Gå til innhold

126 Grader i pc'en!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da skal du vel nesten kunne steke en grandiosa (bare 100 grader til), tror det ikke er så varmt. Temperaturer er alltid tryggest å sjekke i bios.

Normalt er det cpu som er varmest så om den er kjøligst så må dette være helt galt. Hadde temperaturen vært så høy hadde maskinen også vært veldig ustabil og luktet brent

Lenke til kommentar
hehe, pc'en slår seg av automatisk ved 70 eller 80grader, så du slipper å tenke på at hovedkortet og resten av kompnentene skal smelte

Æhh ikke min. Fikk totalt kræsh pga viften til psu hadde stoppet. Hele pcen ble VARM!. Merket det ikke før kræshet! HK kollapsetet etter dette :cry: .

(Moralen er: ligg langt unna Q-tec PSU folkens)

Lenke til kommentar

Absolutt. Lageret i vifta var "gåen", vifta starta dersom eg "snurra den i gang", og gjekk ei stund før den stoppa igjen. Ein kondensator hadde "kokt" og delt seg mm.

Kjøpte ein fortron 300w som vifta har ein driftsgaranti på 100.000 timer = 11,5 år med kont. drift!!!

Den koster bare 295,- er mye stillere og stabilere!!! En billig forsikring! :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
SpeedFan er ikke til å stole på.. :nei:

Helt enig, jeg har hatt -18 på hovedkortet mitt lenge nå, å av å till 100 på cpu bare tull hele programmet. :no:

Kjenner meg igjen der. Bios viser 43c, og speedfan viser CPU temp på 223c

Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt...

Speedfan har fungert korrekt på de aller fleste PC'ene jeg har/har hatt..

Det som ofte er tilfellet er at enkelte HK/Bios'er viser helt ville verdier for enkelte sensors...

Tipper dette er vanlige brukerfeil ute og går... ellers vil jeg tro og mene at Alfredo har noe info på sine "hjemmeside" om hvilke HK som ikke er kompatible...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det finnes mange typer hovudkort, og det er ikkje sikkert at SpeedFan støtter alle, dette kan være ein grunn til feilmålinger.

Om speedfan måler eit punkt på hovudkortet som skal måte temperatur, og 2 HK har forskjellige spenningar, altså at HK 1 har 3 Volt ved 20 grader og HK 2 5 volt ved 20 grader så kan SpeedFan vise -10 grader når det egentlig er 20 grader. Det virker som at SpeedFan viser temperaturen til 126 når den ikkje finner måleresultat, kanskje fordi 0 Volt = 126 grader?

Edit: Sikkert straum den måler. Temperaturavhengig resistans som endrer straumen i ein krets som blir målt av SpeedFan.

Eg prøvde MotherBoard Monitor 5 og måtte velge mitt hovudkort. Eg fant det ikkje, så målingane vart heilt på trynet.

Det er ikkje 126 grader i kabinettet ditt. Det finnest ikkje enheter som kan produsere ein slik varme mens maskina er i gang og du roter rundt i Windows. Ein prosessor kan vel komme så høgt, men det produserer ikkje 126 grader i kabinettet og maskina hadde slått seg av for lenge sidan.

Trafo...126 grader...neppe. Noko hadde svidd før den tid.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...