Gå til innhold

Oppgradering til mid-end-PC... Socket 754.

Anbefalte innlegg

Noe å utsette på dette?

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn....waggon_id=12308

- ABIT KV8 Pro

- AMD Athlon 64 3000+

- Corsair Value Select DDR400 512 MB

- MSI GeForce 6600 GT 128MB AGP

Jeg vet at det ville være mer fremtidsrettet å kjøpe Socket 939, men disse hovedkortene er jo ikke inne noen steder... Jeg kan komme til å måtte vente til mars med å oppgradere hvis jeg skal ha visse deler :(

Endret av hkm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett og Netshop har fått inn SLI nF4 kort. Så hvorfor ikke kjøpe noe slikt og et PCIe skjermkort og kjøre tospann seinere?

6600GT, og utenom det blir prislappen ca 1-2000kr dyrere (~+700kr i ram corsair value, og ~400kr dyrere i HK, ~200kr mer i CPU)

Er ikke så veldig mye mer, men så får du mye mer å glede deg over seinere, mener nå jeg da.

MvH Daniel

EDIT: :blush: så at det var en gig med ram så trekk fra 500kr igjen du... :blush:

Endret av colakork
Lenke til kommentar

hvis du har et system som du kan bruke til i mars og ikke måå ha de nye delene nå, så ville iallefall jeg ha ventet til i mars og kjøpt med socket 939

det er bare 1 og en halv måned igjen å vente

så ikke den siste posten, sorry

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar
Såvidt jeg kan se, har ikke Komplett noen hovedkort med støtte for PCI-E inne nå, og de billigste 6600 GT er også utsolgt, og kommer ikke inn før i mars en gang.

Det hadde i så fall vært litt merkelig ettersom det var på reklamen her på hardware jeg så de hadde fått det inn da. :hrm:

Sier ikke at jeg har riktig, men da ville det isåfall vært markedsførings-"villedning".

939 NF4 HK på komplett wink.gif ....+100 på lager

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303745&cks=PRL

og netshop har smile2.gif

Og som Josteinsen skriver, de har det jo.

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Ser bra ut oppsettet ditt. Synes egentlig at Sli er litt oppskrytt. To grafikkort vil gi mer bråk, og i tillegg til at det er større sjanse for at ting kan gå galt. 2x6600GT gir ca samme ytelse som et 6800GT kort. Samtidig vil jeg ikke kalle en A64 3000+ en mid-end pc, selv om den tilhører et eldre brikkesett. Ihvertfall ikke når man ser på ytelsesforskjellen mellom tilsvarende CPU på socket 939, som ikke er så veldig stor, annet enn dual channel minnekanaler og støtten for SLI.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
3000+ er vel ikke high-end?

Det kommer velt helt an på hvem du spør. For en normal pc bruker vil jo dette være high end, men for de fleste på forumet vil vel denne ligge i grenseland mellom high og mid-end. Bare noen personlige betraktninger.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo mulig at jeg er litt påvirket :)

Det jeg hadde tenkt med dette systemet var å kunne spille spill som Half-Life 2 og Doom 3. HL2 går forsåvidt helt fint på mitt AMD 1600+, 512 MB RAM og Radeon 7500, men Doom 3 går det ikke an å spille, og jeg vil gjerne ha litt penere grafikk i HL2.

Så for å gjøre dette ville jeg ha et mid-end-kort med ytelse, altså GeForce 6600 GT, og en CPU som står til dette. HL2 eller Doom 3 har vel noe om at anbefalt CPU er 2 GHz, så jeg la lista etter det :)

Nå kan det jo være Intel de tenkte på, men...

Endret av hkm
Lenke til kommentar

Ta en 512 brikke med ram til så blir det et veldig bra system. Likt mitt nåværende. Husk bare at enkelte hovedkort på socket 754 er veldig kresen på to ram brikker. Tror det har noe med den integrerte minnekontrolleren på CPU. Tror det var en artikkel en plass som tok for seg RAM og kompitabilitet. Husker ikke hvor dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...