Gå til innhold

MPX - Ignorerer meg?


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en LCD-skjerm, litt trådløst nettverksutstyr og noen kabler fra MPX.no den første dagen i uke 1. Jeg dobbeltsjekket selvfølgelig at alt var på lager, for å minimalisere ventetiden. Grunnen til at jeg bestilte kabler var at det manglet i en tidligere bestilling fra samme nettbutikk.

 

På torsdagen samme uke oppdaget jeg at pakken ikke var blitt sendt ut, grunnet mangel av det trådløse nettverkskortet som var med i bestillingen. Det var forøvrig litt rart i seg selv, i og med at det på nettsiden sto at alt av varer var på lager. Da bestemte jeg meg for å sende en seriøs og forklarende e-post til MPX, som hovedsaklig inneholdt følgende to spørsmål:

 

- Hvorfor mangler det kabler? Har jeg oversett at det ble nevnt "bulk" et sted?

- Kan Dere endre min bestilling til et nettverkskort dere har inne, på grunn av at dette er en hastesak? (I tillegg nevnte jeg at det på nettsiden ble oppgitt "på lager").

 

Jeg oppga ordrenummer, og hvilket nettverkskort jeg ønsket istedenfor. Tenkte jeg kunne slippe å slette ordren. MPX hadde jo allerede pakket pakken, og kun ventet på nettverkskortet.

 

Dagen etter fikk jeg svar. Varen som manglet kabler var en B-vare. Vel, greit nok. Men hva med det andre spørsmålet?

 

Jeg sendte en ny e-post til MPX, der jeg igjen spurte om de hadde mulighet til å endre på bestillingen. På den måten vil jeg slippe å slette ordren, og håndplukke alle varer på nytt igjen. Samtidig gir det bedre oversikt for MPX, da de allerede hadde pakket alt i den bestillingen.

 

Jeg fikk ingen svar, og sendte en ny e-post. Der sto det intet annet enn at jeg har slettet ordren for å bestille fra et annet sted. Det virket håpløst å vente på et nettverkskort, som forøvrig skulle vært inne på lager fra starten av ifølge nettsiden.

 

Fikk fortstatt ingen svar, og jeg synes det er rart at de ikke engang beklager feilen. Virker som de bare overser e-postene mine.

 

Liker vanligvis ikke å holde meg til gigantene når det gjelder både butikker og produsenter, da de litt mindre firmaer faktisk pleier å være mest interessert i å ta vare på kundene. Inbilte meg at MPX ville oppføre seg mye hyggeligere, og ha den samme interessen. Tok visst feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når forholde det vel seg slik at "din profil" gir deg muligheter til å forandre,slette eller bestille på nytt. Dette bruker ihvertfall jeg.

Når jeg trenger assistanse har jeg fått det ved å ringe. Sammen har vi ordnet

sakene. ;-)

NB. Har ingen tilknyttning til MPX. Men er en førnøyd kunde. Blandt annet hos MPX

Lenke til kommentar
Når forholde det vel seg slik at "din profil" gir deg muligheter til å forandre,slette eller bestille på nytt.  Dette bruker ihvertfall jeg.

Når jeg trenger assistanse har jeg fått det ved å ringe. Sammen har vi ordnet

sakene. ;-)

NB. Har ingen tilknyttning til MPX. Men er en førnøyd kunde. Blandt annet hos MPX

Det er mye mulig jeg har oversett funksjoner i farten, men da synes jeg de kunne skrevet en forklarende e-post om det. Bedre enn å late som de ikke ser e-postene mine fordi jeg har oversett en funksjon.

 

Og det er nok ikke vanlig å lete under "Din profil" når man skal endre en ordre.

Lenke til kommentar

Bestilte meg selv laptop på netshop for 2 dager siden. Står at delene ikke er inne før 25. Januar. Men satser på at det kanskje går litt kjappere ;) Noen som har erfare at dem faktisk sender kjappere enn det som står?

At dem muligens får inn en vare fortere enn antatt mener jeg.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke hadde fått svar på mail så hadde jeg nok ringt de på telefon.

Da forårsaker du bare at de fortsetter å la være å svare på e-post. Neste gang noen sender en e-post, så tenker de; "Han ringer oss sikkert hvis det er noe viktig" ;).

 

Denne gangen mistet de en bestilling, om ikke en kunde, av å la være å yte den servicen jeg forventet. Slik skal det være! Nettbutikker bør operere litt seriøst, de også.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke hadde fått svar på mail så hadde jeg nok ringt de på telefon.

Da forårsaker du bare at de fortsetter å la være å svare på e-post. Neste gang noen sender en e-post, så tenker de; "Han ringer oss sikkert hvis det er noe viktig" ;).

 

Denne gangen mistet de en bestilling, om ikke en kunde, av å la være å yte den servicen jeg forventet. Slik skal det være! Nettbutikk bør operere litt seriøst, de også.

Å legge all skylden på MPX.no er feil her synes jeg. Virker jo som folk har blitt redde for og bruke telefonen nå for tiden.

 

Hadde du tatt en par minutters lang telefon, hadde det sikkert ordnet seg.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke hadde fått svar på mail så hadde jeg nok ringt de på telefon.

Da forårsaker du bare at de fortsetter å la være å svare på e-post. Neste gang noen sender en e-post, så tenker de; "Han ringer oss sikkert hvis det er noe viktig" ;).

 

Denne gangen mistet de en bestilling, om ikke en kunde, av å la være å yte den servicen jeg forventet. Slik skal det være! Nettbutikk bør operere litt seriøst, de også.

Å legge all skylden på MPX.no er feil her synes jeg. Virker jo som folk har blitt redde for og bruke telefonen nå for tiden.

 

Hadde du tatt en par minutters lang telefon, hadde det sikkert ordnet seg.

Jeg synes bare at når det finnes to muligheter for å få kontakt med firmaet, bør man ikke trenge å bruke begge to for å få et svar på et enkelt spørsmål.

 

Videre er det fortsatt rart at de ikke har beklaget feilen. Men jeg bør vel kanskje ringe til MPX sitt hovedkontor for å spørre om de har lyst å beklage?

Lenke til kommentar

Jeg hadde veldig bra erfaringer med mpx og mail, jeg....

 

Jeg skulle kjøpe meg nytt skjermkort(x800), men det var jo ingen butikker som hadde det inne da det var nytt! Jeg tror jeg sende minst 6 mail hvor jeg avbestillte og bestilte skjermkortet, de gjorde det med en gang jeg ønsket det... Og til slutt så jeg at de hadde ett inne(da hadde jeg avbestilt det...) og sendte en mail, da hadde hun som svarte løpt ned og reservert det for meg! -BRA!

 

Har også god erfaring med netshop... Og mindre godt med psdata!

 

EDIT: Ringe er alltid bedre uansett!

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Bestilte meg selv laptop på netshop for 2 dager siden. Står at delene ikke er inne før 25. Januar. Men satser på at det kanskje går litt kjappere ;) Noen som har erfare at dem faktisk sender kjappere enn det som står?

At dem muligens får inn en vare fortere enn antatt mener jeg.

Jepp, jeg bestillte en Netshop 1557GLS den 21 desember, og delene var ikke ventet inn på lager för den 28 desember. Men dagen etter ringte en hyggelig mann som kunne glede meg at varene kom inn på morgenen den 22 desember, helt utrolig tenkte jeg, makan til service. Men ikke nok med det, de satte den sammen med en gang, slik at jeg kunne hente den på ettermiddagen den 22 desember. Bare helt utrolig bra altså, de brukte en dag på alt dette. Helt rått.

 

Netshop :love:

 

Så du kan jo håpe, men det er jo ikke sikkert du er like heldig... Du kan jo ikke forvente at delene skal komme før den 25 januar, alt tidligere enn denne datoen må du jo bare ta som et stort pluss.

 

Til CesiuM_e: Du kan jo ikke bare sitte på ræva å sende mail til MPX uten å få noe svar for så å bare la saken ligge. Ring, ring, telefon er ikke så farlig som alle forskere skal ha det til :p Har forøvrig veldig gode erfaringer med MPX, kjøpte en BenQ brenner der + Verbatim plater. Stod på platene Bekreftet 14.12 og den dagen jeg bestillte de var 13.12. Dagen etter forandret dette seg til ubekreftet 22.12. Pokker tenkte jeg og ringte inn til MPX samme dagen, de tok telefonen med en gang og en hyggelig dame ordnet opp. Hun splitta bestillinga, slik at jeg kunne få BenQ'en m en gang, og så skulle jeg få platene portofritt senere. Bra service MPX. Kjappe og greie å ha med å gjøre. Kjøpte skriver av de i sommer også, to dagers leveringstid. Så jeg er veldig fornøyd med de, favoritten etter Netshop.

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Å legge all skylden på MPX.no er feil her synes jeg. Virker jo som folk har blitt redde for og bruke telefonen nå for tiden.

 

Hadde du tatt en par minutters lang telefon, hadde det sikkert ordnet seg.

En online nettbutikk skal være tilgjengelig online, det kan være kontaktskjema eller epost. Og grunnet konkurranse (heldigvis) svare ganske umiddelbart på denne!

 

Å måtte ringe er for dumt

Lenke til kommentar

Er uenig i at det er for dumt å ringe. Hadde et tilfelle i dag, ikke med Mpx, men med Psdata, de hadde sendt pata istedet for s-ata-disker. Ringte med en gang, fikk tilbud om nye disker til nettopriser fraktfritt levert. Avtalte å beholde de andre, de får jeg solgt fort. Alt var fikset på et par minutter, istenfor å sende mail fram og tilbake, dette også fordi jeg trenger de diskene fort. Tlf er fint!!!

Lenke til kommentar

Om dere mener at det er "dumt" å ringe så får dere bare ikke gjøre det. Hvis det blir mange nok av dere slipper jeg å sitte i telefonkø hos diverse firmaer for å få løst et problem i stedet for å sjekke mailboksen min hvert femte minutt.

 

Ærlig talt, vil dere heller komme her på forumet og syte og gnåle fordi dere synes det er dumt å måtte ringe noen enn å faktisk få ordnet opp i saken raskest mulig?

Lenke til kommentar
Å måtte ringe er for dumt

Ja, tenk - noe så forferdelig.. Og måtte bruke noen kroner på å få ordnet en sak på null-komma-niks. Oi så forferdelig, en må faktisk ha stemmekontakt med et et annet menneske!

 

Min mening er iallefall at hvis noe er viktig, så ringer en. Det er trossalt ikke så ille, og en får avklart det med en gang. Dette gjelder selvsagt også for online butikker. Sender en epost, VET en at en havner i en behandlingskø og må vente på svar. Ringer en, så vet en at en får ordnet opp i saken med en gang.

 

Så da får en selv vurdere hva som er mest fornuftig.

Lenke til kommentar
Når forholde det vel seg slik at "din profil" gir deg muligheter til å forandre,slette eller bestille på nytt.  Dette bruker ihvertfall jeg.

Når jeg trenger assistanse har jeg fått det ved å ringe. Sammen har vi ordnet

sakene. ;-)

NB. Har ingen tilknyttning til MPX. Men er en førnøyd kunde. Blandt annet hos MPX

Det er mye mulig jeg har oversett funksjoner i farten, men da synes jeg de kunne skrevet en forklarende e-post om det. Bedre enn å late som de ikke ser e-postene mine fordi jeg har oversett en funksjon.

 

Og det er nok ikke vanlig å lete under "Din profil" når man skal endre en ordre.

Litt unøyaktig Beklager.

 

Når du har loget inn. Kundesenter - ordrehistorikk - Her får du følgende valg:

 

Ordre status

 

Til godkjenning

 

Faktura

 

Kredittnota

 

Pakkesporing

 

javascript:emoticon(':)')

smilie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...