Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

hva har skjedd med komplett data ?


Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 5 årene sikkert handlet for over 60000 kroner hos komplett og aldri hatt noe tull.

Jeg har bygget for andre og meg selv.

Men 3 juni sendte jeg inn en bestilling på div komponenter som en venn av meg trenger for og oppgradere sin gamle pc.

 

Greit nok det var ventetid på et hovedkort som skulle komme litt senere, ellers var alle komponentene ok på lager.

så blir leveringstiden på hovedkortet forlenget og jeg ringer og får et annet som var bekreftet 11/6.

ahh endelig en mail fra komplett, nå var hovedkortet kommet men ddr-minnet var det plutselig leveringstid på.

 

jaja ringer igjen og lurer på hvordan dette kunne hende siden minnet var i min bestilling og på lager da jeg bestillte. Vel systemet våres tar ikke feil og du må ha gjort noe med bestillingen online sa han. ok ok tenkte jeg så er det vel slik. han ordner da et annet minne som er på lager så alt er ok og kan sendes 11/6.

sjekker weben og alt er klart til plukking :smile:

 

idag to dager etter er det fremdeles til plukking, og jeg ringer igjen, får da en forklaring om at siden jeg (nesten som han sa dum) bestiller på postoppkrav og ikke hjem på døren så blir min bestilling hele tide skjøvet bak slik at de som skal ha på døren prioriteres.

 

Ække brukbart sa jeg han jeg skal bygge for reiser på ferie onsdag neste uke fremdeles uten sure miner, men da blir pinadø selgeren sur og spør om jeg vil slette ordren og bestille et annet sted ????

ok gjør det sier jeg og begynner og bli sur selv, tenkte hva pokker er dette for en selger.

 

ok ringte ps-data 5 minutter etter klokken 1630, fikk tilsvarende komponenter der (alt på lager heldigvis) og får pinadø pakka på lørdag ???? 400 kr billigere en hos komplett hehe.

 

dette var siste gangen jeg handlet hos komplett.

ok selgere kan ha en dårlig dag, men det skal aldri gå ut over en kunde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En tommelfingelregel i markedsføring på bedriftsmarkedet er:

 

Det koster fem ganger så mye å erobre en ny kunde som å beholde en eksisterende

 

En annen:

 

"For en kunde skal det ti gode opplevelser til for å veie opp for en dårlig."

 

 

Det virker som om Komplett taper endel på å miste deg som kunde. Og etter å ha lest diverse innlegg på forumet, later det til at Komplett taper mye penger på å miste sine kunder.

 

For ikke å snakke om alle de GODE opplevelsene de skylder folk etterhvert for at alle skal bli fornøyd igjen!

Lenke til kommentar

Hahaha, sa selger'n at andre som hadde bestilt før deg blei prioritert først ?! LOL ! Hadde det vært nok folk som hadde bestilt på døren, så hadde du aldri fått tinga dine. Hehe

 

Skjønner godt hvorfor du kutter ut komplett hvis du fikk sånt svar. Den dagen noen websjappe prøver seg med den på meg så er det aldri mer. Trodde det var mere "Førstemann til mølla"-prinsippet som var tingen jeg. Hadde jeg bestilt en vare med "Hjem på døren" som det var ventetid på, så klart jeg hadde regna med å vente.

 

Er, hvis noen trodde, en meget trofast kunde hos komplett.no og har brukt så altfor mye penger på stæsh derfra;) Jeg slutter nok ikke med å være kunde der før de gir meg en grunn til det, men helt klart en stygg ripe i lakken der Komplett !! *peke stygt på*

Lenke til kommentar

Husk at komplett er ikke lenger en billig webshop! Databutikken og Psdata er bedre på den fronten! Komplett var billig helt til de fikk seg en kjent navn og dermed mange kunder...så begynte prisene å stige...

 

Men for all del jeg har enda ikke hatt noen problemer med servicen verken på webben eller på vanlige utsalgssteder!

 

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Har bare gode erfaringer med komplett, får varene mine hjem med 10 dagers betalingsfrist dermed slipper jeg oppkrav,har også sendt varer i retur og det har heller ikke vert noen problemer, har som regel vert angrefristen jeg har benyttet og da er hele beløpet inklusive frakt blitt refundert så hos meg får de en ren sekser,

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-14 00:05, Tracker skrev:


Ja bruk psdata i stedet , de vet hva service er :smile:

Komplett har det vært mye tull med i det siste :sad:




 

Komplett har mange klager delvis fordi de har flere kunder enn PSData (hvis 1% av Kompletts kunder og 1% av PSDatas kunder klager her på forumet, så vil det være mange flere negative ytringer om Komplett enn om PSData her).

 

Jeg har aldri hatt problemer med de, men det utelukker selvfølgelig ikke at andre kan ha hatt det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 23:56, steinih skrev:

Husk at komplett er ikke lenger en billig webshop! Databutikken og Psdata er bedre på den fronten! Komplett var billig helt til de fikk seg en kjent navn og dermed mange kunder...så begynte prisene å stige...


 

Begynte prisen å STIGE?! Du mener selvfølgelig "..sluttet prisene å gå ned like mye som endel andre webshops.." Prisene økes VELDIG skjeldent, med mindre det er noe spesielt som skjer i markedet (total underproduksjon med høye priser fra produsent hvor igjen ALLE øker prisene).

Lenke til kommentar

Komplett er en bra webshop. Det er ikke noe å si på dem.

 

Bestiller man en vare, som man senere får vite er lang ventetid på, kan man alltids avbestille den.

 

Du vil til sammenligning med andre heller suspekte foretak, aldrig oppleve at du ->betaler for vare->venter i evigheter->ikke får svar på noen hold-> pengene blir holdt igjen... som vi har lest om i andre tilfeller.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 23:44, ufo skrev:

Hahaha, sa selger'n at andre som hadde bestilt før deg blei prioritert først ?! LOL ! Hadde det vært nok folk som hadde bestilt på døren, så hadde du aldri fått tinga dine. Hehe



Er, hvis noen trodde, en meget trofast kunde hos komplett.no og har brukt så altfor mye penger på stæsh derfra;) Jeg slutter nok ikke med å være kunde der før de gir meg en grunn til det, men helt klart en stygg ripe i lakken der Komplett !! *peke stygt på*




 

Ja ! Jeg ble meget skuffet over behandlingen jeg fikk. Kan ikke fatte og begripe at dette er mulig.

Hvis det nå er slik at de som bestiller dør til dør får først bør dette stå ett eller annet sted, evnt bør de da kutte ut den gamle, vanlige hente på postkontor delen.

 

gikk nå inn på mine kundesider på komplett og der står min ordre som : "skal ikke sendes ut" ser ut til at den var blitt plukket i går alikevel ??? siden det står plukket av ***.

 

Merkelig sak, jeg har i løpet av min år som kunde der aldri opplevd noe negativt, ingen defekte varer tilsendt, hyggelige folk og vanligvis rask levering.

en retur har jeg hatt og det tok ca 2 uker noe som ikke er noe og si på.

Så kommer denne saken. meget synd.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-14 09:24, SpeedIT skrev:

Komplett er en bra webshop. Det er ikke noe å si på dem.


Bestiller man en vare, som man senere får vite er lang ventetid på, kan man alltids avbestille den.


Du vil til sammenligning med andre heller suspekte foretak, aldrig oppleve at du ->betaler for vare->venter i evigheter->ikke får svar på noen hold-> pengene blir holdt igjen... som vi har lest om i andre tilfeller.





 

hadde ikke noe å si på dem før i går, og ja de har en bra webshop,det er måten jeg ble behandlet på jeg reagerer på.

Dette kan ha vært et engangs tilfelle, spiller ingen rolle jeg handler på Ps-data nå helt så lenge jeg får bra behandling der.

 

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-06-14 09:45 ]

Lenke til kommentar

Jeg ville nå tro ALLE kunder var viktige for Komplett. De tjener jo ikke noe MER på "Hjem på døren" siden det er vi som alikevel betaler frakten.

 

Når jeg bestiller en vare fra en eller anne sjappe forventer jeg at den blir holdt av og IKKE solgt til noen andre. Da får de som bestiller etter meg bare finne seg i å vente. Og om det er ventetid på noe i ordren mens resten er på lager, så bør butikken passe på å legge de tinga jeg har bestilt til side.

 

Men idag får jeg kanskje de to diskene jeg har bestillt. De skulle komme inn igår(torsdag), men de blei allerede plukket og sendt på onsdag. Jippi ! :smile:

Lenke til kommentar

Prisene hos komplett er vel litt høyere enn hos databutikken og psdata, men de har noen fine ukens tilbud iblant som jeg simpelthen ikke klarer å holde meg unna :smile:

Er ikke trofast til noen webbutikker.

Handler der det er billigst og hvor de har varen på lager.

Lenke til kommentar

Komplett handler jeg kun hos i Oslo på butikken dems.

Stoler ikke helt på den sjappa der..etter alt som har stått om dem(solgte brukt harddisk) osv..

De beste er psdata og multicom etter min mening :smile:

Forlanger i det minste å bli behandlet med respekt når man ringer inn og har et spørsmål ang en vare man har kjøpt av butikken.Noe komplett ikke klarer.

 

Mio

Lenke til kommentar

En liten oppklaring er på sin rett her !

 

Fikk nettopp bekjed fra komplett pga. en klage mail jeg sendte dem, og jeg har vistnok misforstått noe:

det er posten som prioriterer hjem på døren foran servicepakker og da skal ikke de ha det på seg.

 

hmm ser ut til at jeg får 2 sendinger med komponenter en fra komplett og en fra ps-data.

De hadde ikke klart og stoppe forsendelsen til meg fordi den plutselig var for langt fremme i systemet.

Da får jeg vel prøve og stoppe den fra ps ellers må jeg betale 35% ved uavhentet pakke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...