flodhest Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg er helt fersk i dette gamet, så jeg trenger litt hjelp på vei. Tok et par bilder isted, og har nå plukket ut de jeg mener ble best. Hva er bra/dårlig? Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Det virker ikke ut som om du er fersk i fotografering. På det bilde med den brygga kunne du kanskje ha brukt litt lenger lukkertid Men utrolig bra bilder Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Slikt varmer en nybegynners hjerte. Lukkertid ja, *huske til neste gang* Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Det virker ikke ut som om du er fersk i fotografering. På det bilde med den brygga kunne du kanskje ha brukt litt lenger lukkertid Men utrolig bra bilder For meg ser det heller ut som om lukkertiden var for lang, slik at bildet ble uklart. Det er brukt 1/3sek. Med stativ kunne du godt brukt lengre lukkertid, for å få en bedre effekt på vannet i bevegelse, mens uten stativ bør du heller ha kortere lukkertid... Husk at en hvilken som helst benk e.l. kan brukes som underlag for å tillate lengre lukkertider uten å få uskarpe bilder. Finn noe å støtte kameraet på og lek deg. Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg likte bilde 2, "fabrikk-skyline" godt. Enkelt og dyktig gjort og sett. Klippingen av bildet gjør seg bra. Bildet med brygga har også en god ide. Jeg ville kanskje gått litt nærmere brygga og vendt kameraet noe mer mot venstre. Da ville brygga "forsvunnet" ut i vannet. Nå synes jeg den mer skjærer bildet i to. Men det er et bra forsøk, og bildet har kvalitet. Fortsett å ta bilder! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hvor i landet er dette? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 rogerjo: Takk for gode tips. Jeg ser nå i ettertid at bildet med brygga ville blitt mye bedre med et annet perspektiv, akkurat som du sier. John Kåre: I Larvik, nærmere bestemt Torstrand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå