Gå til innhold

Ripe i CD-plata...hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei

Min orginale delta force land warrior plate har fått en gigantisk stor ripe helt ytterst, omtrent en cm inn på plata. dette medfører at man ikke kan kjøre full install, noe jeg trenger. finnes det noen måte å få vekk denne ripa på, slik at det blir leselig?

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I diverse butikker (Expert, OBS Elektro, musikksjapper, osv?) får du kjøpt noe du smører på cd`en som dekker over ripene, heter sikkert noe ala ScratchRemover (typisk TV-Shop....). Om disse fungerer vet jeg ikke, men verdt et forsøk?

Lenke til kommentar

Jeg testa en gammel cd rom plate en gang. Tok en kniv og lagde en dyp ripe i den, ikke så bred riktignok, men allikevel meget synlig. Platen fungerte helt fint. Så tok jeg og lagde den enda litt dypere, og nå litt bredere... fungerte fortsatt perfekt. Så tok jeg og grov nede i ripa med kniven og først DA fikk jeg problemer. Men da fikk jeg imidlertid ikke plata til å fungere i det hele tatt. Så det er stor forskjell på CD-Rom'er her.

Moralen i mitt innlegg er : Prøv å les den på en annen CD-ROM, og hvis det funker så kan du brenne den over på en tom CD og bruke den i den CD-Rom spilleren som ikke takler den ripete platen.

Lenke til kommentar

Prøv et prog som heter Blind Read, det progget er ganske så flink til å fylle gaps med riktig data, som du igjen kan brenne til en annen cd.

Har fiksa masse slitte cd'er med det.

Kommer ann på om stripa går fra ytterst til innerst eller om den bare følger sporene. Følger den sporene blir det litt verre, men er den fra ytterst til innerst burde d går greit.

Mosher

Lenke til kommentar

Saken er den at jeg fikk kjørt den i min gamle samsuung 8x8x32x, men så solgte jeg den, og den ***** asus 40x brennerdriten klarer ikke å lese platen, så jeg bruker smal install, det går jo i grunn greit, men tar bare så j*vla lang tid å loade.

takker for alle gode svar :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...