Gå til innhold

Gå for nytt eller oppgradere?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå et Socket A MSI hovedkort med Real Clock på 133mhz, AMD xp2000+, pc2100 512ddr, nytt xfx gforce 6600gt, chiftec medi tower av et eller annet slag, 1x 40gb harddisk og 1x120gb (begge på 7200rpm 8mb cache), 300W chieftec strømforsyning.

Hvis jeg skal oppgradere dette må jo det meste byttes ut (HK,cpu,ram) og jeg lurer derfor på om jeg heller skal satse på nytt. Men jeg kan da ta med meg skjermkortet, en harddisk og en DVD-Brenner (har et gammelt gf440mx skjermkort og en cd-brenner i bakhånd som kan settes inn til eventuelt kjøper. (pappa?) :p )

Det blir vel så og si det samme, eneste er vel om jeg tar med meg kabinettet eller ikke.

Da lurte jeg på om dette kunne være noe :

Kabbis

Thermaltake Xaser Shark Full Tower ATX Aluminium Black WO / Power, VA7000BWA

HK

Msi Mainboard S-939 nForce3 250GB ATX Audio Dual GbLAN IEEE1394 SATA Retail

CPU

AMD CPU Athlon-64 3500+ S-939 2.2GHz 512kB Boxed

Ram

Geil 2.0GB (2x1.0GB) DDR PC3200 400MHz CL3 2.55-2.65V Value Dual Channel

HD

Hitachi Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB DeskStar 7K250

Dette kom totalt på 8000,-. Kom gjerne med innspill,komentarer osv(helst ikke endringer som fører til veldig mange 100 mer). Har lyst på mulighet for klokking, men har ikke planer om å klokke mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag til strømforsyning: Aopen 350W Low Noise

Stillegående, leverer mye strøm, kvalitet.

Ellers ser oppsettet ditt ekstremt bra ut, unntatt rammen: Du har ikke bruk for 2GB med RAM , om du ikke driver med ekstreme ting som profrsjonell videoredigering osv.

Ta mye heller Geil X series, anbefaler deg på det sterkeste! Tar du den har du mulighet for å overklokke systemet ditt. Samtidig har rammen meget bra responstid: 2-2-2-5.

Test av rammen: Test av Geil X series

Lykke til! ;)

Mvh.Deuce

Lenke til kommentar

Har du skifta til et kraftig VGA skjermkort den siste tida, siden du går for et VGA hovedkort og ikke har satt opp skjermkort? Tror et PCI Express hovedkort er mer sikra for fremtiden - til nød kan en bruke et PCI grafikk om en har en gammal PC å stjele deler i..til en har midler til nytt PCI Express - selvsagt ubrukelig for gaming forbi kabal..

Strømforsyning pass på at den er kraftig lurer på den Aopen 350W som er anbefalt er kraftig nok, kan maks gi 18A på +12V = 216W , blir lite på 3.3 og 5 Volt utgangene da.

Går selv for MSI K8N Diamond SLI fra Komplett (1695,- istedet for 2056,-) der står det i manualen en må ha 450W eller mer og over 18A på +12V bestilte i forrige uke power fra PC Styling på ukens tilbud: TAgan 480W da til 650,- + 45,- i oppkrav - de sender power ut januar fraktfritt, kun oppkravsgebyr kommer oppå - tar ikke kort, er steget med 35,- denne uka.

TAgan har styring av viftehastighet på sine Power og under ca. 60% uttak er de under 22dB. Har kjørt "Slalom" mellom shoppene på min nye PC; MB, Ram, grafikk fra Kompl. CPU og kabinett fra PS. 3200+ istedet for 3000+ (forskjellen i pris på hovedkort + tilgjengelighet) 3200 har 10 som multiplier og kan forhåpentligvis klokkes lenger enn 3000+ - se klokkeguiden på HW. Går også for TT Shark fra PS 200,- under Kompl. koster vel en 100,- ekstra i frakt fra 2 ulike shopper enn alt i 2 kolli fra en, men eg skal ha Winchester CPU, kun 3000+ hos Kompl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...