Gå til innhold

Et lite spørsmål ang. GF4 TI4400

zn00ker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var på postkontoret i dag og henta det nye skjermkortet mitt Gainward GeForce4 TI4400. Det funka fint det insallerte de nyeste nVidia driverne 29.42 + ExpertTool som fulgte med. Etter at jeg hadde installert ExpertTool så gikk jeg inn på Performance og da er det to valg, siden jeg har Golden Sample, og valegene er Safe Mode Settings (default: 275/550) og Enhanched Mode Settings (280/580). Jeg satte på Enhanched Settings jeg og starta opp GTA3.

Etter en times tid kanskje med spilling så fryser PCen seg og det skal jo ikke skje siden Gainward selv garanterer for Enhanched Mode Settings og at det skal funke uten problemer.

Så jeg satte ned core til 275 (default) og memory til 558 (litt høyere enn default). Men det samme skjedde igjen mens jeg spilte GTA3. Og det er jo litt merkelig for når PCen stopper opp på den måten er det jo et tegn på at du har overklokka skjermkortet for mye er det ikke??

Men uansett er det noen som har hatt samme problem og kan hjelpe meg eller på jeg ta kontakt med komplett hvor jeg kjøpte den??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-13 20:03, deezee skrev:

Prøv de driverene som fulgte med kortet.

Alternativt kan du laste ned drivere fra Gainward.

De driverene som følger med kortet er litt gamle.

Jeg har akkurat samme kortet, og mitt er klokket til 290/670. Bruker 29.42-driveren også, og ingen spill henger.

Fikk du slettet de gamle driverene skikkelig?

Hvis du kan, prøv kortet i en annen maskin. Eventuelt prøv kortet med default settings. Hvis det henger da også, kan en kanskje anta at kortet er litt defekt.

Kan jo også være at GTA3 skaper seg, så jeg ville først prøvd å reinstallere spillet før jeg tok bryet med å prøve kortet i en annen maskin.

Lenke til kommentar

Kan nok hende det er GTA3 som kødder oxo..

Prøv litt flere spill og se om det henger seg der.

Hvis du ikke har reinnstalert win på lenge,så kan jo det sikkert hjelpe oxo.

Tviler på at det er GF kortet :smile:

Mio

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-13 23:18, Kjetil Lura skrev:

zn00ker prøv uten ExpertTool,bruk kun driveren fra nVidia.

Kjetil

Dette skal ikke ha noe å si da jeg har og bruker ExpertTool. Vet ikke hva OS han har, jeg har Win98. Kanskje ET trøbler i XP?

Uff, det var jo nettopp en tråd om dette, men jeg har glemt konklusjonen.. :roll:

Lenke til kommentar

Ok.. Jeg skal formatere PCen, men problemene mine er ikke over. Neida.

Jeg har en bootable Win 2k Pro cd.. Og de som har gjort dette før veit jo at når du booter fra cden så kommer det opp at setupen loader en god del filer før du kommer inn der hvor du kan fixe med partisjoner o.l. Men det er her det fucker seg opp, for etter a setupen er ferdig med den loadinga så blir skjermen svart!?!? Kan det ha no med at jeg har OC kortet og ikke satt det tilbake igjen på default???

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-13 23:36, zn00ker skrev:

Nei jeg kjører skjermkortet på 280/580 for øyeblikket, men skal ikke det stilles tilbake automatisk når jeg avslutter ExpertTool??

Det vet jeg ærlig talt ikke. Det kommer jo opp en advarsel om at alle funksjoner og slikt vil opphøre i det en avslutter programmet. Om dette innbefatter overklokkingen vet jeg som sagt ikke. Siden jeg har PowerStrip også, ville jeg jo anta at kortet fremdeles var overklokket (i PS) selv om ET ble avsluttet. Men 280/580 er jo ikke mye klokking da. Hvis kortet ikke makter dette (som Gainward selv hevder er 100% stabilt), så kan jeg ikke tro annet enn at kortet er delvis defekt.

Vet det er bånn å få slike svar så ikke fest altfor mye lit til hva jeg sier. Jeg er ganske fersk i "businessen" selv :smile:

Kanskje på tide at kvalifiserte folk kommer med innspill?

:roll: tsk, tsk...

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-06-13 23:45 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Prøv å bruk 28.32 driverene, kansje det går bedre? Men IKKE bruk ExpertTool til å overklokke med, dette programmet suger! En kammerat av meg har samme kortet som deg og kortet fungerte ikke stabilt, prøvde NVMax etter vi fikk til internettet og det funket mye bedre og vi fikk overklokket mere. Men jeg er ikke imponert over overklokkings mulighetene til GainWard kortene. Jeg har prøvd følgende GF4 kort: ASUS GF4Ti4600(mitt), Creative GF4Ti4400/4600, GainWard GF4Ti4400/4600. GainWard kortet hadde en høy ytelse default, mens det var dårlig til overklokking..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-13 23:28, zn00ker skrev:

Ok.. Jeg skal formatere PCen, men problemene mine er ikke over. Neida.

Jeg har en bootable Win 2k Pro cd.. Og de som har gjort dette før veit jo at når du booter fra cden så kommer det opp at setupen loader en god del filer før du kommer inn der hvor du kan fixe med partisjoner o.l. Men det er her det fucker seg opp, for etter a setupen er ferdig med den loadinga så blir skjermen svart!?!? Kan det ha no med at jeg har OC kortet og ikke satt det tilbake igjen på default???

Noen som veit?? For det er litt kjipt å måtte sende tilbake kortet til komplett!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-14 02:18, Kjetil Lura skrev:

zuperMensch ja ok men det skader ikke å prøve,bare prøv å fjern programet så får dere svar på mitt forslag om det er det som lager problemer eller ikke,bare et forslag.

Kjetil

Nå satte jeg i det gamle skjermkortet mitt og har formatert. Men ennå så så blir skjermen svart etter at setupen til 2k er ferdig med å loade filene (før du kommer inn der du kan fixe med partisjonene)..

Ingen som kan hjelpe meg???

Lenke til kommentar

Jeg har også samme problmet med Abit KT7A og Gainward TI4400GS ved installasjon av XP. Alt ble svart. Under bruk av kortet var det lite overklokkingsvillig. Jeg sender det tilbake.. Må finne et annet skjermkort som samarbeiier bedre med Hovedkortet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-14 02:38, kpropp skrev:

Jeg har også samme problmet med Abit KT7A og Gainward TI4400GS ved installasjon av XP. Alt ble svart. Under bruk av kortet var det lite overklokkingsvillig. Jeg sender det tilbake.. Må finne et annet skjermkort som samarbeiier bedre med Hovedkortet.

Kanskje det er no i det med Abit KT7A korta og Gainward GF4 TI4400GS for det er jo det samme som jeg har.. Men jeg skal teste om det er samma på XP.. hvis det er det så må jeg bare sende det tilbake :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...