marcus Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Har satt opp et oppsett til en familie pc som i hovedsak kommer til å bli brukt til internett, office o.l altså ingen krevende oppgaver. Har prøvd å sette opp litt forskjellige løsninger og har vel funnet ut at det er like greit å gå for en såpass bra pc når man først skal investere, er ikke akkurat så veldig mye å spare på å velge et dårligere hovedkort og prosessor Dette forslaget er hentet på komplett. Komplett 410 system: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz PC Uten OS, White Box PC Keytronic Optisk Mus, Sort/Sølv, MSI K8M NEO-V Hovedkort for S754 Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB Samsung SpinPoint PL40 40GB S-ATA In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Samsung 17" LCD Syncmaster 710V TCO99 Keytronic Multimedia Tastatur, = 7200,- tror bygging av pc'en er inkl. Det jeg er mest usikker på er vel skjermen, har også sett litt på: CTX 17" LCD S761A Eizo 17" LCD FlexScan L550K IIyama 17" ProLite E431S-B Får kanskje mer for penga om man velger CTX eller Ilyama ettersom det ikke er så kjente merker?? Ser ut til at det er innebygd skjermkort på hovedkortet, så det duger sikkert i massevis til bruken ellers får man kjøpe det etterhvert... Lenke til kommentar
marcus Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Glemte noen viktig: Noen som vet hvor jeg kan finne bilder av kabinettet?? Er en fordel å se hvordan det ser ut før man evt bestiller.... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Eizo L550 koster 2500 kr. på komplett, og det er en knallpris.... Denne PC'n så ut til å være mye for pengene ja.. Men personlig ville jeg prøvd alt jeg kunne for å få skrapt sammen et Socket 939-system... På denne socket'en vil man kunne oppgradere om lang lang tid.. (man ser jo hvor lenge Socket A varte).. 939 vil altså være flaggskipet til AMD framover, mens 754 vil være budsjettsocket'en som sakte men sikkert vil fases ut innen et par år.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå