Gå til innhold

Stacker diskusjon

Anbefalte innlegg

Hva jeg mente, var at man fikk kabinettet til ordinær pris, men fikk med vifta og ekstra hdd modul...

Hvis jeg ikke misforsto deg totalt nå...  :roll:

ah, kl. 11:41 er visstnok litt for tidlig på morran for meg :p

Men ja da er jeg enig. Da blir prisen nogenlunde lik det den er i dag.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ekstra modul og x-flow vifta hadde jo vært supert ;)

Men det spørs om Komplett er med på det da :roll:

Det er jo snakk om 149 + ca. 200 ekstra bare for de to.

Men bare kabinettet i seg selv er verdt tusenlappen imo.

X-flow-vifta virker mer som en dyr gimmick enn noe som faktisk er nyttig på de testene jeg har sett (om du ikke vil at den skal bråke litt da). Men ekstra drivemoduler er ett must, kjøper 2 av de uavhengig av om de blir på tilbud eller ikke. Theo, det følger med en modul fra før ikke sant? Kanskje jeg bare skal slenge på 3, så har jeg plass til 16 disker :)

AtW

Lenke til kommentar
Synd det ikke ble noe av dette kabinettet da, hadde jo vært fint om vi hadde fått det litt billigere, men pytt pytt vi kan da ikke få alt her i verden.

Kjipt det der ja, heldigvis er jeg en tålmodig mann, venter på ett tilsvarende kabinett, prisnedgang, eller ett stacker MKII da tenker jeg.

AtW

Lenke til kommentar
X-flow-vifta virker mer som en dyr gimmick enn noe som faktisk er nyttig på de testene jeg har sett (om du ikke vil at den skal bråke litt da). Men ekstra drivemoduler er ett must, kjøper 2 av de uavhengig av om de blir på tilbud eller ikke. Theo, det følger med en modul fra før ikke sant? Kanskje jeg bare skal slenge på 3, så har jeg plass til 16 disker :)

AtW

Jo kanskje. Så testene viser at den ikke gjør nytte for seg?

Det følger med 1 modul på kabinettet. og Komplett.no selger jo ekstra moduler for 149,- mener jeg å huske. Men jeg skal uansett kjøpe kabinettet en vakker dag ;)

Lenke til kommentar

Men det spørs om Komplett er med på det da  :roll:

AtW

Du har vel ikke plass til 3 ekstra, om det allerede er en inni der... ? :roll: Ikke hvis du skal bruke CD/DVD-ROM, evt frontpanelet...

Trodde jeg da... :ermm:

Lenke til kommentar

AtW

Du har vel ikke plass til 3 ekstra, om det allerede er en inni der... ? :roll: Ikke hvis du skal bruke CD/DVD-ROM, evt frontpanelet...

Cd-dvd og floppy er unødvendig, og da bør det være litt plass å ta av :)

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Jo kanskje. Så testene viser at den ikke gjør nytte for seg?

Det følger med 1 modul på kabinettet. og Komplett.no selger jo ekstra moduler for 149,- mener jeg å huske. Men jeg skal uansett kjøpe kabinettet en vakker dag ;)

Mener å huske på de testene jeg har sett (hvor x-flow er nevnt) At den gjør jo litt for varmen, men ikke noe særlig å snakke om, iogmed at du har god sirkulasjon fra før. Ihvertfall ikke noe til å forsvare prisen.

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Cd-dvd og floppy er unødvendig, og da bør det være litt plass å ta av :)

AtW

Stemmer.. Undersøkte bildene akkurat nå, og da er det akkurat plass til 3 HDD moduler til... :) Digg serverkabinett da.... :p

Men du må alikavel ta av frontpanelet for å få plass... Fram med dremelen! :p

Lenke til kommentar
Enig at det var synd at det ikke gikk. Jeg synes også det var synd at jeg ikke fikk med meg dette før det ville vært for sent. Nå har jo ikke dette så mye å si når det ikke gikk

Hvem sier at dette ikke gikk ?? :dontgetit:

Leste nå første tråd igjen ja.... . :hrm:

Edit:

Spurte du bare komplett, eller noen andre webshopper også?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Stemmer.. Undersøkte bildene akkurat nå, og da er det akkurat plass til 3 HDD moduler til... :) Digg serverkabinett da.... :p

Men du må alikavel ta av frontpanelet for å få plass... Fram med dremelen! :p

Hvilket frontpanel er det du snakker om nå? Har du ett bilde eller noe slikt?

AtW

Lenke til kommentar

Ser for meg gode muligheter til å modde litt på kabinettet, kanskje trekke strøm ledningene fram fra hvor den x-blow vifte dingsen står så at det blir ekstra pent og ryddig i kabinettet.

Kommer til å investere i et sånt stacker kabinett, kanskje får jeg god nok plass til vannkjølinga også, noen som har noen mål invendig på kabinettet?

Lenke til kommentar

I Teorien så burde det gå greit, men tror jeg kan få plassproblemer pga at jeg bruker et varmeregister fra en volvo s20 som er litt for bredt. Derfor hadde det vært fint om noen hadde målene på det innvendig.

Edit: Varmeregisteret har en bredde på 18Cm

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg å plassere strømforsyningen i bunn og så ha radiatoren i taket med luftåpning fremover. stenge av mellomrommet mellom selve maskinen og radiatoren. Ikke fullt så mye dritt i radiatoren når den tar luften en 40-50 cm fra gulvet vs. de som har montert radatoren i bunn eller nede i front.

Blir nok et stacker eller ett selvbygg når den tid kommer

Lenke til kommentar
Det med usbportene, av/på knappen osv......

Trenger ikke finne fram dremelen for å fjerne det (visstnok), det skal være en utskiftbar/flyttbar modul dét også. Det er iallefall slik jeg forstår det fra omtalene.

F.eks:

"The top bay is occupied by a panel containing the power and reset buttons, as well as various I/O ports, including six USB 2.0 ports, a Firewire port, speaker and mic ports, and although it comes in the top slot, you're free to mount it anywhere you choose."

http://www.systemcooling.com/cm_stacker-02.html

Meget mulig jeg kjøper dette kabinettet til fullpris, ja. :)

Lenke til kommentar
Det med usbportene, av/på knappen osv......

Trenger ikke finne fram dremelen for å fjerne det (visstnok), det skal være en utskiftbar/flyttbar modul dét også. Det er iallefall slik jeg forstår det fra omtalene.

F.eks:

"The top bay is occupied by a panel containing the power and reset buttons, as well as various I/O ports, including six USB 2.0 ports, a Firewire port, speaker and mic ports, and although it comes in the top slot, you're free to mount it anywhere you choose."

http://www.systemcooling.com/cm_stacker-02.html

Meget mulig jeg kjøper dette kabinettet til fullpris, ja. :)

Joda... Men et sted må du ha påknappene, og du må fjerne hele modulen for å få plass til 3 ekstra hdd moduler.. (etter hva jeg ser/beregner)

skyt meg hvis jeg tar feil... :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...