Gå til innhold

MPX - Ignorerer meg?


Anbefalte innlegg

Hvorfor denne masingen om at man absolutt skal ringe? Greit at det sannsynligvis vil gå fortere, men når et firma har oppgitt epost som kontaktmåte bør de da vitterlig klare å svare på epostene de får. Så får man som kunde heller leve med at det tar noen timer, eventuelt en dag eller to mer å få ordnet opp i problemet man har. At epost ikke besvares i det hele tatt er bare dårlig service/useriøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sa ikke at å ringe er for dumt, men å MÅ ringe for å få kontakt. Dvs en skal kunne sende epost om ting dersom en ønsker det. Å ringe er av og til bedre, men kunden skal ha valget... :yes:

Det var jo akkurat det du sa :p Blir i alle fall for dumt å sitte på räva i to-tre uker å vente på svar, fordi jeg ikke vil ringe... Du har et ansvar som kjöper også om å fölge opp, det kan fort skje at en mail blir oversett, de får mange mail i löpet av en dag....

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Jeg sa ikke at å ringe er for dumt, men å MÅ ringe for å få kontakt. Dvs en skal kunne sende epost om ting dersom en ønsker det. Å ringe er av og til bedre, men kunden skal ha valget... :yes:

Det var jo akkurat det du sa :p Blir i alle fall for dumt å sitte på räva i to-tre uker å vente på svar, fordi jeg ikke vil ringe... Du har et ansvar som kjöper også om å fölge opp, det kan fort skje at en mail blir oversett, de får mange mail i löpet av en dag....

Nå er det nå slik en gang at enkelte folk har telefonskrekk. Noe som vi andre bør kunne akseptere uten å kalle folk "idioter" Ikke det at noen er blitt kalt det direkte da. ;)

 

Men samtidig så må man innse at i disse spam- og virusmailtider vil epost kunne bli borte. Slik at når man ikke har fått svar på en forespørsel etter rimelig tid bør man ringe for å høre hva som skjer.

 

Jeg kjenner ikke denne saken, men vil tro at en nettbutikk i dag der hw.no er blitt en sånn makt-faktor ikke vil ignorere kunder med vitende og vilje.

Lenke til kommentar
Nå er det nå slik en gang at enkelte folk har telefonskrekk. Noe som vi andre bør kunne akseptere uten å kalle folk "idioter" Ikke det at noen er blitt kalt det direkte da.  ;)

 

Men samtidig så må man innse at i disse spam- og virusmailtider vil epost kunne bli borte. Slik at når man ikke har fått svar på en forespørsel etter rimelig tid bør man ringe for å høre hva som skjer.

 

Jeg kjenner ikke denne saken, men vil tro at en nettbutikk i dag der hw.no er blitt en sånn makt-faktor ikke vil ignorere kunder med vitende og vilje.

Dersom trådstarter har telefonskrekk så hadde han vel forhåpentligvis skrevet det, i så fall burde han gjort det. Og det respekterer vi, men dersom ikke så har jeg null forståelse for at han ikke ringer istedet for å vente, sende ny mail, vente osv. Er det viktig så ringer man. Og det er ingen her som har kalt noen for idioter, eller har antydet det, bare så du har det helt klart for deg. :nei:

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Forbannet på MPX får at du ikke får din e-mail fra dem med en gang,og så tar du dette opp på forumet så alle skal se dette..

 

Hva om det har blitt noen misforstålser mellom dere eller du ikke har lagt merke til mailen.kansje de har sent,men ikke kommet fram til deg ?hva med og ringe dem før du går ut med dette på forumet.

 

Er det ikke bare og avbestille hvis du ikke er fornøyd og bestille en annen plass da... ;)

Lenke til kommentar
Hva om det har blitt noen misforstålser mellom dere eller du ikke har lagt merke til mailen.kansje de har sent,men ikke kommet fram til deg ?hva med og ringe dem før du går ut med dette på forumet.

 

Vel... Jeg har skrevet tre eller fire e-poster uten at de har merket dem. Hvis de ikke kan leveres får jeg en e-post tilbake om det, så det skal ikke være noe problem.

 

Er det ikke bare og avbestille hvis du ikke er fornøyd og bestille en annen plass da...  ;)

 

Akkurat det jeg gjorde.

 

 

 

 

-------

 

 

 

Poenget er at en nettbutikk bør kunne svare på en seriøs e-post. Det var jo ikke særlig vanskelige spørsmålet jeg stilte.

 

Grunnen til at det var utelukket å ringe er at jeg ringer firmaer alt for mye, og er ganske lei av telefonkøer og lignende. Da liker jeg bedre å sende en e-post, og få svar samme dag eller dagen etterpå. Sistnevnte når det er stengt i den tiden jeg sender e-posten. Derfor har det blitt en vane, så lenge jeg ikke trenger å føre en samtale.

 

Jeg synes bare at når jeg har bestilt, og de ikke har sendt pakken, bør de være hyggelige for å klare å avslutte salget på den måten de ønsker. Altså med varen i min hånd, og pengene i deres. Da er det DE som bør være så hyggelig som overhodet mulig for at jeg skal være fornøyd, og handle det jeg har tenkt å handle. Det er det viktigste innen kundebehandling; Avslutte et salg. Det er også grunnen til at alle butikker (inkludert nettbutikker) svarer på alt du måtte ha av spørsmål om hvilken som helst vare de selger.

 

De burde gladelig svare på e-post fra kundene deres så lenge salget enda ikke er i boks. Om de ikke svarer på e-poster, i tillegg til å overse ett av spørsmålene på den eneste de svarte på, bør de egentlig ikke forvente annet enn at jeg avbryter kjøpet så fort som mulig. Hva ellers forventer de egentlig?

Lenke til kommentar
Bare en liten ting. Mange har irritert seg over å ikke ha fått svar og så etter en stund merket at de faktisk har fått svar men spamfilteret har filtrert svarene vekk.

Ja, sjekk spamfilteret, mye tull med det.

 

Det med ringing er for dumt, mange foretrekker skriftlig kommuniksjon, mer formelt og ordentlig, og man har dessuten dokumentasjon. Hvis det er slik at mpx ikke svarer på mail (selv om jeg går for spamfilter-teorien personlig), så er det for dumt å avfeie det med, "ring istedet, det er jo null stress". Noen av oss har jo feks arbeid, og ønsker hverken å bruke arbeidstiden eller lunsjen på å ta slike telefoner.

 

AtW

Lenke til kommentar
Bare en liten ting. Mange har irritert seg over å ikke ha fått svar og så etter en stund merket at de faktisk har fått svar men spamfilteret har filtrert svarene vekk.

Ja, sjekk spamfilteret, mye tull med det.

 

...

 

AtW

Nå har ikke jeg spamfilter, men det er mulig MPX bør sjekke sitt spamfilter ;).

Lenke til kommentar
Poenget er at en nettbutikk bør kunne svare på en seriøs e-post. Det var jo ikke særlig vanskelige spørsmålet jeg stilte.

 

Grunnen til at det var utelukket å ringe er at jeg ringer firmaer alt for mye, og er ganske lei av telefonkøer og lignende. Da liker jeg bedre å sende en e-post, og få svar samme dag eller dagen etterpå. Sistnevnte når det er stengt i den tiden jeg sender e-posten. Derfor har det blitt en vane, så lenge jeg ikke trenger å føre en samtale.

 

Jeg synes bare at når jeg har bestilt, og de ikke har sendt pakken, bør de være hyggelige for å klare å avslutte salget på den måten de ønsker. Altså med varen i min hånd, og pengene i deres. Da er det DE som bør være så hyggelig som overhodet mulig for at jeg skal være fornøyd, og handle det jeg har tenkt å handle. Det er det viktigste innen kundebehandling; Avslutte et salg. Det er også grunnen til at alle butikker (inkludert nettbutikker) svarer på alt du måtte ha av spørsmål om hvilken som helst vare de selger.

 

De burde gladelig svare på e-post fra kundene deres så lenge salget enda ikke er i boks. Om de ikke svarer på e-poster, i tillegg til å overse ett av spørsmålene på den eneste de svarte på, bør de egentlig ikke forvente annet enn at jeg avbryter kjøpet så fort som mulig. Hva ellers forventer de egentlig?

Du må jo forstå det at det må ha hendt noe, siden det har gått tre uker og det enda ikke skjer noe. Tviler sterkt på at de unngår deg, og vil ikke selge, er jo tross alt derfor de er på markedet. Altså når du ikke får svar på e-post på tre uker, så er det noe feil, da har de ikke fått e-posten din. Og da kan du jo ikke sitte å kikke på et kvisthull i taket, ser ikke ut som den bestillinga var så viktig for deg, for da hadde du ringt. MPX har ikke lang telfonkø i det hele tatt, de svarer kjappt, har ringt de flere ganger, så det vet jeg. De er også veldig hjelpsomme og greie i telefonen. Greit nok at man ikke liker å ringe, har telefonskrekk eller noe sånt, og man vil sende e-post. Men man må forstå det at får du ikke svar på en e-post på 3 uker så MÅ man ringe, eller dersom man har telefonskrekk så får man jo bare avbestille.... Så enkelt er det...

Lenke til kommentar

Vel... Det var da ikke snakk om tre uker. Det var snakk om fire eposter, over fire dager. Nå har det imidlertid gått ganske lang tid, uten at de har svart. Men det er jo fordi jeg etter dag tre (og epost 3) kansellerte bestillingen.

 

De svarte på e-post nummer 1. Den inneholdt to spørsmål, men de svarte bare på ett av dem.

 

De svarte ikke på e-post nummer 2. Den inneholdt kun det spørsmålet de ikke svarte på tidligere.

 

De svarte ikke på e-post nummer 3, der jeg sa jeg hadde kansellert bestillingen.

 

De svarte ikke på e-post nummer 4, der jeg egentlig bare lurte på hva som egentlig skjedde.

 

 

 

Det jeg syntes var rart, var at de ikke beklaget situasjonen.

 

(SITUASJONEN = De informerte om at de hadde enheten på lager, men at sannheten var en annen.)

 

Dette var også en av grunnene til at jeg kansellerte. Tok nok kortere tid å bestille fra en annen nettbutikk, som har på lager det de informerer om at de har på lager.

 

 

 

 

Bestillingen var viktig for meg, men det er også viktig for meg at det skjer fra en seriøs nettbutikk. Fortest mulig hadde heller ikke vært å forakte.

Lenke til kommentar

Flere webshoper er ganske dårlige på dette med å svare på e-poster. Dette har jeg sett av flere tråder på forumet. Selvfølgelig er det webshopens ansvar å sørge for at kundenes e-poster blir besvart, men dette skjer nå en gang ikke alltid.

 

Konklusjon: ring, ring, ring!

 

Evt. på formiddagen, da er det mindre kø. ;)

Lenke til kommentar

Det er mange mulige grunner til at en mail ikke blir besvart. Det jeg imidlertid nekter å tro, er at MPX ignorerer deg. Jeg har handlet gjentatte ganger hos MPX og har aldri hatt noe problemer hverken med ordre, retur eller lagerstatus. I motsetning til den noe betenksomme praksisen med å speile lageret til sine levrandører, som mange nettbutikker bruker i dag (det grimmeste eksempelet er vel PCUTSTYR.no) gjør MPX dette i svært liten grad, og når det kommer til forventet leveringstid på komponenter og andre produkter så gjelder dette ikke bare MPX men alle som selger komponenter over nett.

Min erfaring er at MPX er dønn seriøse, yter solid og kundefokusert service, har rask levering, samt er raske og ærlige i sin retubehandling.

 

Nå er jeg en av de som bruker telefon i tillegg til web, og min opplevelse er at dette forhindrer mange problemer og misforståelser..

Kan anbefale MPX på det varmeste

Lenke til kommentar
Det er mange mulige grunner til at en mail ikke blir besvart. Det jeg imidlertid nekter å tro, er at MPX ignorerer deg.

De må jo være sånn passe sløve når de kun svarer på ett av spørsmålene i e-posten jeg sendte først. Hvordan kunne de unngå å se det andre spørsmålet?

 

Den neste inneholdt kun dette spørsmålet, og det svarte de heller ikke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...