apwr Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) OK, det er visst litt forvirring ute og går her, så jeg skal forsøke å oppklare etter beste evne: * En av grunnene til at mange bestiller en xtra HDD modul er at du da får en ekstra 120mm vifte i front * Døra har feste for 80mm vifte, som følger med * På motsatt side ved hovedkortet har toweret et rektangulært gjennomhullet område, her festes CrossFlow vifta som er en tilleggsenhet til 395,- som ikke følger med * HDD modulen er en 4in3 modul, men jeg tror den øverste plassen er reservert en eventuell floppydisk, og er ikke tilpasset HDD (<-- Skal innrømme at her husker jeg ikke helt hva testene sa, men nå har jeg ikke tid til å finne det fram heller...) Plasserer du derimot en floppy der, må du benytte deg av en 80mm vifte i stedet for 120mm vifte i HDD modulen Får prøve å korrigere litt jeg da : -Det følger ikke med 80mm-vifte til å feste i sidedøra. Det er derimot en forhåndsinnstallert 80mm-vifte i topp på kabinettet. -Har tidligere prøvd å feste en 80mm-vifte i sidedøra, men lyktes dessverre ikke. I går målte jeg avstanden mellom festehullene på sidedøra, og kom fram til at en 80mm-vifte ikke vil passe. Hvis jeg ikke husker helt feil, så var avstanden mellom festehullene i overkant av 7cm (tror jeg). Edit: Målte nettopp, og avstanden var omtrent 7,5cm. Endret 23. januar 2005 av apwr Lenke til kommentar
eirikd Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 er detfortsattmulig å skrve seg på lista ihåp at vi får den for 1000kr? eller har alle bestilt fra netshop? det går uansett ann å avbestille..ellerikke ta den imot når den kommer på posten om man ikke har betalt med visa eller mastercard da.. jeg er med om vi får den for 1000kr og håper dem som har bestilt også avbestiller.. tilbudet tilnetshop varer vell til 24 i kveld... Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 OK, jeg skal innrømme at jeg kun støtter meg på reviews og ikke førstehåndskunnskap, så egentlig burde jeg vel egentlig bare holdt kjeft Men jeg stakk nå like hen og fant bakgrunnen for påstandene mine: "The interior side of the left panel features mounting holes for an 80mm fan. Like the drive bezels, the big perforated circle on the side panel has a black foam filter behind it. As big as the circle is, I am disappointed that the side panel only supports an 80mm fan." -atruereview.com "... another 80mm fan on the side panel, as well as..." -rage3d.com "The left side panel of the CM Stacker is dominated by a 300mm round opening, covered with aluminum mesh. Behind the mesh is a thin foam filter, and a bracket that accept an 80mm cooling fan." -Systemcooling.com "På venstre side av kabinettet er det en noe mer merkelig innretning. Der er det en stor rund perforering. Man skulle nesten tro at det skjulte seg en stor vifte der, men det er ikke tilfelle. Derimot er det plass til å montere en 80 x 80 mm vifte på innsiden av denne perforeringen." -hardware.no Hadde vært litt rart å ikke kunne stole på hva nettstedene sier om kabinettet i testene sine Angående hvilken vifte som fulgte med tok jeg feil, det var toppvifte ikke sidevifte Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Så lenge du bestiller nå, så vil jeg tro du får den for 1195 kr, selv om de ikke har fler igjen... Dem venter jo inn på lager.... Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Eirikd: Så vidt jeg har forstått er dette tilbudet vi endte opp med Hvis du leser alle sidene, (spesielt førstesida) ser du at kabinettet allerede er så billig at webshopene har problemer med å presse prisen lengre ned... Muligens hvis vi hadde vært 40+, men vi var vel 26 eller no' på det meste... Nå har en del folk bestilt fra netshop (jeg tenker å gjøre det samme) og simalarion har gitt opp å holde følge med hvem som gjør hva (det gjør han nok klokt i ) ettersom dette er et bra tilbud (m.a.o. du får ikke tårnet for 1000,- du får det for 1195,- det beste vi kunne ordne) Endret 23. januar 2005 av Cilveran Lenke til kommentar
eirikd Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 da bestilte jeg fra netshop.. og fjerner det kabinettet jeg bestilte sammen vannkjølinga på psdata og så ble det 2600 bare fra netshop... dem tjener godt på dette.. og jeg tror vi var flere enn 30 folk bare feiget ut og bestilte fra netshop for dem hadde ikke troen på at dette ville gå. jeg av bestiller alt om det blir for 1000kr innen ikveld Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hadde vært litt rart å ikke kunne stole på hva nettstedene sier om kabinettet i testene sine Jeg var som sagt nedom og tittet på det, og de har endret døren fra bildene jeg har sett. Slik har døren sett ut i alle omtalene: Men nå var det en svart plastform der i stedet for den 'nakne' flaten. Mulig det går an å ta den av eller noe. Bra gjort av Netshop å sette ned prisen for alle, det skal de ha. *applaus* Lenke til kommentar
apwr Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 OK, jeg skal innrømme at jeg kun støtter meg på reviews og ikke førstehåndskunnskap, så egentlig burde jeg vel egentlig bare holdt kjeft Men jeg stakk nå like hen og fant bakgrunnen for påstandene mine: "The interior side of the left panel features mounting holes for an 80mm fan. Like the drive bezels, the big perforated circle on the side panel has a black foam filter behind it. As big as the circle is, I am disappointed that the side panel only supports an 80mm fan." -atruereview.com "... another 80mm fan on the side panel, as well as..." -rage3d.com "The left side panel of the CM Stacker is dominated by a 300mm round opening, covered with aluminum mesh. Behind the mesh is a thin foam filter, and a bracket that accept an 80mm cooling fan." -Systemcooling.com "På venstre side av kabinettet er det en noe mer merkelig innretning. Der er det en stor rund perforering. Man skulle nesten tro at det skjulte seg en stor vifte der, men det er ikke tilfelle. Derimot er det plass til å montere en 80 x 80 mm vifte på innsiden av denne perforeringen." -hardware.no Hadde vært litt rart å ikke kunne stole på hva nettstedene sier om kabinettet i testene sine Angående hvilken vifte som fulgte med tok jeg feil, det var toppvifte ikke sidevifte Det kan også godt hende at jeg tar feil når det gjelder montering av 80mm-vifte i sidedøra. Kanskje var det en 92mm-vifte jeg prøvde å montere? Er sannelig ikke sikker jeg... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Hadde vært litt rart å ikke kunne stole på hva nettstedene sier om kabinettet i testene sine Jeg var som sagt nedom og tittet på det, og de har endret døren fra bildene jeg har sett. Slik har døren sett ut i alle omtalene: Men nå var det en svart plastform der i stedet for den 'nakne' flaten. Mulig det går an å ta den av eller noe. Bra gjort av Netshop å sette ned prisen for alle, det skal de ha. *applaus* Derfor jeg skal ha dør med vindu... Så slipper jeg noen åpninger der i det hele tatt... Se foresten tråden min om forslag til støydempingsmatter Endret 23. januar 2005 av Caddy Lenke til kommentar
Freaky Sunny Squirrel Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 hvordan setter jeg på ekstra varer på den allerede bestilte orderen? netshop Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) det går uansett ann å avbestille..ellerikke ta den imot når den kommer på posten om man ikke har betalt med visa eller mastercard da.. Da må du betale et par hundre i returporto + at med den holdningen blir du fort upopulær hvordan setter jeg på ekstra varer på den allerede bestilte orderen? netshop Via mail. Edit: Da var det bare å finne seg to greie harddisker i tillegg til dette kabinettet. Bra tilbud Netshop, takker. Endret 23. januar 2005 av EskimoBob Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Forsiden er oppdatert med tanke på dette. Om de andre webshoppene er intresert må dem svare i dag. (se første post) Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Slår meg som litt merkelig at 1195,- fra netshop fremstår som et enormt mye bedre tilbud enn 1200,- fra PCutstyr. Nå vet jeg jo at mange tenker seg om mer enn én gang før de bestiller noe fra pcutstyr, men likevel.. Når det er sagt, så tror jeg nok jeg bestiller ett fra netshop i kveld. Er ikke 100% sikker på om jeg skal ha det, men siden det er ubekreftet på lager 30/1 har jeg litegrann tid til å sjekke det grundigere ut hos en kompis før jeg bestemmer meg 100%. Godt jobba hvertfall, det skal du ha Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Obs prisen går opp igjen i morgen!! Nei pcutstyr fortjener helt klat bedre, de gjør det de kan for å rette opp rykte sitt på hw.no. De svarte på mail med en gang og opptråddet høflig og imøtekommendet. Pceksperten var også hyggelige å ha med å gjøre Men Netshop var i mine øyne veldig lure også i og med at det er søndag i dag hehe Endret 23. januar 2005 av simalarion Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg vet prisen går opp imorgen, men jeg bestilte også en vare som de ikke har på lager slike at hvis det skulle komme et bedre tilbud så kan jeg avbestille og bestille fra et annet sted. Jeg bestilte nå fordi jeg regner det som lite sannsynlig at det kommer noe billigere fra andre steder. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Da har jeg bestilt Stacker fra Netshop, fikk dermed kabinett og ekstra HHD ramme til samme pris som kun kabbis. Takk for at du fikset dette Simalarion Lenke til kommentar
capy Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 hvordan setter jeg på ekstra varer på den allerede bestilte orderen? netshop bare å sende en mail til de. bare oppgi ordrenr og produktnr og antall, så legger de det til uten at du mister plassen i køen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Stakcer gjennomgang: Da har jeg fått litt erfaring med mitt stacker som jeg har pakket opp og det er mye positivt å si om det, men skal først ta de merknader jeg har kommet til. Merknader: - Sideveggene er ikke sølvlakkert som toppen. Alu riper lett uten lakk. Holder med en negl. Frontlistene er også litt bedre enn finishen på sidedørene. Helsort er nok et bedre valg da. - Er en del skarpe metallkanter i kabinettet som trekker litt ned. - Alu platene kunne vært litt tykkere da kabinettet er meget stort og krever litt stivere plater. Kan evt. forbedres noe med matter. - Hullet i bunn er kun for lufting. Det er også ca. 90*295mm. Når de først lager et slikt stort hull med et gitter som er festet med skruer kunne de. 1. Satt inn støvfilter som de har gjort i sidedøren 2. Laget et hull som passet til en 240 og eller 360 radiator, istedet for et slik ukurant hull. Hadde økt bruksverdien på kabinettet betraktelig. 3. Heller ikke mulig å feste vifter her. 4. Hvis du fester PSU i bånn vil PSU tette en del for hullet siden det går hel ti bakkant. - Ikke noen funksjon for å låse kabinettet. Det er noe jeg alltid benytter meg av hvis jeg har maskinen utenfor hjemmet(og for de som er på LAN). Det synes jeg var litt rart i et kabinett man vil ha en del utstyr i. - Viftefestet i døra var merkelig. Jeg fikk ikke noen vifter til å passe der. Men ser noen fjerner vifteholderen i plast og får de til å passe? Men et pluss for støvfilkter i det store rillehullet! - PSU ramma i toppen er også en merksnodighet. Hvis man har en PSU med 2 80mm vifter i front og bak så vil den ramma kunne skape problemer. Jeg er ikke sikker på hvordan den er med en 120mm PSU vifte pekende nedover. Men det ser trangt og rart ut. Positivt er det at du kan velge å sette PSU nede i stedet, da sperrer du litt for hullet i bånn som burde vært mer mot front og i kke bakkant. Siden mye annet kan skrus vekk, burde også denne ramma kunne fjernes. - Alle viftene har kun 4 pins molex kontakter og kun 2 ledere fra viftene som gjør at man: 1. ikke kan ha noen turtallavlesning. 2. Må ha overgangskabler til 3 pins for å kjøre de via de fleste viftestyringer. 3. Viftestyring kan ikke baseres på turtall men kun temp. - Låse løsningen på 5,25" ser veldig kjekk ut første gang man bruker de. Omtrent som haspene på slalomstøvler. Men problemet er at hele låsekonstruksjonen er i plast og settes i spenn hver gang man skal "låse opp". Dvs. man kan risikere noen knekk etterhvert. - Siden det kun har sort front. Får man skjuler braketter for HVite/grå optiske enheter? - Enheten som har strømknapp, usb, firewire osv. ser ut til å ha et prorpitært feste slik at man ikke kan flytte denne dit man ønsker i de 12 brønnene. Kunne godt tenke meg å ha denne et annet sted enn øverste hylle. Dette pga den voldsomme kabelmengden som blir hengende ned fra denne helt fra toppen av kabinettet. - skal du løsne den samme "port" modulen kommer du bare til 2 av 4 skruer fordi de har laget for små hull i en skinne til å komme igjennom med en bits-trekker. Da må du bruke en vanlig trekker. NB! Det datt ut en liten løs skrue av denne når jeg tok den ut! Hva om jeg ikke hadde oppdaget den. Og den hadde fart rundt i kabinettet hvis jeg vippet nok på det og havnet bak hovedkortet(som har meget høye spacere, som er positivt) Det er tusen positive ting å si om det, men for min del er det hva jeg ikke liker som er greit å være klar over. Det er der evt. problemen oppstår. Endret 23. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Kabinettet er kusntruert for å ha en gjennomstrømning av luft, denne er perfekt til bigwater settet feks (120 viften festes til å suge luft mellom radiatoren på feste bak) flere anmelderser i bunnen av denne linken Gleder meg i alle fall som en unge til å få dette på døren (vurderer til og med glassdør for å få opp harryfaktoren med bigwater settet Endret 23. januar 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Må si at det meste med kabinetter er positivt! Skal også legge inn de positive erfaringene. Man er kritisk ved førsteinntrykket. Bare at jeg selv alltid savner disse typer tilbakemeldinger om et kabinett, som jeg gjerne skulle hatt kjennskap om i forkant. Endret 23. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg