camxer Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg har kjøpt ny prosessor til en venn som har et MSI Combo-L hovedkort (støtter SD og DDR RAM). Siden jeg fant ingen andre athlon cpu'er på nettet ble xp 2400 mobile valget (Hovedkortet støtter ikke sempron). Problemet er at prosessoren har ulåst multiplier, som vanligvis betyr bra oc... men her støtter ikke biosen å skifte multiplier, og cpu'en kjører på 6*133=800MHz. Jeg fikk til å skifte multiplier "on the fly" med cpu msr. Mem dette må gjøres HVER GANG pc'en booter i windows . Så jeg lurer på om det finnes et overklokkings utility som lagrer multiplier instillingene og skrur de på når windows er slått på???? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Tor ikke du finner det til det gamle hovedkortet der. Min anbefaling er å investere i et nyere HK (Nforce2) slik at du får utnyttet potensialet som ligger i den nydelige prosessoren du har kjøpt :-) Anbefaler: Abit NF7 V2.0 det har alle overklokkingsegenskapenen du trenger for å utnytte CPU maksimalt og litt til. Endret 18. januar 2005 av 356speedster Lenke til kommentar
camxer Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Tor ikke du finner det til det gamle hovedkortet der. Min anbefaling er å investere i et nyere HK (Nforce2) slik at du får utnyttet potensialet som ligger i den nydelige prosessoren du har kjøpt :-) Anbefaler: Abit NF7 V2.0 det har alle overklokkingsegenskapenen du trenger for å utnytte CPU maksimalt og litt til. Serøst er det ikke et utility som lagrer multiplier instillingene i windows og at det loader instillingene hver gang windows booter?? Edit: jeg tviler på at han vil kjøpe ny hk ennå siden han har 1GB med SD RAM. Endret 18. januar 2005 av camxer Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Nei det finnes ikke noe slikt program. Det finnes programmer som kan endre FSB fra windows men det er kun til nForce2 baserte socketA hovedkort. Mest fornuftig er det nok da å bytte CPU til en som enten har låst MP eller som HK kjenner igjen. NB! Jeg har en XP2400+ liggende hvis du vil bytte :-) Endret 20. januar 2005 av 356speedster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå