde med skjermen min NÅ?


Shrike

Anbefalte innlegg

hepp!

 

For litt siden skjedde det noe rimelig merkelig med skjermen min. Det kom en _INTENS_ hvit strek midt på skjermen, ovenfor denne streken ble det svart, under var bildet normalt, men med litt forvridd bilde nederst på skjermen.

 

Det hører med til historien at skjermen er en Nokia 446PRO, og skjermkortet er av ASUS geforce3.

 

Jeg antok at hele skjermen var gått amok, men noen minutter, skrudde jeg den på igjen, og alt fungerte som normalt.... Deretter skjedde det igjen.

 

Jeg tok omsider bordvifra mi og la den oppå skjermen. Og etter det har den fungert "normalt".. tok den vekk et øyeblikk og den klikka igjen osv.

 

Med andre ord, den blir for varm =) Men hvordan kan dette ha seg etter så lang tid? Har hatt den i MANGE år, og den er ellers toppers.. Det finnes jo heller ikke noen vifter inne i skjermen som har gått istykker...

 

Noen som har peil på skjermer her? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-13 20:09, Shrike skrev:

hepp!


For litt siden skjedde det noe rimelig merkelig med skjermen min. Det kom en _INTENS_ hvit strek midt på skjermen, ovenfor denne streken ble det svart, under var bildet normalt, men med litt forvridd bilde nederst på skjermen.


Det hører med til historien at skjermen er en Nokia 446PRO, og skjermkortet er av ASUS geforce3.


Jeg antok at hele skjermen var gått amok, men noen minutter, skrudde jeg den på igjen, og alt fungerte som normalt.... Deretter skjedde det igjen.


Jeg tok omsider bordvifra mi og la den oppå skjermen. Og etter det har den fungert "normalt".. tok den vekk et øyeblikk og den klikka igjen osv.


Med andre ord, den blir for varm =) Men hvordan kan dette ha seg etter så lang tid? Har hatt den i MANGE år, og den er ellers toppers.. Det finnes jo heller ikke noen vifter inne i skjermen som har gått istykker...


Noen som har peil på skjermer her? =)


 

Noe er galt med den vertikale avbøyningen (dvs. den første halvparten av avbøyningspulsen etter forklaringen over). Virker som noen komponenter har utviklet tempereturavhengige feil (noe som er noe dritt å feilsøke på :wink: ). Du må nok regne minst 1.000,- spenn for å få det fikset.

Lenke til kommentar

Fant ut at Nokia har 2 års forsikring på CRT, og 3 år på elektronikken. Jeg vet med sikkerhet at det er elektronikken det er noe feil med, så jeg får se å sende den inn til infocare så snart som mulig =)

 

Noen som har noen erfaringer med dette firmaet? =)

 

Takker for alle gode forslag anyway

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


Den 2002-06-15 00:44, Shrike skrev:

Fant ut at Nokia har 2 års forsikring på CRT, og 3 år på elektronikken. Jeg vet med sikkerhet at det er elektronikken det er noe feil med, så jeg får se å sende den inn til infocare så snart som mulig =)


Noen som har noen erfaringer med dette firmaet? =)


Takker for alle gode forslag anyway


 

du må ha fustasje kabler mann..herregud ass...N00B!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-02 08:59, DjBA skrev:

Quote:


Den 2002-06-15 00:44, Shrike skrev:

Fant ut at Nokia har 2 års forsikring på CRT, og 3 år på elektronikken. Jeg vet med sikkerhet at det er elektronikken det er noe feil med, så jeg får se å sende den inn til infocare så snart som mulig =)


Noen som har noen erfaringer med dette firmaet? =)


Takker for alle gode forslag anyway


 

du må ha fustasje kabler mann..herregud ass...N00B!!!

 

for mye fleksnes på deg gutt =)

Lenke til kommentar

Jeg tipper at det er en kondensator som begynner å pensjonere seg (de varer ikke evig vettu)

 

Er sommervikar i et firma som reparerer elektronikk, dette inkluderer monitorer.

 

(Sitter faktisk på jobb i dette øyeblikk..forferdelig lite å gjør nå i disse sommertider. )

 

Det som er litt surt med å levere inn en skjerm til reparasjon er at den kondensatoren som blir byttet ut koster sikkert 5kr og det tar ca 10min å gjøre d,men det blir fakturert som en time fordeom.

Litt surt å tenkte på at det kommer til å koste deg nesten en 1000lapp for å få fixa d, mens det koster bedriften 10min og 5kr :grin:

 

Noen tjener penger på dette ...det er garantert :smile:

Lenke til kommentar

jeg leverte inn en Dell Inspiron 8100 til infocare i forbindelse med ett problem med LCD skjermen, de bytta likegodt ut hele skjermen, så jeg ble kvitt en død pixel på kjøpet...rask service, leverte sent (16-17) på en tirsdag, fikk tilbake på torsdagen...(jeg er var opptatt på Onsdagen, så jeg hadde ikke hatt tid til å hente den uansett :wink:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...