Gå til innhold

Trenger råd om kjøp av uorginalt blekk

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe blekk til min Canon i965.

Til nå har jeg betalt 99 kr pr patron hos Telebutikken.

Etter å ha skjekket nettet fant jeg ut at blekkpatron.no selger dem for 50 pr stk, men de er uorginale. Er det noen som har noen erfaringer med denne forhandleren?

Dette er varen de mener jeg bør kjøpe:

Canon BCI-6Bk Sort kompatibel patron til BJC 8200, S800/S820D/830D/S900/S9000 i905D/i950/i965/i9100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være litt risikabelt, noen får trøbbel med fargestikk og andre får problemer med påfyllingen (f.eks. må man lime igjen blekkpatronene manuelt på i550x, og da kommer det fort lim inn i patronen..). Hvis det går skeis er det ikke sikkert at Canon vil dekke skadene på garantien.

Dersom du ønsker best mulig bildekvalitet bør du bruke både originalblekk og originalpapir (dvs samme produsent som skriverprodusenten, i ditt tilfelle Canon).

Det er ellers ingenting galt med forhandleren, jeg har kjøpt blekk der flere ganger (til en eldgammel printer det ikke var noe farlig med) og det var ikke noe problem. Jeg har også kjøpt Canon fotopapir gjennom dem.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Det kan være litt risikabelt, noen får trøbbel med fargestikk og andre får problemer med påfyllingen (f.eks. må man lime igjen blekkpatronene manuelt på i550x, og da kommer det fort lim inn i patronen..). Hvis det går skeis er det ikke sikkert at Canon vil dekke skadene på garantien.

Hvis du leser spørsmålet hans så var det ikke refill han spørte etter, men uorginale patroner så derfor slipper han den problematikken som du drar frem her med påfylling osv.

Jeg har forøvrig kjørt patronene fra blekkpatron.no på min gammle i550, og det uten problemer, ikke klarer jeg å se forskjell på utskriftene heller. Men jeg passer på å bruke orginal papir.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjørte tre sett patroner med uorginalt blekk gjennom min canon S750 skriver, det førte til tette dyser. Uansett hvor mye jeg brukte rensefunksjonen med uorginalt blekk så forble dysene tette, da jeg bytta tilbake til orginalblekk igjen klarte den å rense dysene så skriveren fungerte igjen, men da med strekdannelse. Etter det har jeg herja veldig mye med skriverhodet, prøvd å rense manuelt med både vann, etanol og isopropanol. Fortsatt masse strekdannelse med rare farger. Så tok skriverhodet tilslutt kvelden, ville ikke skrive noenting, verken farger eller sort/hvitt. Dette skjedde forrige uke, etter 3 års trofast tjeneste tok altså skriveren kvelden. Har nå bestillt pixma ip4000.

Tror vel egentlig at skriverhodet nærmet seg sin antatte levetid på 2-3000 sider uansett når det tok kvelden. Så skal kanskje ikke legge skylda på det uorgniale blekket. Skriverhodet tålte også veldig mye vasking og herjing med diverse kjemikalier. Tommel opp :thumbup: for Canon, tommel ned :thumbdown: for uorginalt blekk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Styr unna piratblekket på blekkskriveren.no. Min ca 1 år gamle Canon i865 tok kvelden etter et par patroner med blekket. Tett dyse (svamp) på sortpatronen. Ingen garanti gyldig. Renspatroner ble kun en ekstra utgift - ingen ting hjalp. Var forøvrig aldri fornøyd med i865. Greie nok utskrifter med originalblekk, men laaang oppstartstid var en tålmodighetsprøve. Til tross for dårlig erfaring med min eneste Canon, har jeg nå bestilt en ny. IP5000 - meget spent!

Morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...