smeboe Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Tenkte det hadde vært fint å hatt en tråd der vi kunne sammenligne tiden butikken bruker på å svare på henholdsvis salgsspørsmål og retursaker(per e-post). De fleste selskapene skiller mellom salg og retur ganske konsekvent, er det en grunn til det? (eks: e-postene [email protected] og [email protected] skilles det konsekvent imellom) En normal erfaring er at databutikkene gjerne prioriterer nye kunder mer enn de de er "ferdig" med. Om flere kunne legge inn sine erfaringer her, kunne vi kanskje sett om dette er en generell trend. Vel, så til min erfaring: databutikken.com svartid salg: 1 virkedag svartid retur: 2 virkedager ikke at 2 dager er mye, det er faktisk bra , men det viser hvor prioritetene ligger... Jeg må kanskje legge til at salgssaken(e) min(e) var rett før jul, i en normalt travel tid, mens retursaken var nå halvveis ut i januar... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Dette er jo ikke en nyhet akkurat. Sånn har det vært siden vi mennesker begynte med handel. Det samme gjelder overalt, ikke bare på nett. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Microplex Salg: 1 Dag Retur: 1Time (mulig jeg hadde flaks da) Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Dette er jo ikke en nyhet akkurat. Sånn har det vært siden vi mennesker begynte med handel. Det samme gjelder overalt, ikke bare på nett. Hey, du er observant jo Poenget er å få fram hvor villige butikkene er til å hjelpe deg med defekte produkter. Dersom mange legger inn erfaringer, kan vi få et mer helhetlig bilde av hvem som ønsker at du skal få BRUK for produktene du får, og hvem som bare ønsker å selge dem. Dette for om mulig å hjelpe andre kjøpere som vil unngå problemer med retur... Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 PCutstyr: Salg 2 dager Retur: hmm nå skal vi se, har enda ikke fått det så det blir vel 4-5 måneder Har gitt opp pcutstyr Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Netshop.no Salg: 3-5timer (flere ganger) Retur: 1-5 timer (flere ganger) svart på mail 2 dager ved å få riktig ting, men var med et nesten uåpnet kabinett, så testing var unødvendig + at jeg fikk bra rabatt på neste bestillig pga det Utrolig bra av Netshop.no Endret 18. januar 2005 av thomba14 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Ramstad data Salg 6 dager Retur 14 dager....har ikke mottat varen enda Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Komplett.no Salg ukjent.... Retur/support 2 timer(dette er HVER gang!). Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Vil nevne at det er ikke nødvendigvis dårlig service at det tar lengre tid med produkt-/ salgshenvendelser enn retur. Ofte kan det være noe man må sjekke opp og/ eller forberede i større grad enn i forbindelse med andre henvendelser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Det er jo slik at de store har "Automailer" for retursaker.. Så man får jo "svar" rimelig kjapt.. Om det så skjer noe mer....se det varierer nok en del.. Det er jo som noen sier over her ikke akkurat en bombe at salg går noe kjappere enn retursaker.. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Komplett Salg : 1 - 2 dager Komplett Retur : 1 - 2 dager PSData.no Salg : Samme dag PSData.no Retur : Samme dag Pyton.no Salg : Samme dag Pyton.no Retur : har ikke prøvd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå