Gå til innhold

Kommende webside for "gå sammen" prosjekter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det burde også være mulig å kontakte de som har skrevet seg opp på kjøpelistene.

Hvis f.eks. en slik liste for et gitt skjermkort kommer opp, er det ikke sikkert at alle har samme intensjonen om å kjøpe nytt skjermkort 1 mnd. etter.

Det ligger veldig mye funksjonalitet i kravspesifikasjonen som ikke er frigitt ennå. En av tingene er en smtp funskjonalitet for å gi informasjon til de som står på en evt. liste.

:)

Lenke til kommentar
hvis dette skal bli vanlig framover håper jeg det opprettes en kategori for dette på forumet,så de som er intressert kan følge med i den.

Hva tenker du på?

jeg føler at forumet denne kategorien blir litt oversvømmet av tråder ang dette. Det er nok mange som er intressert i dette her,men jeg Synes webshop og butikkdiskusjoner ikke er helt gjeldene for dette. Derfor hadde det i mine øyne vært bedre med en egen kategori.

Lenke til kommentar

mullemeck:

Poenget med dette engasjementet jeg driver med nå er jo at de siste 4 trådene ang. dette _ikke_ skal oversvømme forumet.

Falcon:

Meldingene jeg har fått fra webutikk rundt de 4 kampanje trådene hvor jeg er deltager i 2 er "hyggelig at du kontaktet oss med dette".

Ellers er ikke dette en kampanje tråd, det er informasjon av hvordan vi kan gjøre dette på en annen måte i stedet for som noen sier "oversvømme" forumet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
?

Vi kommer til å bruke forumet, men er du klar over hvor mye administrasjon det kan bli? Vi bruker forumet, men selve påmeldingen etc. foregår på websiden.

Men det kom kanskje uklart frem :).

Så all diskusjon etc. vil foregå her, mens man linker til websiden som er bedre egnet til å håndtere påmeldinger, statusendringer, prosjektstyring etc.

finner du ikke dette litt selvmotsigende da?

Jeg er ikke intressert i diskutere dette,da jeg har fått fram min mening om saken.

Men jeg ser ikke at det blir noe mindre slike tråder i framtiden bare fordi man setter opp en webside med påmelding,når all diskusjon osv skal taes her.

lykke til med prosjektet!

mvh

mullemeck

Lenke til kommentar

Mullemeck:

Ser du ikke på hvorfor jeg skriver svaret? Det er fordi jeg fikk synspunkter på at det kunne være dumt hvis mitt prosjekt fjernet dette helt fra forumet. Og at det da gikk ann å finn en middelvei.

Du må få ha din mening, som andre har sin, og det er ikke sikkert det blir så ille som du tror. Jeg har ingen intensjoner om å spamme noe forum.

EDIT:

Og blir det et reelt behov så kan vi evt. søke om en egen kategori, eller at jeg setter opp et eget forum. Poenget med prosjektet er ikke å provosere forumbrukerne men å forsøke å hjelpe med nyttige tiltak.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvofor ikke?

ATWindsor:

Det er jo derfor jeg lufter ideen her. Men du ønsker å drepe den?

Litt klumsete formulert, manne jeg quotet av brukte frasen "drepe ideen". Poenget mitt er at man bør høre hva webshappene har å si før man investerer alt for mye arbeid i dette.

AtW

Lenke til kommentar

Jepps, det ligger i gangen det og prosjektet er delvis startet utfra feedback.

Men jeg synes ikke man uansett skal stanse en ide fordi den ikke nødvendigvis likes fra annet hold, det er et alternativ.

Hva tror du en trevarehandel ville sagt hvis han får en bestilling på 100.000,- inkl. kvantumsrabatter. "Nei, dere må nok komme en og en fra borettslaget så jeg kan tjene mer", og at borettslaget svarer "ok".

Men uansett så tror jeg dette, med god styring, vil bli en bra greie.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jepps, det ligger i gangen det og prosjektet er delvis startet utfra feedback.

Men jeg synes ikke man uansett skal stanse en ide fordi den ikke nødvendigvis likes fra annet hold, det er et alternativ.

Hva tror du en trevarehandel ville sagt hvis han får en bestilling på 100.000,- inkl. kvantumsrabatter. "Nei, dere må nok komme en og en fra borettslaget så jeg kan tjene mer", og at borettslaget svarer "ok".

Men uansett så tror jeg dette, med god styring, vil bli en bra greie.

Nå er webbutikkene relativt store, og feks komplett har reklame på forsiden av hw.no, 30 ekstra kjøp hjelper jo, men er ikke nødvendigvis noen tunge på vektskålen. Og en trevarehandel kan godt si nei til ett slikt tilbud, avhengig av kapasitet og arbeidskraft. Jo større en deal er jo større er også risikoen. For all del, jeg mener ikke at dere ikke skal prøve, men jeg tror det er lurt å undersøke saken nøye først, det er ikke noen automatikk i store rabatter på slikt.

AtW

Lenke til kommentar

ATWindsor:

Noen automatikk eller enorme resultater forventer ikke jeg med noe som helst. Såpass lenge har jeg vært i gamet at jeg er klar over.

Men jeg har også lært at man kommer ingen vei hvis man ikke forsøker, eller gir opp med en gang.

Men jeg skjønner at du ikke er motstander, men vil gi flere sider av saken. :thumbup:

Lenke til kommentar

Høres ut som et godt prosjekt. Jeg synes det er en god ide å avlaste forum med web sider i blandt, generelt. Blir ofte en god løsning når man lager en løsning av både forum og web.

Noen som vet hva man kan forvente av rabatt? Noen som kjenner til resultatet av de "gå sammen" prosjekter som har vært allerede?

Ser det blir nevt trelasthandel, vil bare slå fast at de nok har en totalt annerledes margin på sine listepriser. (Vet at man kan handle med intill 60% hos den lokale her i Oslo, fikk 35% selv på panel, laminat, isolasjon og sponplater)

Av de distributørene jeg kjenner til så er det ikke veldig mye å hente i forhold til det man finner som beste pris på prisguiden til HW.no. Hvis vi ser på resultatene til de forskjellige er den varierende, men det ser ikke ut til at de har samme marginer som mange andre bransjer. Om noen sitter på andre opplysninger hadde vært interessant lesning.

Spennende prosjekt, artig å følge med på å se hva det blir av det. Gøy at noen gidder. Lykke til!

Edit: Flau skrivefeil. Sikkert flere. men men..

Endret av larskrru
Lenke til kommentar

Heisann.

Trelast var ikke det beste eksemplet, hehe :). Men det var ikke med tanke på potensialer men hva man ofte praktiserer i samfunner. Man slår seg sammen hvis man kan for å få bedre tilbud.

Men vi oppnår ikke bare en bedre pris pr. produkt, kanskje bedre totalpris på hver av våre ordre osv. Samt at butikkene får mye ekstra følgesalg og pr. ved å satse av og til på et slikt prosjekt.

til nå har vi fått ca. 50% på et prosjekt og 33-35% på et prosjekt. Men sistnevnte var ikke godt nok avslag for 60% av de påmeldet(dessverre). Samt et prosjekt vi får tilbakemelding på i morgen.

Så der ser du at vi har et stort potensiale her. Vi kan ikke oppnå så gode avslag som ovennevnte i alle prosjekter, men det vil alikevel være verdt det for begge parter.

Larskrru:

Ellers takk for meget hyggelig tilbakemelding :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis du har tid og ork Theo, så synes jeg personlig at det er et flott tiltak du driver med her nå. At vi forumbrukere her på HW kan ha muligheten til å ensrette oss i forhold til innkjøp for å kunne oppnå bedre "dealer" på hardware kan ikke være annet enn et stort pluss for samtlige her inne. Synes du har hard hud som må sitte å pese med alle disse "partypoopene" rundt omkring.

Hvis dem ikke er interessert, så la dem for pokker holde på å kjøpe enkeltvis da, sier nå jeg.

Men jeg synes ikke at du skal ta det på din kappe å skape systemer for oss andre hvis det blir et slit og strev........

Ergo har du min fulle støtte (og fulle sympati lololol....).. :thumbup:

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

santaxx :

Hadde alle mennesker tenkt på den måten hadde det ikke vært skapt mye her i verden. Selvf. bruker vi mye tid på det, men det er ikke kun for egen vinning, men for alles beste.

Rayline:

Takker! Du er en kjernekar. :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Rayline:

Visste det var noe hehe. Neida, Er ikke så langt etter selv. :D

Ergo krever det litt siden jeg har familie og barn, hus, full jobb med hundrevis av overtidstimer i året, trening og det som er hehe.

Godt man ikke er alene ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...