Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hellu..har dette: AMD athlon 2800+ Asus A7N8X-E Deluxe

512 ram Geil 3200

Geforce Fx 5700 U

360 watt PSU

5 Vifter.

 

Etter jeg klokket så fikk jeg problemer med å spille spill, den fryser seg helt,så jeg må Restarte pcn...Anarcy Online fks.

har 47 Grader med load.

 

Har 183 fsp, 12.5

ram Instillinger: 2-3-3-6

Har stillt på dissen her på 3-4-4-7 også med det hjalp heller ikke.

Volt 1.750, har prøft høyere, men Likevell Ustabil ved spilling.

Er det noe annet der du må stille lenger "opp" eller?

 

Hilsen Michael.

 

Hadde Vært Veldig kjekt å fått svar! :)

Endret av Mickidod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det løste seg da, men Kan du ikke stille på noe annet?

har så lyst å ha den hastigheten :):cry:

Lurer på hva som holder igjenn.

Rammen, cpu? Psu? noen som vet?

 

Litt rart da, jeg kan jo sette fsp langt opp, går helt fint å laste ned musikk å alt det der, emn ikke spilling, det er da det begynner å klikke..

Endret av Mickidod
Lenke til kommentar
vet ikke helt jeg kan jo ha noe med ram og gjøre

512 erke så alt for mye.

Det kan jo ikke ha noe med mengden ram å gjøre når problemet løser seg når han skrur ned fsb!! (Uansett så holder 512 til det meste fortsatt)

 

Riktignok kan det være rammen som holder han igjen, men om det ikke hjelper å gå opp på timingsene så må han enten gi ram'en mer strøm eller gå ned på fsb...

Lenke til kommentar

Off..Trist da.

 

Har kjøpt nytt hoved kort å greier..

 

Cs går helt fint ann så spille, har hatt den oppe på 2.47, da går cs helt flatt uten ustabilitet.Men når jeg spiller fks Anarcy Online, så er Ustabilt.

vet at cs er gammelt spill,og ikke krever noe med.

 

Orginalt er jo rammen på 2.6 volt, hadde den på 2.8 som er Mest, da var det fortsatt Ustabilt. hva bør jeg egentlig ha i timingsene når jeg skal overklokke?

Si gjerne hva dere har gjort for at det er Stabilt..viss dere har klokket da.

Endret av Mickidod
Lenke til kommentar

Testa med prime 95? Kjør en torture test og se hvor lang tid det tar før den feiler. Still opp vcore og test igjenn, feiler den mye tidliger nå?

prøv lavere en du først prøvde. Feiler den tidliger nå (en første gang) hadde du en idell spenning men cpu "klarte" ikke mer.

Still da ned fsb med 1, og test igjenn med forskjellig spenninger helt til du har den spenningen som det tar lengst tid før feiler, still da ned FSB og test videre helt til du har en instilling som klarer seg noen timer i P95. Hvor mange timer pcen bør klare før den er stabil er det mange meninger om, noen sier 5, andre 10 og noen 20 men klarer den 10 timer skal det veldig mye til før den feiler i spill. (min mening..)

 

Vil tippe at du ikke trenger og stille ned mange hakk på FSB (i og med at du kan kjøre cs osv)

 

Kan ikke garantere at dette fungerer, men det er mitt tips og slik jeg klokker cpu.

 

(p95 feiler ikke på samme sted hver gang selv med samme instillinger men, du vil se tydelig forskjeller med forskjellie spenninger. (ikke hvis den er sinnsykt utabil for da feiler den etter noen minutter uansett......)

men for eksempel her omdagen testet jeg p95, den kjørte 20 min stilte opp vcore et hakk og den klarte ca1:30 stilte opp litt til og 4 timer,ved høyere feilet den. også ved lavere en det jeg først prøvde. stilte da ned fsb et hakk og kjørte 9-10t før jeg stoppet testen og annså cpu som stabil......(har ikke tålmodighet til og teste mer en over natta :p )

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Jeg har Fsp på 179 helt stabilt har testa det med prine 95 1 time eller noe så gadd jeg ikke mer, det var så stabilt:) men øver 179 fsp blir det ustabilt (under spilling)..

Derfor trodde jeg det var noe med timingsene..vet ikke akuratt.

Det er jo ikke værmt heller.

vet ikke hva det kan være!

blir så sur når sånne ting skje, vil bare ha en klokket pc med stabilitet ;)

Endret av Mickidod
Lenke til kommentar
Takk for svar :)

 

Jeg har Fsp på 179 helt stabilt har testa det med prine 95 1 time eller noe så gadd jeg ikke mer, det var så stabilt:) men øver 179 fsp blir det ustabilt (under spilling)..

Derfor trodde jeg det var noe med timingsene..vet ikke akuratt.

Det er jo ikke værmt heller.

vet ikke hva det kan være!

blir så sur når sånne ting skje, vil bare ha en klokket pc med stabilitet ;)

Må nok kjøre den lenger i Prime95 for å se om den er stabil ;)

 

Rundt 20 timer er passe for å se om det er helt stabilt....

Lenke til kommentar
Ok..men jeg skulle prøve igjenn!

etter 1 minutt komm det error:

 

Hardware faliure detected,consult stress.txt. file.

Torture test ran 1 minutes -  1 errors, 0 warning

 

Noen som vet hva dette vil si?

Ustabil alerede liksom?

Det er den vanlig feilmeldinga som kommer når pcen gjør en feil. At den kom etter 1 minutt er ikke akkurat lovende :p

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

5 vifter på 80,2 av de har rødt lys, krever sikkert litt mer strømm da? ,mm. 6 Usp porter, og en firewire, og 8 forsjellige lyd utgang, Cpu så klart,en brenner.

1 harddisk, 3 lan porter,en skjerm kort som får strømm, geforce fc 5700 ultra

1 ram brikke på 512 3200

og en vifte styring til cpu vifta, krvever sikkert strømm det å? Rpm 4500 for tiden.

så har jeg dratt opp mer volt på ddr dim på 1.7 og cpu volt til 1.750 av og til litt øver.

..ville ikke det blitt mer enn 360 watt da?

Tviler kanskje litt? mindre eller?

 

fikk dette her foresten på 3dmark03

 

takk for svar..

Endret av Mickidod
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...